Våbenteknisk Forum - VTF
Sako Vixen Varmint projekt Nu med FINALE - Printviselig Version:

+- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com)
+-- Forum: Våbenværkstedet (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Våbenværkstedet (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=40)
+--- Tråd: Sako Vixen Varmint projekt Nu med FINALE (/showthread.php?tid=10409)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9


Sako Vixen Varmint projekt Nu med FINALE - Walnut - 12-01-2009

[Image: DSC01977.jpg]

Et lille stemningsbillede fra hjemmeværkstedet. Jeg har valgt den mest enkle og måske også mest fleksible "opspænding" til lakerearbejdet. Fruen sagde: "Nej...., hvor makabert! Har du hængt den op i loftet!" [:o)] Jeg har faktisk valgt en lodret ophængning i en 1,5m.m. kobbertråd. Det giver en god arbejdsstilling ved en lyskilde og et bord. Netskæringerne er dog, som de første, blevet lakeret vandret med skæftet liggende på bordet.
6mm´s metode med lakering med en lille vatfyldt pude er fantastisk. Jeg har lakeret med 3.lag, og lakken begynder nu at fylde med de 75% lak. Jeg kan nå 4.lag i aften. Masken er fundet frem, fordi talen blev tåget[B)]
Walnut


Sako Vixen Varmint projekt Nu med FINALE - A-bolt - 13-01-2009

Jamen Walnut , fræsearbejde uden beskyttelses-briller og lakkerig uden udluftning [xx(] fy fy [Smile].- Du ender som snittenisse uden fingre , halv blind og med en hukommelse som en si , der kun kan lave slangelinie netskæringer ,[Big Grin][Big Grin].

Jeg ønsker Forsat god arbejdslyst .

Hilsen A-bolt


Sako Vixen Varmint projekt Nu med FINALE - Walnut - 13-01-2009

Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Jamen Walnut , fræsearbejde uden beskyttelses-briller og lakkerig uden udluftning [xx(] fy fy [Smile].- Du ender som snittenisse uden fingre , halv blind og med en hukommelse som en si , der kun kan lave slangelinie netskæringer ,[Big Grin][Big Grin].

Jeg ønsker Forsat god arbejdslyst .

Hilsen A-bolt



[Big Grin][Big Grin]
Inden, det går så galt, vil jeg forsøge at gøre slangelinier til Trend[8D] for at skjule orienteringsproblemet[Wink] Jeg vingede lakering nr. 4 af i aftes[Smile]
Mvh Walnut


Sako Vixen Varmint projekt Nu med FINALE - Walnut - 13-01-2009

[Image: DSC01978.jpg]

Jeg har lige mellemslebet som optakt til lakeringsrunde 5. I den forbindelse afprøvede jeg en 3M svamp i "fin". Den var ok at arbejde med. Jeg har til hver lakering fremstillet en ny lakerepude. Det er ganske let, og puderne er blevet mindre for hver gang, jeg har fremstillet en ny. For mig har det været vigtigt, at de har haft en markeret kant, så jeg har kunnet beskære skarpt ved netskæringerne, der nu er fritaget for yderligere lakering.
Walnut


Sako Vixen Varmint projekt Nu med FINALE - Walnut - 14-01-2009

[Image: DSC01983.jpg]
Udnyttede lige en ledig stund til at klargøre den originale bagkappe til montering. Der var et par dybe fæle hakker i de store flader. Dem fjernede jeg med en fin fil og derefter var det let med vådslibepapir korn 600-1200 at slibe en flot overflade frem. Jeg sluttede af med en tur på den roterende kludeskive. Meget lidt arbejde med en god effekt.
Walnut


Sako Vixen Varmint projekt Nu med FINALE - Walnut - 15-01-2009

Hej til alle "snitseere". Så nåede jeg til enden af den tornebestrøede vej[Smile]
Jeg skriver en afsluttende historie i aften. Jeg har ikke mere tid nu. Jeg skal lige noget for tooms[Wink]
Så er jeg tilbage igen[Smile] Føj for en foto seance[B)] 3 auditions måtte jeg igennem. Først på værelset- uden blitz[V] Det blev for mørkt. Så på værelset - med blitz[V] Blitzen kunne slet ikke præsentere den virkelige farve. Under hårdt pres blev der foretaget en udendørs optagelse. Resultatet af dette knipseri er bragt her. Jeg er selv tilfreds... eller, det bliver ikke anderledes.
Som jeg tidligere har skrevet, er der ikke mange overflødige nips flettet ind i dette projekt. Den lille Varmint skulle bære igennem på design og finish. Til gengæld er den et optimalt tilpasset stykke værktøj. Budgettet for offerriffel, ompibning og skæfte ligger i området 9000,- Dertil kommer så Leupolden og Aluminaerne.
Rent skæfteteknisk set, i forhold til skæftning af haglbøsse, var selve ilægning af systemet, meget hurtigere end hos en haglbøsse.Selve formgivningen af riffelskæftet var lige så tidskrævende,for mig, som ved en haglbøsse. Et eller andet sted var det også befriende for mig, at laminatskæftet ikke, økonomisk set, fornemmedes nær så truende som et stykke dyrt tyrkisk valnød. Kvaliteten af laminatet har været i top, og jeg gør det igen[:p] At overfladebehandle efter 6mm´s metode var en fornøjelse.
Tak til alle, der i større eller mindre omfang, har været med til at stimulere og forme denne proces. Ham, den våbenkompetente fra S&L, samt den meget dygtige metalmand og superskytte fra Fyn har også været inde og bakse med projektet[Wink] . 6mm har været mentor[Smile]
Walnut

[Image: DSC02015.jpg]
[Image: DSC02016.jpg]
[Image: DSC02018.jpg]
[Image: DSC02017.jpg]
[Image: DSC02025.jpg]
[Image: DSC02019.jpg]
[Image: DSC02021.jpg]
[Image: DSC02022.jpg]
[Image: DSC02024.jpg]
[Image: DSC02020.jpg]
[Image: DSC02027.jpg]


Sako Vixen Varmint projekt Nu med FINALE - Otterup - 15-01-2009

målløs er kommentaren herfra..


Sako Vixen Varmint projekt Nu med FINALE - Poulsen - 15-01-2009

den er virkelig FED!!!!

så må næste post jo være i ræv 08/09[^]


Sako Vixen Varmint projekt Nu med FINALE - halvautomat - 15-01-2009

Den er godt nok blevet flot - kloning af Varmint og Kongsberg - det bliver spændende om den så også kan skyde som en ægte Tikka/Sako Varmint :-)

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]


Sako Vixen Varmint projekt Nu med FINALE - 300win - 15-01-2009

Walnut, du er meget, meget træt af den riffel,
lad mig hjælpe dig af med den.....[Wink][Big Grin]

Al ære og respekt her fra Fyn

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!


Sako Vixen Varmint projekt Nu med FINALE - tooms - 15-01-2009

Den er utrolig flot, RESPEKT herfra. Man kan kun savle over den [:p]

Vh. Tooms

"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"


Sako Vixen Varmint projekt Nu med FINALE - Farmor - 15-01-2009

Det kan siges meget enkelt: WHAUUW [:p]

Mvh Annelise/Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.


Sako Vixen Varmint projekt Nu med FINALE - Lille - 15-01-2009

Godkent!!!!

Bare mine finger var skruede på som dine!
Ganske simpelt flot!

Lille

The Blaser R-93 is nothing more than an overcomplicated piece of expensive junk. Owners of this glorified toy think it’s a rifle."


Sako Vixen Varmint projekt Nu med FINALE - dumpe - 15-01-2009

det er et eminent flot stykke arbejde[Smile][Smile]


Sako Vixen Varmint projekt Nu med FINALE - korthår - 15-01-2009

Bukker mig dybt i støvet - hold op, hvor den flot[:p].

Glæder mig også til at læse ræv 08/09 næste gang jeg logger mig på[Smile]

mvh
Korthår


Sako Vixen Varmint projekt Nu med FINALE - A-bolt - 15-01-2009

FLOT FLOT , sikken en overflade finish .

Jeg føler mig ikke så meget handicappet mere , jeg kan se dine netskæringer også vil en anden vej end du vil , engang imellem [Smile] .

Hilsen A-bolt


Sako Vixen Varmint projekt Nu med FINALE - Walnut - 15-01-2009

[Smile][Smile][Smile]
Hold da op. Sikke en fest. Jeg er selvfølgelig beæret over og stolt af, at Varminten falder i smag, netop herinde!
[Big Grin] Og til medsnitteren A-Bolt: Jeg kan ikke engang hævde, at det er en laksnifferskade[Big Grin]. Jeg måtte rette ind med 2 spor for at ramme en ordentlig afslutning. Skarpt set[Wink] Jeg var så også for langt i projektet til at starte forfra[Big Grin]
Mvh Walnut


Sako Vixen Varmint projekt Nu med FINALE - Tonny - 15-01-2009

Hatten af herfra, den er jo pænere end en ny, respekt for traditionen.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


Sako Vixen Varmint projekt Nu med FINALE - skytmar - 15-01-2009

Respekt-endnu engang.Og tak for, at vi måtte følge din fantastiske håndværksmæsige kunnen.
Mvh Skytmar


Sako Vixen Varmint projekt Nu med FINALE - Klaasehaans - 15-01-2009

Hej Walnut

Tillykke med det eminente resultat. Den er utrolig smuk.
Glæder mig til at høre når der har været "ild i røret" i røret! [8D]

Venligst
Klaasehaans