Våbenteknisk Forum - VTF
Under- topic´s og sortgule banditter i hækken - Printviselig Version:

+- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com)
+-- Forum: Off topic (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Forum: Off topic (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=32)
+--- Tråd: Under- topic´s og sortgule banditter i hækken (/showthread.php?tid=10411)

Sider: 1 2


Under- topic´s og sortgule banditter i hækken - Walnut - 26-07-2008

[Image: DSC01479.jpg]
Med afsæt i ovenstående billede af en håndboldstor grå tingest i min hæk (undskyld den dårlige kvalitet[:I] jeg var konstant under pres)vil jeg gerne spørge det ærede ting, om det aldrig har været drøftet at lave under - topics. Jeg kan godt se, at der eks.vis kan findes en masse spredt lekture om bygning af riffel, og jeg ved også godt, at vi har en søgemaskine. Skæftning- Metalarbejde- Fejlfunktion - Caliber kunne være eks. på titler til sådanne under-topics i Våbenværkstedet.Skulle der så være indlæg, som er svære at placere, kunne der være en Diverse. Kunne vi få sorteret det efterhånden brogede kludetæppe vi har lavet, kunne vi selv i våbenværkstedet foreslå og drøfte nye under-topic´s.
Ærbødigst og indstillet på at kunne få tæv for dette, fordi der et eller andet sted i forum gemmer sig en lignende forespørgsel[Wink]
Walnut


Under- topic´s og sortgule banditter i hækken - HappyNanoq - 27-07-2008

Mht de sortgule tingester og deres grå beboelse...

Så kan de fjernes med en sort sæk (hvis du kan komme til altså).

Før den sorte sæk op nedefra - og luk tæt i toppen - altså når de er faldet til ro en kølig aften.

Så er det bare nødvendigt at klippe grenen, eller "brække" huset af og ned i posen.

Dette opdager de givetvis og kommer ud, men er lukket inde i posen.

Så er der bare tilbage at give den et par deciliter alm benzin.

Benzindampene på dem... er som ren arsenik i os. De dør hurtigt.

Du kan evt stikke ild til posen, når du er sikker på at langt de fleste er døde.

Dette virker forøvrigt lige vel på hvepse som på bier.

Ja har selv stukket snuden for langt frem til tider.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)


Under- topic´s og sortgule banditter i hækken - n/a - 27-07-2008

Jeg har ansat en biavler, han siger at man en aften tager en dyb talerken med et par dl besin, dette holder man så op mod indgangshullet i bunden af boet, og vips drikker boet alt bensinen, herefter er der ro omgående.
Du behøves ikke tænde, skaden er sket med det samme.

jbn


Under- topic´s og sortgule banditter i hækken - Walnut - 27-07-2008

Hej.
Tak for gode råd.
Banditterne har forskanset sig effektivt i vores gamle og afvisende tjørnehæk. Det giver visse tekniske problemer m.h.t. baghold, overraskelsesmoment m.m.
Vi har kontaktet en Hitman, som bor i kvarteret. Han har mange års erfaring med fjernelse af hvepseboer. Til min store overraskelse proklamerede han med stort selvværd, at han vil komme i formiddag[:0]
Jeg troede en sådan aktivitet hørte til i døgnets mørke timer. Det kommer formodentlig an på angrebsstategien.
Dynamit, flammekaster, kvælning eller kemisk angreb kræver hver deres teknik.
Vi er ret meget fremme i skoene, når vi har hvepsebo i haven, fordi fruen driver dagpleje i og omkring huset. Fjerner vi dem ikke, har vi dem konstant hængende om de små søde muler, når der spises i haven. Labradoren vil iøvrigt også tage dem! Har 2 gange været ved dyrlægen med en ødembefængt og åndedrætsbesværet insektædende hund.
Mvh Walnut


Under- topic´s og sortgule banditter i hækken - Jimmy - 27-07-2008

Prøv stålhagl nr 7[:o)]


Under- topic´s og sortgule banditter i hækken - Walnut - 27-07-2008

Citat:quote:

Originally posted by Jimmy

Prøv stålhagl nr 7[:o)]



Hej Jimmy.
Ja, øv for at jeg ikke bor lidt mere afsides[}Smile] Jeg har haft masser af lyst til at eksperimentere med krudtrelaterede løsninger.
Mvh Walnut


Under- topic´s og sortgule banditter i hækken - Trotyl - 27-07-2008

Citat:quote:

Originally posted by Jimmy

Prøv stålhagl nr 7[:o)]



Eller nr. 9 på 8 meters afstand.
Sørg for at ramme første gang.

Kan ikke anbefales på en bisværm.

JPL


Under- topic´s og sortgule banditter i hækken - Walnut - 27-07-2008

[Image: DSC01487.jpg]
[Image: DSC01491.jpg]
Mission Completed. Target down!
Hvepsemanden gik, aldeles uimponeret og forholdsvis spartansk klædt, til opgaven. Først et kemisk brusebad til den grå bold. Dernæst en plasticpose op nedefra og rundt om boet. Et kemisk pust i posen afsluttet med knude. Nærkig på posens indhold afslørede et stort antal nye dronninger, der var klar til at flyve ud på nye missioner.
Grensaksen kom ikke i brug! På et tidspunkt var hvepsemanden næsten forsvundet i vores hæk.Pris 100,-
Skulle måske lige tilføje, at stemningen i posen var alt andet end fredelig[}Smile][}Smile][}Smile][}Smile][}Smile][}Smile]
Mvh Walnut


Under- topic´s og sortgule banditter i hækken - Annanias HUNT - 28-07-2008

SÅDAN DRÆB DE BÆSTER[}Smile]

Imponerende at han er så COOL over for dem[8D]

Gik en tur imorges oppe i skoven,der var et jordhvepsebo, som grævlingen have gravet op, opdagede det først bagefter stikket. Hunden blev stukket flere gange og jeg fik et prik i nakken af en aggresiv hveps. Jeg er hyper allergier overfor hvepse. Strammen og kløen. 2 1/2 timer hos lægen. Første time med fuld overvågning.
Sådan kan man også bruge en formiddag af sin ferie[Smile]


Under- topic´s og sortgule banditter i hækken - halvautomat - 28-07-2008

Jeg har altid BIO i huset - det virker på alt flyvende uvæsen samt er også fantastisk til myrer.
Nogle ganske få pust giver altid en god virkning.. selv en bikube går jeg bare hen til med min flaske.. nogle velvalgte skud mod indflyvningsområdet, og så er den fest slut...

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]


Under- topic´s og sortgule banditter i hækken - Kim Richter - 28-07-2008

Hvad er BIO?

Heller komme galt afsted end, slet ikke afsted


Under- topic´s og sortgule banditter i hækken - halvautomat - 28-07-2008

http://www.special-butikken.dk/site-box.cfm?SIID=1&COID=4446
[Image: b_5703071102608.GIF][;)]
"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]


Under- topic´s og sortgule banditter i hækken - Walnut - 28-07-2008

Hej
Sidste år måtte vi, en del af sæsonnen, dele vores bukkejagt med en større samling jordhvepse. Vi fik ikke studeret dem meget, da det viste sig, at de var hyper sensible overfor bevægelser ved boet. Det lå i kanten ved en lille sø og havde et meget fint og rundt indflyvningshul på størrelse med en mindre kop. Min bror og jeg legede ofte med tanken om at fylde den underjordiske bolig med solidt bly og højt tryk, men det blev altid ved fantasierne. Sidst på året ryddede en grævling boet for os. Indflyvningshullet var efterfølgende på størrelse med en tallerken og afslørede et ca. 40l. stort hulrum, som havde huset jordhvepsenes bo. Der skal høj motivation og stor belønning til for at trænge ind et sådant sted. Respekt for den flade bjørn.
Mvh Walnut


Under- topic´s og sortgule banditter i hækken - CP - 29-07-2008

Det hedder altså ikke BIO, men Trinol 810. Trinol har bare skrevet 810 med en skrifttype der narrer os til at læse det som bio og dermed tro at det nok ikke er giftigt - lidt lusket synes jeg faktisk. Men det er ganske effektivt - en tynd streg over myrernes sti - de kravler bare over og efter ca. 10 cm kravlen går de i krampe og dør - ret underholdende at studere.

CP


Under- topic´s og sortgule banditter i hækken - Kenneth - 29-07-2008

Nu hvor der er gang i snaken om insektmidler:

Er der nogen der har erfaring med om DEET eller lignende midler også holder hvepse væk ?

Irriterende med hvepsene når man sidder og spiser ude i haven [}Smile]

Hilsen
Kenneth


Under- topic´s og sortgule banditter i hækken - HappyNanoq - 29-07-2008

Bruger selv OFF DEEP WOODS, et produkt med 25% DEET.
Har det som servietter, lille pumpe-flaske, stor pumpeflaske og som "deodorant" (sprayflaske)

Der står ingen steder at det holder bier/hvepse væk også.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)


Under- topic´s og sortgule banditter i hækken - Eric A - 29-07-2008

Og..dette spray stuf virker for Cathaholics med børn..[Big Grin][Big Grin]

http://www.youtube.com/watch?v=iGZSvdSsoAE


Under- topic´s og sortgule banditter i hækken - ID - 29-07-2008

Man kan jo også bare vælge at lade dem være[:I]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]


Under- topic´s og sortgule banditter i hækken - LasseScout - 29-07-2008

Citat:quote:

Man kan jo også bare vælge at lade dem være


Hvad er den af ID ??

Er du blevet mild og god med alderen, eller har afslaget på tilladelse til lyddæmper givet dig et chock á la sagfører Skjold hansen i Matador ??? [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.


Under- topic´s og sortgule banditter i hækken - ID - 29-07-2008

Arhhh - lidt rystet er jeg sgu'



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]