Våbenteknisk Forum - VTF
Udenlandske våbentidskrifter - Printviselig Version:

+- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com)
+-- Forum: Riffelteknik (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Riffelteknik - centraltænding (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Tråd: Udenlandske våbentidskrifter (/showthread.php?tid=13303)

Sider: 1 2


Udenlandske våbentidskrifter - Lars M. L. - 20-08-2009

Jeg vil gerne høre lidt om jeres erfaringer med udenlandske våben-/jagttidskrifter.

De seneste år har jeg købt det svenske "Vapentidningen", når lejlighed har budt sig og sidste år fik jeg et årsabonnement af svigermor [:I]. Jeg synes, at bladet indeholder mange gode artikler om kalibre, nye/gamle våben, optik og genladning. Der er dog et vist overlap med "Jagt, Vildt & Våben".

Inspireret af succesen med Vapentidningen, bestilte jeg for nylig "Rifle" fra Wolfe Publishing, USA. Prisen var kun $ 26,- men ak hvor blev jeg skuffet, da det første blad endelig kom. Et par halvdårlige tests af en Browning X-bolt Medallion og en Marlin leveraction var alt, trods bladet var på over 120 sider. Resten af bladet var reklamer og uinteressante klummer.

Det var i korte træk mine erfaringer med udenlandske våbentiskrifter. Lad os høre om dine erfaringer...

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"


Udenlandske våbentidskrifter - Ulrik Hentzer - 20-08-2009

jeg vil ikke have det godt uden at abonnere på det norske : JAKT

Jagt, vildt og våben og dog også ganske godt - det bedste i DK. Men det norske er min favorit..[Smile]


Udenlandske våbentidskrifter - JRexA - 20-08-2009

Jeg har abonneret på det tyske Visier i en årrække, og er rigtig godt tilfreds. http://www.visier.de

For tiden har jeg så Guns & Ammo, det er lidt som Rifle, der er dog en 5-6 artikler, der ofte er værd at læse.( 2 år, US$ 51,97)
http://gunsandammomag.com/

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))


Udenlandske våbentidskrifter - BC - 20-08-2009

I prioriteret rækkefølge

Petersen`s Rifleshooter
Handler kun om rifler(ikke noget pjat med pistoler, revolver og haglgeværer) Kommer kun 6 gange årligt men har til gengæld nogen af de bedste skribenter overhovedet Boddington, Sundra, van Zwoll, Layne Simpson(ham der stod bag 7 mm STW) m.fl.

Shooting Times
Layne Simpson beskrev her i 7mm STW(Shooting Times Westerner) igen et godt blad om skydning med rifler. har lige bestilt et abonnement.

Vapentidningen
Lidt rigeligt med hagl og korte våben, men ellers OK.
Peter Nordberg er måske lidt rigeligt glad for langsom tung konceptet. Til gengæld er redaktøren til hurtig/flad kuglebane, så Peter ikke går helt over gevind.

Shooting Illustrated
Alle typer af våben og et af de officielle organer for NRA.
Der er også politik i bladet og når man ved hvor det kommer fra er det ok. Knap så nørdet som de 2 først nævnte.
meget med AR.

Guns & Ammo
Har jeg droppet da deres riffelartikler er genoptryk af artikler fra Petersens(eller omvendt i nogen tilfælde, men de overlapper i al fald, er også i samme koncern) resten er for bredt med hagl og korte våben.
Meget med AR rifler. lav nørd faktor

Misforstå mig ikke jeg har ikke noget imod AR rifler, men når jeg ikke kan købe en AR 10 gider jeg ikke læse om dem i lange baner.
men AR er stort i USA og derfor fylder de meget.

VH Søren

Big Green for ever


Udenlandske våbentidskrifter - hogmeister - 20-08-2009

Prov The Varmint Hunter Magazine
http://www.varminthunter.org
Hogmeister


Udenlandske våbentidskrifter - Buba - 20-08-2009

For nogle få måneder siden åbnende nyt online magasin i uk.

Jeg synes den er rimelig, især i forhold til prisen(gratis).

Meget veludført om omfattende stof.

Håber det er noget for dig.

http://www.targetshooter.co.uk/

Ellers synes jeg også, at norske JAKT er den bedste. Mange relevante tests og godt stof.

/Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.


Udenlandske våbentidskrifter - Lars M. L. - 25-08-2009

Nu prøver jeg "Petersen`s Rifleshooter". Så må vi se, hvordan det er...

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"


Udenlandske våbentidskrifter - Bushman - 25-08-2009

Hej.
Jeg kan anbefale det tyske "Jagen Weltweit".

http://www.jww.de/445,2/

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.


Udenlandske våbentidskrifter - BC - 25-08-2009

Citat:quote:

Originally posted by Lars M. L.

Nu prøver jeg "Petersen`s Rifleshooter". Så må vi se, hvordan det er...

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"



Du har lige indført 6 nye juleaftener i din kalender.[Big Grin]

VH Søren

Big Green for ever


Udenlandske våbentidskrifter - heb - 25-08-2009

Jeg har holdt Shooting Times et års tid, det er et godt blad. Også selv om der er lidt pistol-tekster og også en del om Amerikanernes AR-15 halvautomatiske rifler som vi ikke kan få tilladelse til.

Jeg har holdt det tyske Visier, men der er for meget pistol snak, combat-skydning og historisk grej efter min smag.
Til gengæld kan man købe det meste af de grej der reklameres for i bladet.

Heb


Udenlandske våbentidskrifter - kluden - 27-08-2009

Jeg abonnerer også på Vapentidningen, og er rigtig godt tilfreds!
Fra USA får jeg The Double Gun Journal, der omhandler gamle som nye haglbøsser, og div. enkeltskudsrifler. Meget seriøst, og meget velskrevet!

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!


Udenlandske våbentidskrifter - switchback - 27-08-2009

jeg holder et par amerikanske blade,
fundet på Magazinecity.net
kig under outdoors.der er lidt for enhver smag.

switchback.


Udenlandske våbentidskrifter - Kjeldsen - 28-08-2009

Det bedste jeg har set er Petersen`s Rifleshooter, hvilken jeg har abonneret på gennem nogle år.

Mvh Søren


Udenlandske våbentidskrifter - Lars M. L. - 16-10-2009

Citat:quote:

Originally posted by Lars M. L.

Nu prøver jeg "Petersen`s Rifleshooter". Så må vi se, hvordan det er...

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"



Jeg tegnede abonnement i august og nu har jeg lige fået at vide, at mit første eksemplar lander i min postkasse ved årsskiftet [xx(][xx(].
Jeg håber virkeligt, at bladet er ventetiden værd...

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"


Udenlandske våbentidskrifter - JRexA - 16-10-2009

Citat:quote:

Originally posted by Lars M. L.
Jeg tegnede abonnement i august og nu har jeg lige fået at vide, at mit første eksemplar lander i min postkasse ved årsskiftet [xx(][xx(].
Jeg håber virkeligt, at bladet er ventetiden værd...

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"



Bestilte du direkte på deres Hjemmeside (http://www.rifleshootermag.com/), eller via et dansk Magasinservice?

Da jeg bestilte G&A via hjemmesiden, så gik der ca. 6 uger, til første leverance.

Min veninde bestilte et blad til sin søn, via et magasinservice, der gik 3 måneder, før det begyndte at komme, og så var det 30% dyrere, end hvis det havde været bestilt direkte [xx(]

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))


Udenlandske våbentidskrifter - Lars M. L. - 17-10-2009

Citat:quote:

Originally posted by JRexA

Citat:quote:

Originally posted by Lars M. L.
Jeg tegnede abonnement i august og nu har jeg lige fået at vide, at mit første eksemplar lander i min postkasse ved årsskiftet [xx(][xx(].
Jeg håber virkeligt, at bladet er ventetiden værd...

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"



Bestilte du direkte på deres Hjemmeside (http://www.rifleshootermag.com/), eller via et dansk Magasinservice?

Da jeg bestilte G&A via hjemmesiden, så gik der ca. 6 uger, til første leverance.

Min veninde bestilte et blad til sin søn, via et magasinservice, der gik 3 måneder, før det begyndte at komme, og så var det 30% dyrere, end hvis det havde været bestilt direkte [xx(]

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))



Jeg bestilte direkte - og Suzanne fra kundeservice var iskold, da jeg forsøgte fremskynde processen...

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"


Udenlandske våbentidskrifter - Christensen - 18-10-2009

Når i snakket om Shooting times er det så det amerikanske eller engelske? Kunne godt overveje det engelske.

Jeg holder selv

Scottish Gamekeepers
Jeg interessere mig for forholdende i scotland og er derfor medlem af scottish gamekeepers asociation, og får der igennem mit medlemskab et blad om forholde i skotland. Intet om våben. Det fortsætter i hvert fald, da jeg er godt tilfreds

JVV
Stopper nok snart. Synes ikke rigtigt det rammer mine interesser.

Jæger
Suk et indholdsløst magasin

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?


Udenlandske våbentidskrifter - Pingvinen - 18-10-2009

Jeg har bestilt Christensens. Venter spændt.

Michael


Udenlandske våbentidskrifter - Bomba - 04-11-2009

Nogen her der kan fortælle mig hvordan man bestiller det norske blad JAKT, det kan godt være det bare er mig, men kan dælmene ikke finde ud af det.

MVH Bomba


Tikka 690LH lux 6,5x55 med Doctor 2,5-10x48
Tikka 695LH 9,3x62 med Doctor 1,5-6x42
Remington 700LH 223 med Bushnell Elite 4200 4-16x50
Blaser F3 Links
Baikal MP-153 plastik
Syntes det er træls at våbenfabrikkerne ikke har opdaget at venstre er den rigtige side


Udenlandske våbentidskrifter - BC - 04-11-2009

Citat:quote:

Originally posted by Skovfogedelev Christensen

Når i snakket om Shooting times er det så det amerikanske eller engelske? Kunne godt overveje det engelske.

Jæger
Suk et indholdsløst magasin

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?



For mit vedkommende det amerikanske. Som jeg nu endeligt har abonnement på efter lidt løsbladskøb i Sverige.

Jæger ?
Ja jeg mender ikke det er egnet til at tænde op med. Så jeg leder stadig efter et formål.
Det undre mig over at man ikke prøver at ændre stil i retning af de blade, som mange jægere er villige til at betale for og ikke kun får fordi, det er en følge medlemsskabet.

VH Søren

Big Green for ever