Våbenteknisk Forum - VTF
Dræbe snegle jagt - Printviselig Version:

+- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com)
+-- Forum: Jagt & friluftsliv (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Forum: Praktisk jagt - generelt (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Dræbe snegle jagt (/showthread.php?tid=13086)

Sider: 1 2


Dræbe snegle jagt - Kim Richter - 28-07-2009

Jeg har de sidste par dage gået en tur med luftbøssen i haven og har skudt omkring 200 snegle, jeg forsøger at undgå anskudninger med det kan ikke helt undgåes, fordelen er at de ikke stikker af.

Dagen efter er der kommet flere frem som æder de lig der er fra aften før.

Jeg skyder dem fritstående og på 5 m afstand.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.


Dræbe snegle jagt - LasseScout - 28-07-2009

Nu skyder du dem for helvede ikke i hovedet. Så bliver denne tråd 17 sider lang. AAAARRRRGH.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.


Dræbe snegle jagt - ULG - 28-07-2009

Ja,pas på med hovedskud,sådan et følehorn's skud er en grim anskydning....[Big Grin][:o)]

Hilsen Ulrik


Dræbe snegle jagt - Buba - 28-07-2009

Jeg synes det er fint med hoved/følehorns-skud, der skal jo nødigt gå kød til spilde.

Men er det egentlig nemt at se hvad er hoved og hvad er rø... på sådan en slimet fatter.

Det vil være træls at gå og tro, at man er blevet god til hovedskud, men i virkeligheden er det "ass-shot" man mestrer.

Ikke meget prestige i det(med mindre man er på det andet hold).

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk


Dræbe snegle jagt - ULG - 28-07-2009

[Big Grin][Big Grin]

Hilsen Ulrik


Dræbe snegle jagt - Ugelvig - 28-07-2009

Hehe... Sjov post...

Meeen... Er du nu sikker på at anslagsenergien er stor nok til at dræbe de store snegle???

/Ugelvig

Vildsvin i Danmark - Nej tak!


Dræbe snegle jagt - cck - 28-07-2009

Hej

Husk nu at bruge stålhagl, ellers bliver din grund snart registreret
som forurenet.

Du kan evt. bruge billige flugtskydningspatroner hvis sneglene er samlet i grupper.

Personligt bruger jeg masseudryddelsesvåben ( havesprøjten med 3 dobbeltsalmiakspiritus + vand i forhold 1:4 )

Fortsat god jagt

Vh.

cck


Dræbe snegle jagt - Farmor - 28-07-2009

Her bliver der brugt fint salt. Bare et lille drys og de slimede bæster dør [}Smile]
Nu har vi også mere end et par hundrede på en uges tid [xx(] Det fugtige vejr har fået dem frem igen [xx(]
Hvis vi skulle skyde dem, ville haglene til luftbøssen blive til lidt af en udskrivning i løbet af en uge [B)] Så er fint salt fra Netto billigere, og en æske udryder flere tusind, til den nette sum af 4,95 kr [Wink]

Det eneste minus ved at have marker hele vejen rundt [V]

Mvh Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.


Dræbe snegle jagt - Høgh - 28-07-2009

Citat:quote:

Originally posted by cck

Du kan evt. bruge billige flugtskydningspatroner hvis sneglene er samlet i grupper.


Hov du! - ingen skud ind i flokken - og førersnotklatten er fredet hele året, hvis hun har små snegle med.

Vi har ingen dræbersnegle her ..... endnu.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Dræbe snegle jagt - EB_Thy - 28-07-2009

Brug groft salt 28g ladet til 520m/s i cal 12/89
one shot one kill [}Smile][}Smile][Big Grin]

mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det


Dræbe snegle jagt - SAKONEZER - 28-07-2009

Citat:quote:

Originally posted by Buba

Jeg synes det er fint med hoved/følehorns-skud, der skal jo nødigt gå kød til spilde.

Men er det egentlig nemt at se hvad er hoved og hvad er rø... på sådan en slimet fatter.

Det vil være træls at gå og tro, at man er blevet god til hovedskud, men i virkeligheden er det "ass-shot" man mestrer.

Ikke meget prestige i det(med mindre man er på det andet hold).

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk



Bare hold øje med hvilken vej den bevæger sig. Har endnu aldrig set sådan en fætter bakke rundt i haven.

[Image: 1-1.jpg]
Jeg kan ikke få dem store nok


Dræbe snegle jagt - Kim Richter - 28-07-2009

Jeg har lige været ude og købe nye hagl den første dåse med 250 stk i var ved at løbe tør, pris for 500 stk var 60 kr. jeg vil anslå at der i snit går 2 skud pr snegl dvs. 250 snegle for 60 kr. det er noget mere end farmor giver, men der er mere underholdning i min udgave af sneglejagt.

Min luft er en Smk på 5,5 mm og den går 230 m/s så mon ikke der er det power der skal til.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.


Dræbe snegle jagt - Great Dane - 28-07-2009

Det er endnu sjovere og billigere at lege den lille kemiker med salmiakspiritus, men salt er nok billigste løsning.

Ulempen er dog altid de snottede slimede lig [xx(]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil


Dræbe snegle jagt - cck - 28-07-2009

Sorry Høgh

Selvfølgelig skyder man da ikke ind i flokken.

En anden mulighed for at aflive dem, er at lokalisere førersnotklatten, herefter at finde et plastikølkrus som nedgraves i terrænet. Herefter fyldes kruset halvt op med en god øl ( resten drikkes omgående ). Førersnotklatten styrer så direkte mod øllet, og resten af rotten følger som regel efter.

Såfremt der skulle være enkelte afholdssnegle, så er det muligt som farmor anbefaler, at bruge saltbøssen som backup.

Fortsat god jagt.

Vh.

cck


Dræbe snegle jagt - Hilbilly - 29-07-2009

[Big Grin]Skyd bare løs Kim. Jeg bor oppe ved skolen og har endnu ikke set særlig mange, så mon ikke at din raffinerede teknik bærer frugt. [Wink]


Dræbe snegle jagt - Farmor - 29-07-2009

Med salt tørrer snotklatterne ind i løbet af et døgns tid, så man kan feje dem væk [}Smile] De forbandede bæster betaler IKKE husleje hos mig, så de er ikke velkomne er de ikke [}Smile]
Og man kan være heldig at der kommer andre og liiige skal have en bid af en død makker, og så går de selv til, HA!!

Meeen, jeg kan sagtens få øje på sporten i at bruge luftgeværet [Big Grin][Big Grin][8D]

[Wink] Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.


Dræbe snegle jagt - Kim Richter - 29-07-2009

Hej Hilbilly

Igår var jeg forbi ham i nr. 2 ved skolen han havde samlet 640 snegle den morgen. så det er ikke kun min indsats der holder din have sneglefri.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.


Dræbe snegle jagt - Flemming - 29-07-2009

Hej,

Denne kunne evt. også anvendes:

[Image: Billede.jpg]

Den er ganske lydløs og effektiv til små 10m. fordelen er jo helt klart at hvis det er en større flok man er igang med, så bliver resten af flokken ikke skræmt af skudstøjen, og når at flygte inden man er færdig [:o)]

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]


Dræbe snegle jagt - Great Dane - 29-07-2009

Armbrøster er i særdeleshed ganske ulovlige, og det vover du at bringe på et seriøst jagtforum med offentlig adgang. Jeg siger bare føj da.... Og fåååårk hvor vi får problemer imorgen når ekstrabladet skriver en større artikel om alle de kriminelle VTF'ere [:0][:I]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil


Dræbe snegle jagt - HappyNanoq - 29-07-2009

Gosh...

Det næste bliver vel at en borgmester læser dette og sætter sine folk til at gå ud og skyde dræbersnegle....

Kan lige se overskriften for mig...

"Kommunalarbejder overfaldet af anskudt dræbersnegl. Han udtaler "He slimed me!"

[Big Grin]

(Ghostbusters-replik)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)