Våbenteknisk Forum - VTF
Det var en ulv der spiste får i midtjylland - Printviselig Version:

+- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com)
+-- Forum: Jagt- og våbennyheder (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Danske nyheder (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=41)
+--- Tråd: Det var en ulv der spiste får i midtjylland (/showthread.php?tid=21148)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18


Det var en ulv der spiste får i midtjylland - Rolin - 12-04-2013

Lidt nyt om ulvens ret eller måske mangel på samme, til at være i Danmark.

http://www.tvmidtvest.dk/nettv/?id=23964

/Rolin


Det var en ulv der spiste får i midtjylland - GT - 13-04-2013

Så kom siden op igen.

Blev lige nervøs......

Fedt med så stor opbakning.
Vil prøve at komme i kontakt med folkene bag.
Måske man kan støtte dem økonomisk??

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]


Det var en ulv der spiste får i midtjylland - CP - 13-04-2013

Citat:quote:

Originally posted by GT

Så kom siden op igen.

Blev lige nervøs......

Fedt med så stor opbakning.
Vil prøve at komme i kontakt med folkene bag.
Måske man kan støtte dem økonomisk??

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!

Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



Sig lige til hvis du finder noget. Den kasse vil jeg også gerne spytte lidt i.
Da det mest fornuftige man kan støtte i nyere tid.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"


Det var en ulv der spiste får i midtjylland - Rolin - 13-04-2013

Hvis i læser ordentligt på deres hjemmeside få i disse oplysninger, så der er da en god mulighed for at støtte dem.

"Hvis du ønsker at støtte vor sag og hjælpe os med dækning af omkostningerne ved denne side, så kan du melde dig som annoncør her: Det koster kr. 1.000 en gang for alle.
Du kan også støtte os økonomisk uden annonce, ved at indsætte dit støttebeløb her: regnr: 7780 kontonr: 1954288. Pengene vil gå ubeskåret til driften af denne side og annoncer herom. Hvis der her ud over skulle være beløb til overs, vil de blive brugt til at fremme oplysninger mod ulve i Danmark."

/Rolin


Det var en ulv der spiste får i midtjylland - GT - 14-04-2013

Super!!

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]


Det var en ulv der spiste får i midtjylland - Kima - 14-04-2013

Hvis nedenstående holder vand skal de slet ikke være her og jeg håber at nogen får nummeren på slibestenen[}Smile][^]

Ulve er importeret

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det


Det var en ulv der spiste får i midtjylland - ID - 14-04-2013

Mon ikke at det er den her, som der er gået lidt kællingesnak i..........man kan kun ryste på hovedet.


Det var en ulv der spiste får i midtjylland - Kima - 14-04-2013

Citat:quote:

Originally posted by ID

Mon ikke at det er den her, som der er gået lidt kællingesnak i..........man kan kun ryste på hovedet.



Nja, mon Ulvefrit.dk falder for en aprilsnar på VTF[:0], nok er vi gode[^], men så gode[Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det


Det var en ulv der spiste får i midtjylland - ID - 14-04-2013

Den historie på VTF kan sagtens være starten - det er ganske vist! Lad tiden vise om der er kød på historien, jeg tror det ikke.


Det var en ulv der spiste får i midtjylland - n a - 14-04-2013

Efter at have læst den sidste konklution, må jeg konstatere at statistisk set er der 98% chance for at der er udsat ulve. Prøv for en sikkerheds skyld at efterprøve denne deltagers skråsikre udsagn, og efter lidt hurtig research og hovedregning, er der omkring 95-98% sansynlighed for at hvis han siger A, så er det korrekte svare B


Det var en ulv der spiste får i midtjylland - Rolin - 14-04-2013

[8D][8D][8D]

/Rolin


Det var en ulv der spiste får i midtjylland - ID - 14-04-2013

Citat:quote:

Originally posted by n a

Efter at have læst den sidste konklution, må jeg konstatere at statistisk set er der 98% chance for at der er udsat ulve. Prøv for en sikkerheds skyld at efterprøve denne deltagers skråsikre udsagn, og efter lidt hurtig research og hovedregning, er der omkring 95-98% sansynlighed for at hvis han siger A, så er det korrekte svare B


Kan det mon skyldes, at du regner li'som du staver.............


Det var en ulv der spiste får i midtjylland - Santo - 14-04-2013

Til aften i TV Midtvest, var der et indslag om en hundeejer der mangler en af sine sibirian husky's, den har været væk i 5 døgn, der blev vist billeder af den og farvemæssig minder den meget om ulv dog er kroppen ikke så dyb, så i skyndingen kan der tages fejl[8D]

Santo


Det var en ulv der spiste får i midtjylland - n a - 15-04-2013

Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by n a

Efter at have læst den sidste konklution, må jeg konstatere at statistisk set er der 98% chance for at der er udsat ulve. Prøv for en sikkerheds skyld at efterprøve denne deltagers skråsikre udsagn, og efter lidt hurtig research og hovedregning, er der omkring 95-98% sansynlighed for at hvis han siger A, så er det korrekte svare B


Kan det mon skyldes, at du regner li'som du staver.............


Det skyldes helt sikkert at fakta og indhold, er mere relevant end indpakning(specielt udenfor kjøvenhavnsområdet nær ved jernbanen)
Du ved nok at det er bedre at stave som en brækket arm, end at have misforstået det hele


Det var en ulv der spiste får i midtjylland - McQuolle - 15-04-2013

Rygterne om udsatte ulve har figureret i det vestjyske FØR 1. april. Så tror næppe det er VTF som er kilde/ophav til Ulvefrit's påstande. Her gik rygterne på at det var danske landmænd med store landbrug i østeuropa som havde fået fat i ulve dernede og har fået fragtet dem herop for at komme vildtskader fra krondyr til livs.

Jeg er nu også enig i at det kunne være meget sandsynligt. Synes det er lidt for utroligt til at være sandt at en ulv skal vandre fra Tyskland - Tværs igennem jylland - Krydse limfjorden - for til sidst at dukke op i Hanstholm Reservat... Men indtil der er håndfaste beviser for det, så er og bliver det udokumenterede ammestuehistorier.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/Santo/Asgrdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62


Det var en ulv der spiste får i midtjylland - ID - 15-04-2013

Citat:quote:

Originally posted by n a

Det skyldes helt sikkert at fakta og indhold, er mere relevant end indpakning(specielt udenfor kjøvenhavnsområdet nær ved jernbanen)
Du ved nok at det er bedre at stave som en brækket arm, end at have misforstået det hele

Hvad er det du sidder og laver n a? Sidder du og bruger tid på at finde ud af hvor jeg bor (og gør mig opmærksom på at du ved det)?


Det var en ulv der spiste får i midtjylland - McQuolle - 15-04-2013

Yeti>> Ulvene i Tyskland lever primært i det øst- og nordøst-tyske, som sjovt nok har den laveste befolkningstæthed i hele Tyskland. At der ikke lever ulve i store dele at Norge og Sverige ændre næppe på at befolkningstætheden uden for byerne stadig er lavere end i Danmark OG at en LANGT større del af Danmark er opdyrket.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/Santo/Asgrdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62


Det var en ulv der spiste får i midtjylland - Jepsen - 15-04-2013

Bemærk venligst at tråden handler om ulve i Danmark.

n a og ID - såfremt I to ikke respekterer dette er I begge færdige med at deltage i denne tråd. Jeres personlige uoverensstemmelser må i klare andensteds, hvor det ikke generer de øvrige VTF medlemmer.

Jepsen
Moderator

*** Jepsen :-) ***
[Image: ajbutton.gif] [Image: 529171_3631301428797_1517866452_n.jpg]


Det var en ulv der spiste får i midtjylland - n a - 15-04-2013

Citat:quote:

Originally posted by McQuolle

Rygterne om udsatte ulve har figureret i det vestjyske FØR 1. april. Så tror næppe det er VTF som er kilde/ophav til Ulvefrit's påstande. Her gik rygterne på at det var danske landmænd med store landbrug i østeuropa som havde fået fat i ulve dernede og har fået fragtet dem herop for at komme vildtskader fra krondyr til livs.

Jeg er nu også enig i at det kunne være meget sandsynligt. Synes det er lidt for utroligt til at være sandt at en ulv skal vandre fra Tyskland - Tværs igennem jylland - Krydse limfjorden - for til sidst at dukke op i Hanstholm Reservat... Men indtil der er håndfaste beviser for det, så er og bliver det udokumenterede ammestuehistorier.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/Santo/Asgrdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62


Var der egentligt ikke en del rygter i årene op til man fandt den døde ulv ved Hanstholm. Jeg mener der var flere meldinger op gennem Jylland, meldinger som på det tidspunkt dog blev affærdiget som fantasi.


Det var en ulv der spiste får i midtjylland - M@X 2.1 - 15-04-2013

Mig generer det ikke - jeg betragter det som underholdning [Big Grin]

At I.D. bor ved jernbanen har han da selv oplyst. Noget med at de ville ind på hans grund angående et eller andet med rystelser eller var det for at beskære et træ. Jeg orker ikke at finde tråden...

http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=16340&SearchTerms=DSB

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!