Våbenteknisk Forum - VTF
Virkeligheden ! - Printviselig Version:

+- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com)
+-- Forum: Off topic (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Forum: Off topic (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=32)
+--- Tråd: Virkeligheden ! (/showthread.php?tid=21234)

Sider: 1 2 3 4


Virkeligheden ! - 50GIJESS - 11-04-2013

OK venner
Er meget upopular her pa siden....og hvorfor ? Fordi jeg siger tingene som de er. Udenlandsdansker og selvfed...maske, men det andre ikke noget!

Danmark er blevet til et "skydetelt". Dette fordi vabenlovgivningen ikke har nogen praventivt effekt overfor dem, den var myntet pa i forste omgang.

Er selvfolgelig glad pa jeres vegne, over i kan fa tilladelse til de nye "usportslige" kalibre, som resten af den frie verden har kunnet nyde godt af, uden problemer i mange ar.

Sagen er, at DK har et problem ! Bandekrige, vold, nedskydninger og jeg skal gi' dig skal jeg....

Uden at vare specielt klog, kunne jeg forudse denne udvikling tilbage i 80'erne. Politiet er under al kritik overfor dette, og har vel efterhanden givet op. Politisk set, kan de vel heller ikke gore mere under det politiske klima alle lider inder for tiden.

Uonsket indvandring, og problemer med kampen over narkoen blandt nydanskere og velkendte organiserede rockere, som er belvet romantiserede med tiden i boger og film.

Romacen over kulturberigelsen samt den eksisterende danske kriminalitet, er gennem tiden blevet en del mindre "roamtisk"...ikke!

Gider ikke engang at navne, at i burde have flere rettigheder mht. selvforsvar, da flertallet er imod dette, og til stadighed tror det bedste i alle, og at problemet loser sig selv traditionen tro.

Folk her brokker sig over regler for lyddampere, knivregler, skydebaneregler osv. alt sammen til stor underholdning for hverandre og myndighederne, men uden betydning for virkelige kriminalitet.

Ingen gider at omtale dette problem, og derfor fortsatter dette uantaset uden nogen losninger.

Nu er den generelle befolkning for naive og god dumme, til at fatte hvad jeg omtaler, men hvis hverken de "kloge" eller politiet har losningen pa den nyskabte virkelighed, sa har jeg et forslag...

Stop al indvandring. Gor det ulovligt at ga med rygmarker i rockerkredse. Alle politifolk skal vare bevabnet i fritiden...ogsa dem pa pension. Stop fri religionsfrihed, da det er importeret ondskab, og ikke hvad grundloven mente for 100 ar siden.

Hvad jeg snakker om her venner, er ikke den hverdag vi havde onsket eller habet pa, men en nodvendighed for DK's overlevelse.

Sikkerheds zoner og alt dette pjat virker ikke. Ja ! og sa er det forud anmeldt i medierne osv. fuldstandigt til grin, overfor dem det er myntet pa fra starten. "almindelige" arlige personer, kan snart ikke ga bevabnet nogensteder efterhanden.

Kan nogen her fatte jeg omtaler overhovdet....Eller skal det fortsatte som altid...

Jess Christensen
Master Pistolsmith


Virkeligheden ! - BlackJack - 11-04-2013

Du er 10 dage forsinket.....


Virkeligheden ! - McQuolle - 11-04-2013

Jess>>
Når nu det er den alm. generelle befolkning du mener er komplette tåber, så bør du nok nærmere få dit indlæg i Ekstra Bladet frem for her på forum. Hvis vi her på forum kunne mønstre et demokratisk flertal, så var der nok ikke de store diskussioner om at få tilladt lyddæmpere osv.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/Santo/Asgrdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62


Virkeligheden ! - Panthera - 11-04-2013

@Jess
Jeg er helt sikker på, at Nationen på Ekstrabladet vil byde dig velkommen, og at du der vil føle dig langt mere "hjemme".
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum


Virkeligheden ! - Buffalo - 11-04-2013

kom dog hjem og bliv justits minister i stedet for at gå rundt der ovre og være så klog på hvordan problemerne skal klares


Virkeligheden ! - STROM - 11-04-2013

nej fy føj da:
udtalelser som disse er selvfølgelig politisk ukorrekte.
sådan må man ikke sige / tænke.
du vil selvfølgelig blive heglet ned af gode korrekt tænkende danske statsborgere.
som udvandret dansker må du naturligvis ikke have en politisk holdning om forhold i DK.
du skal naturligvis også have forbehold overfor systemet i US.

( men jeg ser nu mange sandheder i dit indlæg og håber specielt på en hårdere - zero tolerence - linie mod de rigtige kriminelle i stedet for at stramme op mod den almindelige borger )[^]

mvh
Strom, naturgænger


Virkeligheden ! - Jepsen - 13-04-2013

Vi skal indskærpe, at den videre diskussion i denne tråd bør ske i en ordentlig tone og der skal ske iagttagelse af VTF's regelsæt. Personangreb, generaliseringer omkring persongrupper, rabiale holdninger eller afsporing af tråden osv. tolereres ikke.

Dikussionen kan fortsætte, da trådens emne er relevent henset til placeringen i Off Topic.

I det omfang vi vurderer, at tråden tager en negativ drejning i relation til ovenstående vil tråden blive låst, og der vil ske individuel moderering af de involverede deltagere.

Derfor! tænk nu lige før I skriver.

Moderatorteamet


*** Jepsen :-) ***
[Image: ajbutton.gif] [Image: 529171_3631301428797_1517866452_n.jpg]


Virkeligheden ! - Kima - 13-04-2013

Hmmm, Dette indlæg kommer, efter min mening, ind under det vi her på vestkysten kalder brændevinsbavl(moonshinebullshit), nu er der såmænd ikke noget galt i at man mener at sige sandheden efter at have fundet bunden på en flaske, men sjovt nok har folk der ikke har været med til at lede efter den ofte en anden holdning, samtidig er det utrolig sjældent at der kommer store ideer ud af det.
Som regel er det svært at argumentere imod det når man ikke har deltaget i eftersøgningen, men jeg forsøger alligevel[:I].

Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

OK venner
Er meget upopular her pa siden....og hvorfor ? Fordi jeg siger tingene som de er. Udenlandsdansker og selvfed...maske, men det andre ikke noget!
Jeg ved ikke om du er upopulær,men okay du får da af og til nogle hug du selv har lagt op til.

Danmark er blevet til et "skydetelt". Dette fordi vabenlovgivningen ikke har nogen praventivt effekt overfor dem, den var myntet pa i forste omgang.
Det skyldes ikke den almindelige mand på gaden, mere at vore lovgivere ikke får loven skrevet så den rammer de rigtige og gerne noget hårdere

Er selvfolgelig glad pa jeres vegne, over i kan fa tilladelse til de nye "usportslige" kalibre, som resten af den frie verden har kunnet nyde godt af, uden problemer i mange ar.
Tak, men at andre har kunnet få det nyde godt af det i flere år kan vi ikke bruge til nogetsomhelst

Sagen er, at DK har et problem ! Bandekrige, vold, nedskydninger og jeg skal gi' dig skal jeg....
Det er vist osse galt i andre lande, osse i guds eget land hvor lovene er lidt hårdere end her

Uden at vare specielt klog, kunne jeg forudse denne udvikling tilbage i 80'erne. Politiet er under al kritik overfor dette, og har vel efterhanden givet op. Politisk set, kan de vel heller ikke gore mere under det politiske klima alle lider inder for tiden.
Det har de fleste af vores generation vist kunnet se

Uonsket indvandring, og problemer med kampen over narkoen blandt nydanskere og velkendte organiserede rockere, som er belvet romantiserede med tiden i boger og film.
Jo, men nu har vi ikke censur i DK

Romacen over kulturberigelsen samt den eksisterende danske kriminalitet, er gennem tiden blevet en del mindre "roamtisk"...ikke!
Jeg tror ikke du finder nogen der nogensinde har fundet det romantisk

Gider ikke engang at navne, at i burde have flere rettigheder mht. selvforsvar, da flertallet er imod dette, og til stadighed tror det bedste i alle, og at problemet loser sig selv traditionen tro.
Nu har vi en, i mine øjne, udmærket nødværgeparagraf og jeg tror ikke på at det hjælper at vi slæber rundt på skydere i det offentlige rum.
Ja, jeg tror på det bedste i andre indtil det modsatte er bevist
nej, ikke alle ting løser sig selv, men man behøver ikke at bruge unødig magt fra starten

Folk her brokker sig over regler for lyddampere, knivregler, skydebaneregler osv. alt sammen til stor underholdning for hverandre og myndighederne, men uden betydning for virkelige kriminalitet.
Det skyldes måske at vore magthavere ikke lytter

Ingen gider at omtale dette problem, og derfor fortsatter dette uantaset uden nogen losninger.
Nu modsiger du da vist hvad du skrev lige før

Nu er den generelle befolkning for naive og god dumme, til at fatte hvad jeg omtaler, men hvis hverken de "kloge" eller politiet har losningen pa den nyskabte virkelighed, sa har jeg et forslag...
Nu er det vist aldrig sket at brændevinsbavl har reddet verden, tværtimod har den skabt flere konflikter og det er da lidt usmart at kalde det meste af befolkningen naive og dumme

Stop al indvandring.
Nu er vi underlagt EUregler og etellerandet sted er det ok at vi skal hjælpe alle, dog mener jeg at vi er for gode til at fortælle om hvilke rettigheder man har og vi glemmer at sige at der osse er pligter
Gor det ulovligt at ga med rygmarker i rockerkredse.
Tværtimod, gør det lovpligtigt at bære rygmærker så alle kan se hvem de er, det kunne jo være at visse personer ville tænke sig mere om hvis de var synlige skydeskiver, samtidig er det ikke alle med rygmærke der er rockere,nogen er ganske almindelige mennesker der går ind for et lidt specielt kammeratskab hvor der er regler for hvordan man opfører sig overfor andre, problemet er at Maren i kæret ikke kan se forskel på de forskellige farver, men de der er indblandet ved god hvad de betyder
Alle politifolk skal vare bevabnet i fritiden...ogsa dem pa pension.
Nix
Stop fri religionsfrihed, da det er importeret ondskab, og ikke hvad grundloven mente for 100 ar siden.
Jeg er ikke vild med religion da den er skyld i flere krige, men mener dog at enhver er salig i sin tro, men de må gerne holde den for sig selv, jeg har ikke læst grundloven og aner derfor ikke hvad den siger om religionsfrihed
Hvad jeg snakker om her venner, er ikke den hverdag vi havde onsket eller habet pa, men en nodvendighed for DK's overlevelse.
Jeg tror ikke det redder DK at alle skal være kristne

Sikkerheds zoner og alt dette pjat virker ikke. Ja ! og sa er det forud anmeldt i medierne osv. fuldstandigt til grin, overfor dem det er myntet pa fra starten. "almindelige" arlige personer, kan snart ikke ga bevabnet nogensteder efterhanden.
Nu har vi så aldrig kunnet gå bevæbnede rundt i gaderne, vi har da haft lov til at gå med kniv til almindelig brug, men det er nok ikke det du mener

Kan nogen her fatte jeg omtaler overhovdet....Eller skal det fortsatte som altid...
Ja og nej, men det løser ikke noget at vi bliver ligeså rabiate som "de andre", jeg skrev vist tidligere at vi skal oplyse om de pligter der følger med hvis man vil være i DK og forklare at hvis ikke man overholder dansk lovgivning så er det ud

Jess Christensen
Master Pistolsmith



[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det


Virkeligheden ! - WSM - 13-04-2013

Hi Jess
Er i grove træk fuldstændig enig.
Danskere (inklusive mig selv) er efterhånden blevet utrolige magelige, og lider ingen "nød". Derfor ingen oprør!!!
Men i vores "demokratur" er det 1% der har magten (læs 51 %) og så længe man ikke direkte har været berørt af overfald eller lignende så går det jo nok .............

SS

[Image: 47098cfe-d849-4196-b8dd-0726f9126452_zpsac6341b8.jpg]"Once upon a time in the West"


Virkeligheden ! - 50GIJESS - 13-04-2013

Tja'he i har ret !
Ekstra Bladet er nok stedet der skal skrives til.....

Havde bare een af de dage, hvor jeg blev ked af og lytte til familien i DK, som ringer nu og da. Denne gang var min kare gamle moder, nervos og trist over udviklingen. Selv bange for at lufte hunden, eller ga en tur i parken. Ved ikke om i ogsa kender til denne situation, og hvad i al verden skal man svare ikke.

Jess Christensen
Master Pistolsmith


Virkeligheden ! - hogmeister - 13-04-2013

Kima, du har sikkert ret. Læg mærke til hvornor det blev skrevet (Amerikansk, Arkansas tid)
Cheap moonshine will do it to you every time!
H


Virkeligheden ! - Stoffer - 13-04-2013

Og jeg som trode at kvaliteten af dumheder her på forum havde nået et højdepunkt!

Jeg tog helt fejl.

Stoffer


Virkeligheden ! - rkn - 13-04-2013

Vi har måske tåbelige love og regler i danmark.
Men vi har det trods alt meget godt. Det kunne da være fedt at rende rundt med en pistol i bæltet hver dag, for at skulle forsvare sig mod sine med mennesker...?
Jeg var engang meget fascineret af usa, men det er da godt helt total slut.
I har da mange gode ting, men i har sku også total mange dårlige ting.
Os der lever og bor i lille Danmark, har det faktisk udmærket, uden alle de usa tilstande.
Amerikanere har jo faktisk stjålet landet de bor i, også lavet en masse regler, som alle i hele verden bare skal elske. I har blæst rundt i store biler, som æder en helveds masse benzin, også begynder i lige pludselig at snakke om global opvarmning . Hvor herre til hest, i burde virkelig se lidt ud over jeres engen næse tip , inden i begynder at snakke om hvordan andre lande skal virke.
Og lige til en orientering, så kan vi i danmark sku drikke en bajer, på gaden,
uden at den skal være pakket ind i en brun papir pose.
også handler hele verdens frihed sku ikke om rettigheder til våben.
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/Santo/Asgrdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]


Virkeligheden ! - TheDarkside - 13-04-2013

Citat:quote:

Originally posted by rkn

Vi har måske tåbelige love og regler i danmark.
Men vi har det trods alt meget godt. Det kunne da være fedt at rende rundt med en pistol i bæltet hver dag, for at skulle forsvare sig mod sine med mennesker...?
Jeg var engang meget fascineret af usa, men det er da godt helt total slut.
I har da mange gode ting, men i har sku også total mange dårlige ting.
Os der lever og bor i lille Danmark, har det faktisk udmærket, uden alle de usa tilstande.
Amerikanere har jo faktisk stjålet landet de bor i, også lavet en masse regler, som alle i hele verden bare skal elske. I har blæst rundt i store biler, som æder en helveds masse benzin, også begynder i lige pludselig at snakke om global opvarmning . Hvor herre til hest, i burde virkelig se lidt ud over jeres engen næse tip , inden i begynder at snakke om hvordan andre lande skal virke.
Og lige til en orientering, så kan vi i danmark sku drikke en bajer, på gaden,
uden at den skal være pakket ind i en brun papir pose.
også handler hele verdens frihed sku ikke om rettigheder til våben.
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/Santo/Asgrdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]



Enig!
Hvis vi skal diskuttere hvem der har flest tåbelige love, så tror jeg USA har flest, måske lige efter Nordkorea. Så frit et land er USA nu heller ikke. F.eks. så er fartgrænserne på et så lavt niveau at man de fleste ældre vil kunne overhale jer med deres rollator. Man må heller ikke have en åben øldåse i bilen. Man må først købe/indtage alkohol når man er 21 (de fleste unge overholder det jo ikke). Og hov, trods jeres liberale våbenlovgivning så har I rigtig mange skudepisoder, som ikke ender godt.


Virkeligheden ! - WSM - 14-04-2013

Citat:quote:

Originally posted by Stoffer

Og jeg som trode at kvaliteten af dumheder her på forum havde nået et højdepunkt!

Jeg tog helt fejl.

Stoffer



Ja det må du gerne mene. Men husk at det kun er virkeligheden der overgår fantasien. Det så vi et eksembel på 11. september 2001, og Breiviks handlinger i Norge. Ligesom de lalleglade danskere har nordmændene et kæmpe problem med straf af en sådan handling.

@rkn
Du har da ret. Men hvis man mener at moral er godt og dobbeltmoral er dobbelt så godt så er USA et godt sted at udleve det![Smile]

SS

[Image: 47098cfe-d849-4196-b8dd-0726f9126452_zpsac6341b8.jpg]"Once upon a time in the West"


Virkeligheden ! - M@X 2.1 - 14-04-2013

@Darkside

Hvornår har du sidst været i USA.

Fartgrænserne er generelt 65 på landevej og 75 på motottrafikveje.

Hvis du ikke ved det, så regner Amerikanerne i miles, så du skal gange med 1,608.

Flere stater har fri hastighed på motorveje som i Tyskland.

Så rollatorhastighed - tjahhh

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!


Virkeligheden ! - TheDarkside - 14-04-2013

Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

@Darkside

Hvornår har du sidst været i USA.

Fartgrænserne er generelt 65 på landevej og 75 på motottrafikveje.

Hvis du ikke ved det, så regner Amerikanerne i miles, så du skal gange med 1,608.

Flere stater har fri hastighed på motorveje som i Tyskland.

Så rollatorhastighed - tjahhh

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Jeg har aldig været i USA, men jeg kender flere der har. De siger at så snart vejen svinger lidt så ligger hastighedsgrænsen gerne på 35-45 mph.

Fri hastighed på motorveje i USA? Hvor står det??
I Montana har der været fri hastighed, men så vidt jeg kan se er det ophævet. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl og underbyg det gerne med kilder.
http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_in_United_States#No_speed_limit

Altså ekstremt få steder i Texas må man køre 85 mph (ca. 135 km/t) og nogle få steder i Texas må man køre 80 mph (ca. 130 km/t). I Utah må man køre 75 mph (120 km/t).

Det synes jeg ikke er specielt hurtigt, taget i betragtning af at man i det overbeskyttende Danmark må fremføre et køretøj med 130 km/t på motorveje og med 80-90 km/t på både hovedveje og motortraffikveje.

Taget i betragtning hvor mange lange, lige veje der er i USA, så kunne man godt have højere hastighedsgrænser end i DK hvor vejene snor sig afsted. Nøjagtig som man har i Tyskland.


Virkeligheden ! - M@X 2.1 - 14-04-2013

Nå, så du kender nogen der har været i USA.......................

Med min beskedne erfaring fra nogle måneders rejse (over 20.000km)igennem ca. 15 stater har jeg ingen erindring om skilte med 35-45 MPH skilte, men de er sikkert sat op lokalt hvor der er skarpe uoverskuelige sving. Præcis ligesom i Danmark.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!


Virkeligheden ! - TSX - 14-04-2013

Nu må det snart tage en ende med folk der diskuterer for diskutionens skyld.

Tråden starter med et indlæg hvor danskere bliver kaldt naive og dumme, og det ender så med at der igen bliver sammenlignet - denne gang gælder det så hastighedsgrænser.

Jeg lovede for mange tråde siden, ikke at deltage i tråde, startet af 500sort.

Men Du Max2.0 ser endnu engang muligheden for at forsvare alt amerikansk; jeg
ved ikke om det er for at oplyse Du engang har besøgt "Guds eget land".

Max2.0 - du er så hamrende skarp på riffelteknik, og jeg nyder mange af de meget
oplysende indlæg - lad nu være med at blive sur igen, men please hold dig fra usaglige diskutioner, og lad os andre nyde din faktuelle viden.

Pls. don't bully [:I][Big Grin][Big Grin]

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=25600


Virkeligheden ! - STROM - 14-04-2013

oplys mig: hvad usagligt er der i at berette 100 % ærligt hvad man selv har set ?[}Smile]

ps. hvad er " for diskussionens skyld " når det er et emne der er beskrevet i et forestående indlæg ?

mvh
Strom, naturgænger