Våbenteknisk Forum - VTF
Grove drengestreger - Printviselig Version:

+- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com)
+-- Forum: Jagt- og våbennyheder (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Danske nyheder (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=41)
+--- Tråd: Grove drengestreger (/showthread.php?tid=14768)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14


Grove drengestreger - Rex - 01-04-2010

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article/29589101/

[Image: 6701_m.jpg]


Grove drengestreger - ran - 01-04-2010

Helt i tråd med vores snak den anden dag.... det burde være en forudsætning, at man havde jagttegn for at købe luftgeværer... De nye kraftige luftgeværer er sgu for farlige til at drenge kan rende rundt og lege med dem....

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)


Grove drengestreger - ID - 02-04-2010

Citat:quote:

Originally posted by ran

.... det burde være en forudsætning, at man havde jagttegn for at købe luftgeværer...



Spis nu brød til...............sådan en reaktion er helt i tråd med hvordan hvores tåbelige politikere handler; hver gang der sker en lille ting. skal der laves en ny lov.
Statistisk set, hvor ofte sker sådanne hændelser.......ikke en skid oftere end det tidligere har gjort. En stramning af reglerne omkring erhvervelse af luftgeværer vil ikke ændre en fløjtende fis på denne statistik - kun gøre det mere besværligt for den del af befolkningen som ikke render rundt og skyder på folk.
Forøvrigt mener jeg (uden at være sikker), at ekstra kraftige luftgeværer (gasdrevne o.lign.) kræver særlig tilladelse.
Vi har en lov der gør det ulovligt at skyde på folk med luftgevær - lad det være nok med det......drengene får deres straf.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]


Grove drengestreger - Rex - 02-04-2010

Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by ran

.... det burde være en forudsætning, at man havde jagttegn for at købe luftgeværer...



Spis nu brød til...............sådan en reaktion er helt i tråd med hvordan hvores tåbelige politikere handler; hver gang der sker en lille ting. skal der laves en ny lov.
Statistisk set, hvor ofte sker sådanne hændelser.......ikke en skid oftere end det tidligere har gjort. En stramning af reglerne omkring erhvervelse af luftgeværer vil ikke ændre en fløjtende fis på denne statistik - kun gøre det mere besværligt for den del af befolkningen som ikke render rundt og skyder på folk.
Forøvrigt mener jeg (uden at være sikker), at ekstra kraftige luftgeværer (gasdrevne o.lign.) kræver særlig tilladelse.
Vi har en lov der gør det ulovligt at skyde på folk med luftgevær - lad det være nok med det......drengene får deres straf.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



Våbenloven forbyder at CO2 luftvåben til hagl (ikke plastickugler) må erhverves af personer uden tilladelse. Men CO2 luftvåben til hagl er ikke meget kraftigere en at jeg turde ligge rø. til på 15 meters afstand. PCP luftgeværer, altså dem der fyldes med pumpe, compressor eller dykkerflaske kan alle erhverves af personer over 18år.

Jeg har lige fået et hatsan PCP hjem og med det "fiser" et 5.5mm hagl lige gennem 30mm træ.
Værere endnu er det med de kraftige 6.35mm, 9mm, 12.7mm og 16mm luftgeværer.
Jeg får en en del hjem fra Shingsung om 14 dage.
Det er PCP modeller på 9mm og 12.7mm.
9mm geværet leverer med en 125 grain kugle, en startenergi på næsten 210 jule og på 50 meter på 180jule.
Det er ca. samme energi på 50 meter som en.17HMR riffel.
På 25 meter gennemskyder den 10cm træ ... på 50 meter 8 cm træ.

Disse geværer bør IKKE kunne købes af almindelige personer over 18 år !!!!

Jeg har hjemtaget dem, da jeg finder dem interessante til jagt regulering på kortere afstande.

Du har nemmere ved at holde kuglen inden for din egen matrikel hvis du rammer ved siden af end hvis du bruger f.eks en .22WM kugle.

At spise brød ... er jeg ikke enig i.
Uanset statistik så er muligheden for at én person mister livet med sådanne en luftriffel en for mange.

Findes der et våben, der er i stand til at slå et menneske ihjel, så bør det ikke kunne erhverves af personer, der ikke har noget formål med at købe et sådanne våben.

Du kan sagtens more dig i baghaven med et lille 4.5 mm "knæk" luftgevær ... det behøver ikke være et kraftigt 5.5mm eller højere luftgevær, der er beregnet til regulering.

I NewSealand er forøvrigt allerede en betjent blevet myrdet med et 5.5mm luftgevær.

Du kan læse mere om en 9mm Singsung test her:
http://www.luftvapenbladet.com/career_shin_sung_fire_201s_9mm.htm

Lidt Bog Bore Airgun videoer her:

http://www.youtube.com/watch?v=88egSlaRM8s
http://www.youtube.com/watch?v=0PEn98XKIc8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=ggYqFsrzR1w&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=PbiPydusWmk&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=A2SqGcdUJR8&feature=related

Her et par om de Shinsung jeg får hjem:

http://www.youtube.com/watch?v=c-hJYrR_-gw&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=5GcU9RDiqXY

[Image: 6701_m.jpg]


Grove drengestreger - ID - 02-04-2010

Citat:quote:

Originally posted by Rex

Uanset statistik så er muligheden for at én person mister livet med sådanne en luftriffel en for mange.

Hvis det er en holdning som skal ligge til grund for alm. lovgivning bør kædesave, vinkelslibere o.lign. også kræve særlig tilladelse.............og biler forbydes.

I den forbindelse kommer jeg til at tænke på et indlæg jeg læste forleden på NVF:

Ifølge dagens lovgivere og bureaukrater burde de af os, som var børn i40'erne,50'erne,60'erne,70´erne, ja til og med tidligt i80'erne ikke have overlevet.

Vores børnesenge var malet med blybaseret maling.

Vi havde ingen børnesikring på medicinflasker, døre eller skabe, og når vi cyklede, bar ingen af os hjelm.

Som børn kørte vi i biler uden sikkerhedsseler eller airbags.

Vi drak vand fra haveslangen og ikke af flasker.

Skræk og rædsel!

Vi spiste brød med smør, drak sodavand med sukker i, men blev aldrig overvægtige, fordi vi altid var ude at lege.

Vi delte gerne en sodavand med andre og drak af samme flaske - uden at nogen rent faktisk døde af det.

Man brugte timer på at bygge sæbekassebiler af ting, der var kasseret, og ræsede i fuld fart ned ad bakken bare for så at finde ud af, at vi havde glemt at sætte bremser på.

Efter nogle ture i grøften lærte man at løse problemet.

Vi tog hjemmefra tidligt om morgenen for at lege ude hele dagen og kom først hjem, når gadelygterne blev tændt.

Ingen kunne få fat i os i løbet af dagen -

Ingen mobiltelefon. Utænkeligt!

Vi havde ingen playstations, Nintendo 64 eller X-boxe - i det hele taget ingen Tv-spil, ikke 99 Tv-kanaler, ingen videofilm, surround-sound, mobiltelefoner, hjemmePC'er eller chatrooms på Internettet.

Vi havde venner! Vigikud og fandt dem!

Vi faldt ned fra træer, skar os, brækkede arme og ben, slog tænder ud. Men ingen blev sagsøgt efter disse uheld. Det var uheld. Ingen andre kunne få skylden - kun os selv.

Husker du uheldene? Vi sloges, blev gule og blå og lærte at komme os over det.

Vi fandt på lege med pinde og tennisbolde, spiste jord og græs. Til trods for advarslerne var det ikke mange øjne, der blev stukket ud, og græsset voksede ikke inden i os resten af vores liv.

Vi cyklede og gik hjem til hinanden, bankede på døren, gik lige ind og blandede os i samtalen.

Nogle elever var ikke så kvikke som andre i skolen, så de dumpede og måtte gå et år om. Frygteligt!

Denne generation har fostret nogle af de mest risikovillige, de bedste problemløsere og investorer nogensinde.

De sidste 50 år har været en eksplosion af nyskabelser og nye ideer.

Vi havde frihed, fiaskoer, succes'er og ansvar, og vi lærte at forholde os til det alt sammen.


Tænk lidt over det, før i kommer farende med forbud og regler blot fordi eet menneske kommer til skade eller dør - det er farligt at leve, så farligt at man kan dø af det.
Det de unge mennesker har gjort (skudt på et postbud med luftgevær) ER ulovligt i forvejen, hvorfor så flere regler og love?



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]


Grove drengestreger - Rex - 02-04-2010

Citat:quote:

Originally posted by ID

Tænk lidt over det, før i kommer farende med forbud og regler blot fordi eet menneske kommer til skade eller dør - det er farligt at leve, så farligt at man kan dø af det.
Det de unge mennesker har gjort (skudt på et postbud med luftgevær) ER ulovligt i forvejen, hvorfor så flere regler og love?



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.[/font=Tahoma][/black]
[Image: Avatar.jpg]



Kædesave, vinkelslibere m.m. er arbejdsredskaber.

Et luftgevær er legetøj/hobby.

Et menneske dræbt med et kraftigt luftgevær er et for meget !!!

Jeg bryder mig helller ikke om at alt skal lovgives.
Men et så kraftigt luftgevær der kan dræbe et menneske hører ingen steder hjemme uden en tilladelse.

Hvis du mener det, hvorfor så ikke også bare frigive alle andre
rifler og haglgeværer ???

Hvor er forskellen mellem et luftgevær og en jagtriffel så ?

[Image: 6701_m.jpg]


Grove drengestreger - ID - 02-04-2010

Et normalt luftgevær kommer ikke i nærheden af at være ligeså farligt som en jagtriffel. Du skriver selv at PCP-luftgeværer kun kan erhverves af personer over 18 år, så der ligger vel en eller anden form for lovgivning (sikkerhed, som du tilsyneladende mener at lovgivning på området giver) i dette.
Tror du selv på, at det at PCP-luftgeværer kun kunne erhverves på våbentilladelse skulle afstedkomme færre drab (som jeg endnu har tilgode at høre om) - jeg tro at det er de færreste som vil påstå at vores iøvrigt stramme våbenlov har forhindret et eneste bandedrab og tror du selv på at en yderligere stramning vil kunne forhindre bandedrab. Det er tåbeligt at lovgive hvis man på forhånd kan sige at lovgivning overhovedet ikke har nogen effekt.

Vil du også ha' at jagtbuer/pile skal ind under våbenloven?

Citat:quote:

Originally posted by Rex

Hvis du mener det, hvorfor så ikke også bare frigive alle andre
rifler og haglgeværer ???

Mener du at dette er et seriøst spørgsmål i denne debat? Til din orientering kræver haglegeværer ikke våbentilladelse.


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]


Grove drengestreger - Rex - 02-04-2010

Citat:quote:

Originally posted by ID

Et normalt luftgevær kommer ikke i nærheden af at være ligeså farligt som en jagtriffel. Du skriver selv at PCP-luftgeværer kun kan erhverves af personer over 18 år, så der ligger vel en eller anden form for lovgivning (sikkerhed, som du tilsyneladende mener at lovgivning på området giver) i dette.
Tror du selv på, at det at PCP-luftgeværer kun kunne erhverves på våbentilladelse skulle afstedkomme færre drab (som jeg endnu har tilgode at høre om) - jeg tro at det er de færreste som vil påstå at vores iøvrigt stramme våbenlov har forhindret et eneste bandedrab og tror du selv på at en yderligere stramning vil kunne forhindre bandedrab. Det er tåbeligt at lovgive hvis man på forhånd kan sige at lovgivning overhovedet ikke har nogen effekt.

Vil du også ha' at jagtbuer/pile skal ind under våbenloven?

Citat:quote:

Originally posted by Rex

Hvis du mener det, hvorfor så ikke også bare frigive alle andre
rifler og haglgeværer ???

Mener du at dette er et seriøst spørgsmål i denne debat? Til din orientering kræver haglegeværer ikke våbentilladelse.


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



At lovgive kraftige luftgeværer har intet med bandelovgivningen at gøre. Det er bare med til at forhindre at personer over 18 år bruger et våben som de ikke aner hvor farligt det er.

Et enkeltstående tilfælde er "grove drengestreger" artiklen heller ikke.

Bare søg på Google med "beskudt luftgevær".
Så popper der 10-15 eksempler op inden for det sidste år.

Er det enkeltstående tilfælder alle sammen ???

Og ja, jeg så gerne jagtbure omfattet våbenloven.

Og nej PCP luftgeværer er ikke så kraftige som jagtrifler... men nogen af dem er kraftigere en salonrifler ... og de er underlagt våbenlovgivningen.

[Image: 6701_m.jpg]


Grove drengestreger - Rex - 02-04-2010

Artikel taget fra dansk-politi.dk

- De bærer på et ubærligt had til autoriteter. Desuden er der en del omvendt racisme herude, og det er blevet mere udtalt gennem de seneste år. Danskerne har det meget svært i Bøgeparken. Deres børn kan ikke lege i sandkassen, det er danskernes biler, der bliver stukket i brand, det er danskernes lejligheder, der er indbrud i, der skydes med luftgevær efter danskerne, og det er danskerne, der bliver udsat for gaderøverier.

Jeg er ikke racist ... men det er bare endnu et bevis for at luftgeværer ofte bliver brugt til at beskyde personer.
@ID .... mener du at personer som disse bare skal have lov til at gå ind og købe et kraftigt PCP luftgevær ???

[Image: 6701_m.jpg]


Grove drengestreger - Rex - 02-04-2010

M.h.t. forsætligt at ville dræbe eller skade en person med et luftgevær:

http://www.bt.dk/krimi/kvinde-ville-draebe-rival-med-luftgevaer-og-kvaelertag

http://ekstrabladet.dk/112/article1072077.ece

http://politiken.dk/indland/article560752.ece

Forvoldt fare for liv og førlighed - Skive

På Villaparken i Balling ved Skive var der lørdag aften gadefest. Herunder var der en 31 årig genbo til festen, som affyrede et luftgevær mod festdeltagerne. En kvinde blev ramt, heldigvis kun overfladisk. En mand fra selskabet forsøgte at trænge ind til manden med luftgeværet, og kom herunder til skade med sin hånd. Den 31-årige blev anholdt og sigtet for overtrædelse af straffelovens § 252.


[Image: 6701_m.jpg]


Grove drengestreger - dravis - 02-04-2010

Aaargh --- raaassgu....

Våbentilladelse til bue og pil... Hvordan i alverden skulle man så håndhæve det?
Vær lige så venlig at hive bare 1 eksempel frem på at bue og pil er blevet anvendt i andet forbryderisk øjemed end krybskytteri eller hærværk....

Det kræver jo ganske enkelt så megen øvelse og fysisk styrke at anvende en jagt-bue at det ikke er relevant i kriminelt øjemed.

Ang. "Luftrifler"

Jeg kan udemærket se det betænkelige i at "enhver" over 18 kan købe et ligeså kraftigt luftgevær som man kan skaffe på markedet, så måske kan man argumentere for at "våben" med en mulig energi over en vis grænse, kun kan erhverves hvis man f.eks har et jagttegn eller er medlem af en passende skytteforening, ganske som med haglgeværer.

Det ville være let at tilføje en sådan paragraf til våbenlovgivningen, og konsekvenserne ville sikkert blot være et let fald i salget af de større luftgeværer.

Men som ID så rigtigt skriver, så er det nok tvivlsomt om en sådan ændring vil have nogen reel effekt, og der skal altså være en fornuftig grund til at lave en lovændring, og ikke bare nogle få tilfælde af "nær ved og næsten"

ER der nogen der er blevet dræbt / kommet ALVORLIGT til skade (livstruende) med nogen form for luft-drevne projektilvåben i de sidste 100 år? ... næppe...

Ud af min oprindelig skoleklasse og gymnasieklasse (ca. 35 personer omkring de 50 år ) er den hyppigste dødsårsag trafikulykker, ligesom det er den eneste årsag til de 2 tilfælde af invalidering.
En enkelt har mistet synet på 1 øje (slagsmål om en blyant)
1 person begik selvmord.
Brækkede knogler, sygdom og så videre har resten overlevet, men det varer nok ikke så længe inden livsstil-sygdommene begynder at vise sig...

Langt de fleste skud-drab begås enten af personer i helt specifikke miljøer, hvor en luftriffel næppe vil være "sej" nok (for ikke at sige møgbesværlig at slæbe rundt med når man for de samme penge kan få en slidt men funktionel Makarov) eller de begås i affekt eller planlagt af personer der allerede HAR adgang til skydevåben, meget ofte på helt lovlig vis (Våbentilladelser, jagttegn, hjemmeværn, forsvaret)

Måske kan man med et godt lag fantasi forestille sig personer der ville benytte sig af at kunne indkøbe et uregistreret våben af de omtalte typer og benytte det i et drab, men så er vi alligevel helt derude hvor ingen lovgivning har nogen som helst effekt.

Der ER ingen reel saglig og objektiv grund til at indføre lovgivning som en form for "refleks-handling"

Kniv-loven burde være et særdeles nærværende skrækeksempel!!!!!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"


Grove drengestreger - Rex - 02-04-2010

@Dravis

Nu ved jeg ikke om du har prøvet at søge på Google.
Men hvis du gør det , så vil du finde mange sager med luftgeværer inden for de sidste par år.

Havde det været kraftige PCP geværer de havde brugt, så kunne det have kostet menneskeliv.

Og jo der er blandt andet en betjent og 2-3 børn, der har mistet livet med skud fra et luftgevær.

I Tyskland, der har man bla. lovgivning om de kraftige luftgeværer.
Og de er jo ellers ret så liberale i forhold til Danmark m.h.t. våbenlovgivning.

Knivloven kan ikke sammenlgnes med en lovgivning om luftgeværer.

Knive er et værktøj, der bruges i mange fag og derfor rammes mange
at denne vanvittige lov.

Luftgeværer er og bliver et stykke legetøj/en hobby.
I hvilken sammenhæng sammenligner du de to sager ???
Hvordan vil du eller andre komme i klemme i en lov om luftgeværer i forhold til dit arbejde, bilkørsel e.l. ?

[Image: 6701_m.jpg]


Grove drengestreger - Rex - 02-04-2010

Du bad om ét eksempel ... her har du fem eksempler.

Det tog mig 5 min. og finde fem tilfælde af personer dræbt af bue og pil ... inden for de sidste fire år:

http://wcbstv.com/topstories/Bow.and.Arrow.2.232421.html

http://www.freerepublic.com/focus/f-chat/1555202/posts

http://www.theage.com.au/news/national/man-jailed-for-bowandarrow-murder/2007/01/31/1169919376466.html?s_cid=rss_age

http://www.wsaz.com/news/headlines/34684124.html

http://abclocal.go.com/kabc/story?section=news/local&id=6012294

[Image: 6701_m.jpg]


Grove drengestreger - Christensen - 02-04-2010

Dravis problemet er at den skade folk kan udrette kan udtrykkes som en lille matematisk formel(en svaghed hos mig efter for mange fysik timer)

Skade=intention x middel^2

Hvis en personen har intention om at anrette skade med de bare hænder på en anden eller flere, så er der en begrænsning på hans succes rate, grundet at hans mulighed for at skade andre.

Hvis du stikker ham en ak-47 så er hans mulighed for at skade pludseligt eksploderet.

Et luftgevær ligger et sted midt i mellem. Problemet er at på unge mennesker der ikke er opdraget med et sundt forhold til andre mennesker og skydevåben kan en luftbøsse virke relativt ufarlig. Den kan tilgengæld slå folk ihjel hvis du rammer det rigtige/forkerte sted.

Hvis du begrænser deres adgang til tennisbolde i stedet for luftgeværer, er risiko for de slår nogen ihjel langt mindre.

Hvis du begrænser folk adgang til kraftige luftgeværer som Rex snakker for, kan folk stadig få deres knæk luftbøsse der er relativt ufarlig mens mere potente luftvåben begrænses til dem med forståelse for skydevåbens anvendelse, og de fare det indebærer.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?


Grove drengestreger - Lani - 02-04-2010

hvis og hvis min røv var spids....

Helt ærligt, har vi ikke lovgivning nok ??? hvorfor regulere noget som ikke er et reelt problem ?
Og hvad så hvis man ved at google på internettet kan finde eksempler på at luftgeværer er blevet misbrugt. Og hvad så hvis der er en lille teoretisk risiko for at de kan slå ihjel.

Man kan ikke bruge eksempler fra det store udland som retningsgivende for dansk lovgivning.

Som ID han fremfører så må det væsentlige være hvorvidt en lovgivning vil have nogen reel effekt på de tågehorn som ikke kan finde ud at begå sig i vores samfund eller ej.

Vi har en lovgivning der regulere brugen af luftgeværer, det må være nok.

just my 5 cents

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

DILLIGAF

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....


Grove drengestreger - Walnut - 02-04-2010

Jeg vil have det helt fint med, at kun personer med jagttegn kan erhverve sig en luftbøsse uanset, hvor mange s/m den kan præstere. Så er der en chance for, at kun børn af jægere/ skytter får lov til at betjene disse før tid og vel ofte i selskab med far eller mor. Så er der en god chance for, at der bliver hældt noget fornuftig omgang med våben i også. Det vil så udelukke en del fra, lovligt, at købe luftbøsser og det er fint.
Jeg tror ikke, at det vil løse problemet med de knægte, der er årsag til denne tråd. Årsagen til denne adfærd er ofte væsentlig mere kompleks. At skyde, forsætligt, med luftbøsse efter anden person er, i min verden, det samme som at hoppe på hovedet af en person, der ligger ned. En afstumpethed som man ikke kan lovgive sig ud af. Den skal man opdrage sig ud af, og det er en længere historie.
Alligevel ser jeg gerne skrappere krav til besiddelse af luftvåben.

Walnut


Grove drengestreger - Rex - 02-04-2010

Citat:quote:

Originally posted by Lani

Man kan ikke bruge eksempler fra det store udland som retningsgivende for dansk lovgivning.



Her er 15 eksempler om beskydning af personer med luftgeværer fra Danmark:

9/3/2010 Villa beskudt med luftgevær

30/11/2009 Bus i Glostrup beskudt med luftgevær

4/6/2009 Kvinde beskudt med luftgevær

4/1/2010 Bil og fodgænger beskudt med luftgevær

31/8/2007 Mand beskudt med luftgevær

30/4/2009 Bus med 25 børn beskudt på Nørrebro

13/5/2008 Knallertkører beskudt

21/6/2001 To drenge beskudt med luftgevær

26/6/2008 En italiensk turist blev beskudt i går aftes, da han var på vej væk fra Legoland

6/6/2009 Gik tur langs Odense Å - blev beskudt med luftgevær

6/12/2007 16-årige piger skudt med luftgevær

14/6/2007 Dødsruten mellem Køge og Stege (4 gange beskudt af luftgevær)

30/5/2008 Endnu en bilist beskudt med luftgevær

19/8/2009 En 21-årig mand er anholdt for gadeskyderierne i Århus

2009 Volsmose: Der skydes med luftgevær efter danskerne

[Image: 6701_m.jpg]


Grove drengestreger - ID - 02-04-2010

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

..............Alligevel ser jeg gerne skrappere krav til besiddelse af luftvåben...........

Det runger i mit hovede, hvorfor, hvorfor, hvorfor???????????
Hvad er det der får nogle mennesker til at ville opsætte regler for andre mennesker for enhver pris? Hvorfor denne lovgivnings-iver?
Hvorfor absolut forsøge at løse problemer som ikke eksisterer?
I er ikke en pind bedre end de tossehoveder som har opfundet vores knivlov!
Glemmer i, at i selv indledte jeres våben-karriere med luftgevær?
Hvad får Rex til at ville have bue og pil ind under våbenloven?

Når jeg læser indlæg som disse, ser jeg ingen ende på dette lands lovgivningsvanvid - ta' dog for pokker og kom til fornuft!

DET ER ULOVLIGT AT SKYDE PÅ ANDRE MENNESKER MED LUFTBØSSE HVAD MERE ØNSKER I?

DET ER OGSÅ FORBUDT AT SLÅ PÅ ANDRE MENNESKER - BETYDER DET, AT MAN SKAL HA' SPECIEL TILLADELSE TIL, AT TA' HÆNDERNE OP AF LOMMEN - FOR PÅ DEN MÅDE AT UNDGÅ POTIENTEL VOLD?



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]


Grove drengestreger - Rex - 02-04-2010

Citat:quote:

Originally posted by ID

[quote][i]
Hvad er det der får nogle mennesker til at ville opsætte regler for andre mennesker for enhver pris? Hvorfor denne lovgivnings-iver?
Hvorfor absolut forsøge at løse problemer som ikke eksisterer?



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



Har du ikke læst de eksempler jeg har posted ??
Er 15 eksempler fra Danmark "ikke eksisterende problemer" ???

Jeg ville også gerne slippe for love, men når nu engang personer ikke kan finde ud af og overholde dem, så kan man da forhindre dem i at købe så kraftige våben, der kan meget mere end give en bule i hovedet.

Hvorfor alle de love skriver du .... skal alle og enhver så også have lov til at købe et haglgevær, en riffel eller et håndvåben ??

Hvor mener du grænsen er for hvolke våben, der kræver tilladelse ??

[Image: 6701_m.jpg]


Grove drengestreger - ID - 02-04-2010

Citat:quote:

Originally posted by Rex

..............så kan man da forhindre dem i at købe så kraftige våben..................


15 eksempler over en 10-årig periode - come on.
Tror du virkelig på, at fordi man begynder at ville kræve våbentilladelse til kraftige luftgeværer, at man kan forhindre disse lovovertrædelse???????????????



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]