V6 teknik viden søges - Printviselig Version: +- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com) +-- Forum: Off topic (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=15) +--- Forum: Off topic (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=32) +--- Tråd: V6 teknik viden søges (/showthread.php?tid=14287) Sider:
1
2
|
V6 teknik viden søges - Lani - 19-01-2010 Jeg er ved at samle en Mondeo V6 motor og har monteret topstykkerne. Nu vil jeg gerne vide hvordan man timer knastakslerne til knastkæde og krumtap. Jeg har svært ved at finde tdc på cyl. nr. 1 da knasterne ikke er monteret....øv det driller er der nogen der kan fortælle mig fremgangsmåden når det hele har været skilt ad ? LANI Exclusive confirmed member of "Team Headshot" DILLIGAF Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter.... V6 teknik viden søges - belsebub - 20-01-2010 Kan du ikke skrive årgang og motorkode så vil jeg gerne slå den op i autodata i morgen på arbejde.....hvis der ingen timingsmærker er skal du jo nok bruge låseværktøj til knaster og krumtap. vh Torben V6 teknik viden søges - Tonny - 20-01-2010 Nu har jeg godt nok kun renoveret mindre dieselmotorer, men der plejer at være et mærke, prøv at rengøre kransen på tandhjulet godt, måske som to vèr der mødes spids mod spids et eller andet sted, og så skal knasten stå i max.. måles med et specielt ur med meget stor vandring og en form for fod som rører knasten. jeg havde ikke lige sådan et ur, så jeg brugte en stållineal og en træklods[].En god ide er at tørne den med håndkraft når du mener du har fundet løsningen, så går der ikke noget i stykker. Er der ikke en fordnørdside du kan spørge på? +GONE2HUNT+ Op ad bakke, er trods alt stadig fremad. V6 teknik viden søges - Lani - 20-01-2010 det er en 95´ 2,5 v6. der er skam timingsmærker på knasterne, jeg ved bare ikke hvad tdc er når knasterne ikke er monteret LANI Exclusive confirmed member of "Team Headshot" DILLIGAF Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter.... V6 teknik viden søges - Lani - 20-01-2010 Endelig kom det på plads :-) LANI Exclusive confirmed member of "Team Headshot" DILLIGAF Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter.... V6 teknik viden søges - 300win - 20-01-2010 Citat:quote: Kan den så brumme, eller hva´..?[] Mvh Anders Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt! V6 teknik viden søges - Lani - 20-01-2010 Citat:quote: sinne gas sinne gas, rom blev jo ikke bygget på én dag ;-) LANI Exclusive confirmed member of "Team Headshot" DILLIGAF Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter.... V6 teknik viden søges - kluden - 21-01-2010 tsk tsk tsk, Lasse-drengen, skal jeg nu virkelig til at lære dig gammelkendte skruefif... Skru tændrøret ud på 1'eren, og stik en blomsterpind ned på stemplet, og tørn så maskinen indtil pinden ikke kommer højere op = top dead center. Knæk og bræk! -Klud. Den der ler sidst...... Er langsom i opfattelsen! V6 teknik viden søges - kluden - 21-01-2010 Og få så iøvrigt samlet det lort, så vi kan komme på roadtrip med hash, bajere og kællinger.... = gangstertur...[] Knæk og bræk! -Klud. Den der ler sidst...... Er langsom i opfattelsen! V6 teknik viden søges - kluden - 21-01-2010 ...- jeg er begyndt at lede efter min L;ron Harald - cd..... - så vi kan høre "knep a politi" for fuld udblæsning.... ...- pis, nu kom jeg lige til at tænke ; lange-bo har den.... Knæk og bræk! -Klud. Den der ler sidst...... Er langsom i opfattelsen! V6 teknik viden søges - kanker - 21-01-2010 Hej Lani Jeg formoder at det er V6 med dobbelt knastaksler. Den er noget trikset at sætte kæder på. [xx(] På nye kæder sidder der mærker der skal passe til markeringen på knasthjulene. Eller skal der tælles kædeled. ( se billede fra fords rep. vejledning. ) Håber det kan hjælpe dig. Send besked hvis du mangler resten af repvejledningen. Hilsen Kanker (CanMek) V6 teknik viden søges - Lani - 22-01-2010 @ Kanker. Tak for info, men som du kan læse ovenfor, så har jeg fået løst problmet [] @ kluden alias perlegrus mekaniker med grus i samtlige kropsåbninger. Din gamle tosse, før du begynder at spille smart med alle dine blomsterpinde triks, skulle du måske lige læse tråden. Det er squ da ikke svært at finde ud af hvornår stemplet er i top. Det der drillede var at finde ud af hvornår stemplet var i top i "kompressionsfasen" når knasten ikke var monteret til at vise om ventilen skulle være åben eller lukket, din knallert [] Never the less, den hurdle er overstået, det viste sig at være mere enkelt end som så, når bare man lige fik noget sigtevand at mekke på [] Ps. jeg tør squ ikke tage på Gangstertur med dig, så har jeg jo ikke noget job,når jeg kommer hjem [:o)] LANI Exclusive confirmed member of "Team Headshot" DILLIGAF Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter.... V6 teknik viden søges - Explorer - 22-01-2010 Citat:quote:Det er knastakslerne der bestemmer hvornår stempel/krumtap er i kompressionstakten, så hvis du ikke har knast akslerene monteret er det blot et spørgsmål om at få disse monteret timmet korrekt i forhold til cyl 1 i TDC (top dead center som kluden rigtig nok betegnede det), men ok det er jo for en mek'er som de 10 bud er for en præst [] MVH Bjarne V6 teknik viden søges - M@X 2.1 - 23-01-2010 Ja og det er sjovt nok osse knastakslen der bestemmer tændingrækkefølgen. Jeg fik engang ved en fejl en knastaksel til vistnok en Cleveland i stedet for en Windsor hjem fra USA. Motoren ville ikke starte, men da jeg havde fundet ud af det med knasten, så byttede jeg bare om på tændkablerne som på en Cleveland og WUPTI, så startede svinet [^] -- mvh M@X 2.0 Boltlift - or bust... Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering Compromise! No true craftsman ever listened! V6 teknik viden søges - Lani - 23-01-2010 Citat:quote: ha ha det er jo omvendt logik din tosse LANI Exclusive confirmed member of "Team Headshot" DILLIGAF Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter.... V6 teknik viden søges - M@X 2.1 - 23-01-2010 Her, citronmåne gnasker. Hold dig fra værktøj og bliv ved din knippel [] Ford Engines: 5.0L HO, 351W, 351M, 351C, 400: Rotation: Counter-clockwise Firing Order: 1-3-7-2-6-5-4-8 Ford Most V8 Engines: Rotation: Counter-clockwise Firing Order: 1-5-4-2-6-3-7-8 Jeg kan nu se at den knastaksel jeg fik forkert hjem ikke var til en 351 Cleveland, men en anden model. Det er ligemeget for den virkede lige så godt.[^] -- mvh M@X 2.0 Boltlift - or bust... Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering Compromise! No true craftsman ever listened! V6 teknik viden søges - Explorer - 23-01-2010 Jo det er lidt som en ministerrokade lige bortset fra at i en sådan kan der være meget forskel på virkningsgraden [] MVH Bjarne V6 teknik viden søges - Lani - 24-01-2010 @Max Det er dit postulat om at det er knasten der bestemmer tændingsrækkefølgen som er omvendt logik. Man kan jo ligeså godt sige at det er tændingsrækkefølgen, der bestemmer knasternes indbyrdes timing [] LANI Exclusive confirmed member of "Team Headshot" DILLIGAF Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter.... V6 teknik viden søges - Explorer - 24-01-2010 Forestil dig du du står med en motor uden knastaksler men med strømfordeler, den er ikke nem at bestemme tændingsrækkefølgen på, det er først muligt når du får knastakslerne lagt i [] MVH Bjarne V6 teknik viden søges - Lani - 24-01-2010 Citat:quote: Jo! når man har en rep. håndbog [] LANI Exclusive confirmed member of "Team Headshot" DILLIGAF Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter.... |