Våbenteknisk Forum - VTF
VTF nørder 600m skydning 2009 - Printviselig Version:

+- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com)
+-- Forum: Praktiske meddelelser (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=18)
+--- Forum: Praktiske oplysninger (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=33)
+--- Tråd: VTF nørder 600m skydning 2009 (/showthread.php?tid=11735)

Sider: 1 2 3 4 5 6


VTF nørder 600m skydning 2009 - halvautomat - 14-03-2009

Bare rolig M@X jeg skal nok ramme skiven... jeg er mere bekymret for de andre deltagere [Big Grin] Men jeg mangler dog lige lidt data for hvad 5 sek sidevind giver [:o)] nå skidt jeg skyder bare lavt - så er der læ fra lyngen [^]

Fik jeg nogensinde det rigtige tal til mit excel regneark... det næste der sker er vel at ID kommer med et nyt tal[Wink] jeg vil have så få ubekendte som muligt - når nu jeg skal omsætte hændelserne i Høgens formler for at finde en evt. forklaring på forbiskud...

Citat:quote:

Originally posted by M@X

Jeg beklager mit sjusk at jeg lod Autocad runde af. Vi skulle naturligvis have haft det HELT præcist af hensyn til ½auto's kliktabel.

Jeg påtager mig skylden når(hvis) han ikke rammer skiven på 600 meter.

Jeg afviser naturligvis at betale hans patroner, da jeg ikke selv har ladet dem. Jeg har jo ikke haft chancen for at kompensere krudtladningen for afrundingsfejlen.

God vind til skydningen.[}Smile][Big Grin]

--
mvh M@X.
Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun
[Image: wardwarf-1.jpg]



"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]


VTF nørder 600m skydning 2009 - Swift - 14-03-2009

Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Men jeg mangler dog lige lidt data for hvad 5 sek sidevind giver [:o)]


Det skulle vel ca. give 860 mm i afdrift på 600 meter – svarende til 20 - (¼ MOA) klik på kikkerten! [Wink]

K&B
Swift


VTF nørder 600m skydning 2009 - halvautomat - 14-03-2009

Tak Swift
Vejrudsigten siger.... lige nu pis regner det i Vestjylland...

Midt- og Vestjylland

Lørdag den 14. marts 2009.
Vejrudsigt, der gælder til søndag aften, udsendt kl. 15.00.

Regn og svag til jævn sydlig vind, men i aften efterhånden kun lidt regn hist og her, i nat også diset, stedvis tåget. Vinden bliver svag til jævn vestlig eller skiftende. Temp. omkring 4 grader. Søndag først skyet og diset, stedvis tåget, men efterhånden opklaring med nogen sol de flere steder. Temp. mellem 5 og 10 grader, og ret svag skiftende, senere nordlig og nordøstlig vind.

Som det fremgår af kortet så (mellem de røde prikker) så skydes der i nordøstlig retning...

[Image: 600meterbanen.jpg]
"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]


VTF nørder 600m skydning 2009 - langebo - 14-03-2009

Prøver at sætte mig på den sidste plads

Jeg skal kun lege i den lave ende [Wink]

Mvh Bo


VTF nørder 600m skydning 2009 - dravis - 15-03-2009

Så er jeg ved at lægge sidste hånd på ammo til i morgen...

Hvis vinden bliver stort set i banens retning, kommer det jo ikke til at give de store problemer[Smile]

man må nok helleretage det varme tøj med[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...


VTF nørder 600m skydning 2009 - M@X 2.1 - 15-03-2009

Citat:quote:

Originally posted by dravis

man må nok helleretage det varme tøj med[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...



ikke nødvendigt hvis du markerer til fods.......

--
mvh M@X.
Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun
[Image: wardwarf-1.jpg]


VTF nørder 600m skydning 2009 - dravis - 15-03-2009

Naturligvis, 1 gang for hvert skud... og i løb...

Så kommer jeg jo også til at ligge og fryse når jeg skal vente på alle de andre[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...


VTF nørder 600m skydning 2009 - Tonny - 15-03-2009

Så er dagen oprinden, vi ses i morgen. Langebo du har en plads. Jeg har været ude og få min livret, gratis mad, så jeg har været offline hele aftenen. Kør forsigtigt og husk riffeltilladelsen og høreværn.
Lad os håbe at vejret viser sig fra den gode side. Nu må jeg vist hellere tørne ind[:0]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.


VTF nørder 600m skydning 2009 - Walnut - 15-03-2009

Yes [8D][Big Grin]
Jeg bliver så den første, der kan takke for et godt og spændende arrangement [Smile] En dejlig gang kontrolleret [8D] mandehørm , der kan holde i et godt stykke tid. Undertegnede fik også set noget flot skydning, hvilket også er lærerigt.Tak også for hyggeligt samvær.
Mvh Walnut


VTF nørder 600m skydning 2009 - halvautomat - 15-03-2009

Ja tak for en god dag
.. fint vejr og gode forhold
og altid sjovt at møde andre som har samme interesser mht. våben.

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]


VTF nørder 600m skydning 2009 - ULG - 15-03-2009

Ja,tak for en hyggelig dag-og et godt initiativ.Vejret var jo fint og heldigvis stille-så vi klarede os uden at tænke på vindafdrift[Wink]
Hyggeligt at møde "nye og gamle" VTF'ere,vi må snarest igang med at planlægge en nye skydedag.[:p]

[Image: P1160007.JPG]

Jeg indsætter lige et billede fra idag-hvis nogen skulle være i tvivl-så syner skiverne ikke af så meget når de står 600 meter væk.....

Hilsen Ulrik


VTF nørder 600m skydning 2009 - Otterup - 15-03-2009

Idet jeg blev forhindret i at deltage syntes jeg det må være på høje tide at låse denne tråd så jeg slipper for at høre mere om hvor fed en tur det var!!!!!!!!!

Mvh

Michael


VTF nørder 600m skydning 2009 - CP - 15-03-2009

Tak for en god dag - godt arrangement / initiativ. Sjovt at få sat "hoved" på nogle af de man "kender" under et eller andet underligt navn.

CP
PS. Fandt så ud af, at min kikkert klikker 1/6 MOA (tak til ULG) - så alle beregninger kunne stikkes s.... ..


VTF nørder 600m skydning 2009 - Tonny - 15-03-2009

Tak for en god og lærerig dag. Sjovt når teori og praksis kan forenes, min kliktabel passede ud til og med 400m, hvorefter den skulle efterreguleres med yderligere 8 klik. Det må være ude på 7 eller 8 decimal i MOA udregningen det er gået galt[Big Grin].
Vi var heldigvis velsignet med godt vejr og næsten ingen sidevind.
En hyggelig dag som der var bred enighed om at vi gentager næste år.
Tak til 6mm for startstrøm[:I], og budkørsel. Og tak til walnut for at få lov at røre og beundre hotlips.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.


VTF nørder 600m skydning 2009 - Annanias HUNT - 15-03-2009

Ja,tak for idag.
Det var rigtigt hyggeligt og lærerigt.
Syntes det var rigtigt flot skydning der blev vist..

Her lidt stemnings foto

[Image: _DSC5212.jpg]

Der sigtes

[Image: _DSC5201.jpg]

Skydes

[Image: _DSC5204.jpg]

MÃ¥les

[Image: _DSC5256.jpg]

Og lappes

[Image: _DSC5211.jpg]

6XC på 600 m. skudt af 6mm[Big Grin]

[Image: _DSC5252.jpg]

MÃ¥les igen..

[Image: _DSC5255.jpg]

Vi gik ikke ned på udstyr, men batteri[xx(]

[Image: _DSC5305.jpg]

Glæder mig allerede til næste gang vi skal mødes [:p]

I didn't come this far to miss!


VTF nørder 600m skydning 2009 - 6mm - 16-03-2009

Tak for en god dag og godt selskab! Jeg har sjældent set så meget fin skydning. Fine stemningsbilleder, jeg havde selv kameraet med, men havde så travlt med at krumme aftrækkerfingeren, at kameraet blev i tasken. Vi ses til næste event`.

Mvh JM


VTF nørder 600m skydning 2009 - dravis - 16-03-2009

Øøøøuuuuuvvvv...[Sad][Sad]

Jeg blev kaldt på arbejde kl. l*'t om natten, så jeg måtte blive hjemme...[Sad!]
Jeg arbejdede til kl. ca. 08:30, og derefter var jeg ikke til andet end at knalde brikker... suuuuurt...[xx(]

Det må blive en anden gang...

Nu er der da ihvertfald ladet op....

Godt at høre og se at det blev en god dag..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...


VTF nørder 600m skydning 2009 - Santo - 17-03-2009

Citat:quote:

Originally posted by Otterup

Idet jeg blev forhindret i at deltage syntes jeg det må være på høje tide at låse denne tråd så jeg slipper for at høre mere om hvor fed en tur det var!!!!!!!!!

Mvh

Michael



Hej Otterup

Det var simpelt hen en allertiders dag på skydebanen, jeg kan kun takke for et rigtigt dejligt arrangement[Big Grin]

Det er selvfølgelig rigtig godt trals[Wink] at der var nogen der ikke kunne holde øjene åbne til en gang skydning[Big Grin]

Jeg håber så at vi kan gøre det igen til næste år igen og gerne med lidt større deltagelse[Wink]

Jeg fik da lært en del[^]

Mvh

Santo, der sad i soppebassinet hele dagen.


VTF nørder 600m skydning 2009 - halvautomat - 17-03-2009

Næste gang så skal jeg være bedre forberedt.
Var ikke med på 600 meter fra starten prøvede på 300 og 400 og sprang så til 600 sikke noget ged.
Men Tikka Varminten kan godt skyde på 300 meter fandt jeg da ud af.

[Image: IMG_0165.jpg]

På 400 Meter synes Tikkaen, at skuddet skulle nedad og mod højre - men stadig 2 skud samlet... men sååååå ingen skud at se på 600 meter
[Image: IMG_0168.jpg]

S&L Match lavede samme nummer på 400 meter - skiven til venstre...

[Image: IMG_0169.jpg]

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]


VTF nørder 600m skydning 2009 - AB - 18-03-2009

@ halvautomat - havde du sparebøssen med (2 skuds grupper !!!)

Spøg til side - det er helt normalt, at træfningen ligger lavt til højre, hvis der er lidt vind, kommende fra venstre.

Ved vind fra højre vil træfningen være høj til venstre.

Det er på grund af kuglens rotation, altså hvis riffelgangene er højresnoede ( den er kun venstresnoet på links [?][Smile][?])

Ved 0 vind er det også normalt, at træfningen trækker til højre, det ses tydeligt fra omkring 400 m og udad.

Mvh. AB