Våbenteknisk Forum - VTF
Lyddæmpere - tid til egen Default Category? - Printviselig Version:

+- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com)
+-- Forum: Riffelteknik (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Riffelteknik - centraltænding (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Tråd: Lyddæmpere - tid til egen Default Category? (/showthread.php?tid=22078)

Sider: 1 2 3


Lyddæmpere - tid til egen Default Category? - 22man - 07-11-2013

Jeg anet ikke hvor jeg skulle placer dette indlæg. Man kan vel ikke kalde emnet ”off topic”, men hvor skulle mit indlæg ellers placeres?
Lyddæmpere og lignende er naturligvis et meget ”Active” Emne i øjeblikket. Disse og relateret ”topics” bliver endnu mere omtalte og diskuteret fremover.
Er det på tid at vi fik mulighed for at placer indlæg om lyddæmpere og relateret "topics" i deres egen Default Category?

Make Every Shot Count!


Lyddæmpere - tid til egen Default Category? - Claus the Dane 2.0 - 07-11-2013

Ja hvad med at oprette en ny Kategori "Lyddæmpere"

Claus the Dane


Lyddæmpere - tid til egen Default Category? - Kenneth - 07-11-2013

Støtter forslaget :-)

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.


Lyddæmpere - tid til egen Default Category? - Kras - 07-11-2013

Rigtigt godt forslag !


Lyddæmpere - tid til egen Default Category? - trier - 07-11-2013

Ja jeg har også tænkt det samme.


Lyddæmpere - tid til egen Default Category? - Rixen - 08-11-2013

Jeg støtter forslaget, og man kunne i samme ombæring overveje skrotte nogen af de mange andre subfora, som ikke er blevet skrevet i, i flere år.


Lyddæmpere - tid til egen Default Category? - LOFT - 06-01-2014

Det kunne jeg også godt støtte op om [Smile]

Mvh. Loft


Lyddæmpere - tid til egen Default Category? - CP - 06-01-2014

Støtter forslaget kraftigere end nogensinde.
Ellers omdøb VTF til: Dansk Lyddæmper Forum

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"


Lyddæmpere - tid til egen Default Category? - Rolin - 07-01-2014

Citat:quote:

Originally posted by CP

Støtter forslaget kraftigere end nogensinde.
Ellers omdøb VTF til: Dansk Lyddæmper Forum

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



Er i tossede, der er andet i livet end en lydpotte, ja klart er det da FEDT og nyt i lille Danmark, MEN tag jer lige samme, VTF er ikke DLF, men I er da velkommen, til at kontakte moderator, for et eget Topic, MEN klap lige hesten, eller hvad i vil klappe, i.

/Rolin


Lyddæmpere - tid til egen Default Category? - M@X 2.1 - 07-01-2014

Der er jo allerede et subforum der hedder diverse jagtudstyr.

Og så længe det er nyt, så snakker vi lyddæmpere, men om et år har alle en og så snakker vi ikke mere om det.

Hvor meget snakker de om lyddæmpere på Bilbasen?????

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!


Lyddæmpere - tid til egen Default Category? - Rolin - 07-01-2014

[^][^][^]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."


Lyddæmpere - tid til egen Default Category? - 22man - 08-01-2014

M@X 2.0
[blue][size=1]Der er jo allerede et subforum der hedder diverse jagtudstyr.

Og så længe det er nyt, så snakker vi lyddæmpere, men om et år har alle en og så snakker vi ikke mere om det
----------------------------------------------------------------------

Du kan vel ikke være seriøst at lyddæmper bliver ikke snakket mere om efter et år, og skal derfor samles med alt mulig andet under diverse jagtudstyr?

Mon ikke du ville ha´ sagt det samme om sigtekikkerter da de kom frem?

[/quote]
Make Every Shot Count!


Lyddæmpere - tid til egen Default Category? - M@X 2.1 - 08-01-2014

Der er nok hundreder flere grunde til at diskutere kikkerter end lyddæmpere. Når først dæmperen er monteret og riflen er indskudt er der ikke mere i det.
Og så er der nok 99,99% af alle rifler der er monteret med kikkert.

Mit gæt er at langt under ½-delen af riflerne får en dæmper monteret.

Derfor er dette emne meget mindre end optik. Som jo osse omfatter håndkikkerter og afstandsmålere.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!


Lyddæmpere - tid til egen Default Category? - Kenneth - 08-01-2014

Max jeg forstår godt hvad du mener, men der er bare ikke et åbenlyst sted(eller rettere: der er faktisk FLERE åbenlyse steder) at skrive om lyddæmpere som det er nu, og det ville derfor (efter min ringe mening) være bedre at have det samlet i et underforum.

Det er jo ikke det store arbejde at lave et underforum, og heller ikke det store indgreb i sidens funktion :-)

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.


Lyddæmpere - tid til egen Default Category? - ULG - 08-01-2014

M@x SAGDE det samme da sigtekikkerter var "nyt"......! Han er jo en ældre herre.....[Big Grin]

Hilsen Ulrik


Lyddæmpere - tid til egen Default Category? - M@X 2.1 - 08-01-2014

Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Max jeg forstår godt hvad du mener, men der er bare ikke et åbenlyst sted(eller rettere: der er faktisk FLERE åbenlyse steder) at skrive om lyddæmpere som det er nu, og det ville derfor (efter min ringe mening) være bedre at have det samlet i et underforum.

Det er jo ikke det store arbejde at lave et underforum, og heller ikke det store indgreb i sidens funktion :-)

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.



Du skriver det jo selv - der er flere steder. Nu valgte TS i en tråd om erfaringer med lyddæmper at lægge den i "Riffelteknik", hvor jeg mener den skulle have været i "Divere jagtudstyr"

Hvis de forskellige underforums bliver for smalle, så bliver der så mange af dem at man alligevel farer vild i dem.
Hvis man gør det modsatte og gør dem bredere og i stedet laver en "Search" inden for det brede underfora, så får du dem sorteret direkte til læsning.
Så dit forslag om flere underfora gør bare at Search knappen bliver overflødig.
Allerede nu synes jeg der er for mange underfora. Det tager lidt tid at scrolle ned over dem alle og finde lige præcis den der ligger tættest på. Jeg ser hellere nogen større "spande" at smide indlæg i.

Jeg har lige talt efter - der er i øjeblikket 62 undefora. Det er rigeligt for mig som ikke har så mange kopper at flytte med [:I]

Men i sidste ende er det op til mod/admin at beslutte hvad der skal ske [Smile] Jeg stoler på en brugbar løsning.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!


Lyddæmpere - tid til egen Default Category? - M@X 2.1 - 08-01-2014

Citat:quote:

Originally posted by ULG

M@x SAGDE det samme da sigtekikkerter var "nyt"......! Han er jo en ældre herre.....[Big Grin]

Hilsen Ulrik



Faktist er jeg endnu ikke kommet mig over overgangen fra sortkrudt til røgsvagt krudt - det moderne skidt [Sad!]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!


Lyddæmpere - tid til egen Default Category? - Kima - 08-01-2014

Citat:quote:

Originally posted by 22man

Jeg anet ikke hvor jeg skulle placer dette indlæg. Man kan vel ikke kalde emnet ”off topic”, men hvor skulle mit indlæg ellers placeres?
Lyddæmpere og lignende er naturligvis et meget ”Active” Emne i øjeblikket. Disse og relateret ”topics” bliver endnu mere omtalte og diskuteret fremover.
Er det på tid at vi fik mulighed for at placer indlæg om lyddæmpere og relateret "topics" i deres egen Default Category?

Make Every Shot Count!



Tja, nu er det jo kun en forespørgsel uden teknisk indhold så off topic var ikke et dårligt gæt[Big Grin]
Etellerandet sted er det vel under Rimfires corner eller riffelteknik afhængig af hvad potten sættes på[Wink], men okay da, I får jeres vilje[^], bare det ikke bliver en vane[8D]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det


Lyddæmpere - tid til egen Default Category? - Kenneth - 08-01-2014

Mange tak :-)

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.


Lyddæmpere - tid til egen Default Category? - M@X 2.1 - 08-01-2014

DAMN - men hvis Kima er en god dreng og rydder op så der ikke fortsat skal være 68 underfora, så bliver det vel godt til sidst [Wink][Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!