Våbenteknisk Forum - VTF
Sonic 45 Frontmodul - Printviselig Version:

+- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com)
+-- Forum: Riffelteknik (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Lyddæmpere (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=28)
+--- Tråd: Sonic 45 Frontmodul (/showthread.php?tid=23231)

Sider: 1 2 3


Sonic 45 Frontmodul - TSX - 08-08-2014

Har netop fået en sonic 45 i huset. Den skulle selvfølgelig skrues fra hinanden [:I]

Er der andre der har erfaring med frontmoduler der har en meget skarp kant foran.

Bruger I værktøj, eller sætter I også bare et stykke plaster på hånden bagefter [?]

mvh


Sonic 45 Frontmodul - høker - 08-08-2014

Nej Vi har ikke 10 tommelfingre.. :0)
Nu er min også reifet på forkanten.
Men sporene til hage nøglen kunne godt være brudt en anelse

[Image: asgaard.gif]


Sonic 45 Frontmodul - HappyNanoq - 08-08-2014

Er det ikke bare DeLuxe-modellen med indbygget bugåbner.??

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)


Sonic 45 Frontmodul - høker - 08-08-2014

Citat:quote:

Originally posted by HappyNanoq

Er det ikke bare DeLuxe-modellen med indbygget bugåbner.??

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)



Skal man så ikke have blank våben tilladelse??

[Image: asgaard.gif]


Sonic 45 Frontmodul - HappyNanoq - 08-08-2014

Gad vide om ikke det falder ind under "Anerkendelsesværdigt formål" =oD og da det jo unægtelig er i forbindelse med jagt, så behøves blankvåbentilladelse jo ikke.

[:o)]

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)


Sonic 45 Frontmodul - TSX - 08-08-2014

Citat:quote:

Originally posted by høker

Nej Vi har ikke 10 tommelfingre.. :0)

[Image: asgaard.gif]



@Høker ! jeg ved hvad Du hedder, hvordan Du ser ud - mangler kun at finde ud af hvor Du bor [}Smile]


Sonic 45 Frontmodul - Jens Madsen - 08-08-2014

Tsx, hvis du skal fange Høker tror jeg det er nemmere, at sidde på anstand på skydebanen, end at opsøge hans bopæl.

Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.


Sonic 45 Frontmodul - n a - 09-08-2014

Citat:quote:

Originally posted by TSX

Har netop fået en sonic 45 i huset. Den skulle selvfølgelig skrues fra hinanden [:I]

Er der andre der har erfaring med frontmoduler der har en meget skarp kant foran.

Bruger I værktøj, eller sætter I også bare et stykke plaster på hånden bagefter [?]

mvh


Til dem der har kontorfingre, eller i øvrigt p**hud på fingrene, så findes der faktisk speciallavede haknøgler, præcist til dit behov. De er faktisk så viselige indrettede at de passer i de hakker som er anbragt på ydersiden af hver enkelt modul samt frontlåg. [B)][Wink]

Så behøver de mennesker uden hård hud på fingrene ikke risikere at få rifter og vabler, i forsøget på at adskille disse, så korte, moduler som kan være svære at få ordentligt tag i.[Smile]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed


Sonic 45 Frontmodul - pete1234 - 09-08-2014

Når vi nu har oraklet på banen [Smile]

Vil det nye frontmodul gavne når man i forvejen kører med 10 moduler i kalibrene 243, 6.5x55, 308, 3006 ?

Den nye front ser længere ud, så der er måske effekt som følge af øget volume.

Men er det "ændrede lyddesign" uafhængigt af hvor stor dæmperen den monteres på er ift gasvolumen der udledes ved munding (kaliber x løbslængde x ladning)

Mvh Pete


Sonic 45 Frontmodul - C-X - 09-08-2014

Hva' koster'en egentlig?

//C-X


Sonic 45 Frontmodul - GT - 09-08-2014

Der er mange nye modeller.

Det sikreste er at ringe til "kværulanten" med det tegningsnummer der står på siden af dæmperen[Big Grin][Big Grin]

Jeg har faktisk haft kunder der har måtte forbindes pga at de skar sig på den skarpe kant på lågene......[B)] Det er nu en anelse pinligt[B)]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]


Sonic 45 Frontmodul - C-X - 09-08-2014

Tænk sig, om det var muligt, at producenten havde en hjemmeside, hvor man ligefrem kunne se HELE varesortimentet og samtidig læse en detaljeret beskrivelse heraf, indeholdende tekniske specifikationer. Det kunne være flot.

//C-X


Sonic 45 Frontmodul - Rolin - 09-08-2014

Citat:quote:

Originally posted by C-X

Tænk sig, om det var muligt, at producenten havde en hjemmeside, hvor man ligefrem kunne se HELE varesortimentet og samtidig læse en detaljeret beskrivelse heraf, indeholdende tekniske specifikationer. Det kunne være flot.

//C-X



Du kan bare fortsætte med at tænke,[Big Grin] det tror jeg også producenten gør [^]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."


Sonic 45 Frontmodul - n a - 09-08-2014

Citat:quote:

Originally posted by pete1234

Når vi nu har oraklet på banen [Smile]

Vil det nye frontmodul gavne når man i forvejen kører med 10 moduler i kalibrene 243, 6.5x55, 308, 3006 ?

Den nye front ser længere ud, så der er måske effekt som følge af øget volume.

Men er det "ændrede lyddesign" uafhængigt af hvor stor dæmperen den monteres på er ift gasvolumen der udledes ved munding (kaliber x løbslængde x ladning)

Mvh Pete


I fravær af svar fra oraklet, så vil jeg gætte lidt.
Der vil være en forskel på opfattelsen af lyden, uanset antal moduler. Lyden vil opfattes som "blødere" med det nye frontmodul, som er længere, men især har en større længde på selve udgangshullet. Denne længere rørlængde, kvæler det fløjt og hvæs, som er de effekter der fjerner energien fra krudtbraget.
Umiddelbart vil der være den samme type af effekt uanset kaliber og krudtmængder. men der vil nok være forskel i omfanget af virkningen.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed


Sonic 45 Frontmodul - n a - 09-08-2014

Citat:quote:

Originally posted by C-X

Tænk sig, om det var muligt, at producenten havde en hjemmeside, hvor man ligefrem kunne se HELE varesortimentet og samtidig læse en detaljeret beskrivelse heraf, indeholdende tekniske specifikationer. Det kunne være flot.

//C-X


Producenten har desværre så travlt med at producere, montere og ny udvikle, at hjemmeside ikke har højeste prioritet [:I].
Årsagen til at der ikke er et hav af tekniske specifikationer, er blandt andet, at vi ønsker at være rimeligt troværdige. Og hvis vi holder os til faktiske måleresultater vil vi næppe kunne leve op til de resultater, som "Brødrene Grimm" har været forfattere til hos visse af vores konkurrenter.
I den virkelige verden, og i neutrale test, klare vi os ganske udmærket, når man medtager både tykkelse på dæmpere, og det som dæmperen forlænger våbnet.
Et af de værste tilfælde var en som på en forhandlers hjemmeside opgav en dæmpning på mellem 32 og 33 dB målt ved skydning med en kaliber 308win. I en test i et norsk jagtblad var resultaterne fra samme dæmpere 19 og 22 dB. Disse tal svare også klart bedre til hvad ellers fremkommer af måleresultater. Andre dæmpere testet af samme skribent samme dag, var også indenfor det realistiske.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed


Sonic 45 Frontmodul - TSX - 09-08-2014

Ja ja - endnu en tråd hvor fokus rykkes!

Jeg troede den skulle kunne adskilles med hænder, ud fra alle de fine riller der optræder langsgående på modulerne.

Jeg har en kammerat der har set den, og han gætter på den skarpe kant skyldes et knækket værktøj, og forklarede mig at de riller jeg tog bestik af, sagtens kan skyldes at værktøjet har hoppet på materialet, da man drejde modulerne.

Nogen kommentarer til dette

NB jeg har ikke p..hud på hverken fingre eller hornhinder - den belægning er for mit vedkommende anbragt hvor det er praktiskt.

mvh


Sonic 45 Frontmodul - pete1234 - 09-08-2014

Bruger værktøj til stramning og adskillelse ifm rens/tjek for sodopbygning.

Kan ikke lige forestille mig hvor de skarpe kanter eller langsgående riller er ? Jeg mener ikke jeg har riller på mine Sonic.

Billeder ?

Mvh Pete


Sonic 45 Frontmodul - n a - 09-08-2014

Citat:quote:

Originally posted by TSX

Ja ja - endnu en tråd hvor fokus rykkes!

Jeg troede den skulle kunne adskilles med hænder, ud fra alle de fine riller der optræder langsgående på modulerne.

Jeg har en kammerat der har set den, og han gætter på den skarpe kant skyldes et knækket værktøj, og forklarede mig at de riller jeg tog bestik af, sagtens kan skyldes at værktøjet har hoppet på materialet, da man drejde modulerne.

Nogen kommentarer til dette

NB jeg har ikke p..hud på hverken fingre eller hornhinder - den belægning er for mit vedkommende anbragt hvor det er praktiskt.

mvh


Der er fræset 3 spor på langs i hver modul. Disse spor har en relativ skarp kant, da sporene ikke må være for dybe, så de svækker konstruktionen. Disse spor er lavet for at man let kan adskille og rense modulerne. Adskillelsen foregår lettest ved at man anvender de haknøgler der findes til dæmperne. Generelt leveres disse haknøgler med dæmperen.
På grund af de meget korte moduler, er det lidt af en opgave at skille dem med de bare fingre, da der ikke er længde nok til at få et ordentligt greb på dem. (derfor de omtalte haknøgler)


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed


Sonic 45 Frontmodul - C-X - 09-08-2014

Citat:quote:

Originally posted by n a

Citat:quote:

Originally posted by C-X

Tænk sig, om det var muligt, at producenten havde en hjemmeside, hvor man ligefrem kunne se HELE varesortimentet og samtidig læse en detaljeret beskrivelse heraf, indeholdende tekniske specifikationer. Det kunne være flot.

//C-X


Producenten har desværre så travlt med at producere, montere og ny udvikle, at hjemmeside ikke har højeste prioritet [:I].
Årsagen til at der ikke er et hav af tekniske specifikationer, er blandt andet, at vi ønsker at være rimeligt troværdige. Og hvis vi holder os til faktiske måleresultater vil vi næppe kunne leve op til de resultater, som "Brødrene Grimm" har været forfattere til hos visse af vores konkurrenter.
I den virkelige verden, og i neutrale test, klare vi os ganske udmærket, når man medtager både tykkelse på dæmpere, og det som dæmperen forlænger våbnet.
Et af de værste tilfælde var en som på en forhandlers hjemmeside opgav en dæmpning på mellem 32 og 33 dB målt ved skydning med en kaliber 308win. I en test i et norsk jagtblad var resultaterne fra samme dæmpere 19 og 22 dB. Disse tal svare også klart bedre til hvad ellers fremkommer af måleresultater. Andre dæmpere testet af samme skribent samme dag, var også indenfor det realistiske.

Hvis blot de fysiske data kunne fremgå, sammen med vellignende foto af hvert enkelt emne, ville det være über spitze klasse. Jeg er udemærket klar over, at der fuskes på grov vis, med måleresultater - det behøver man ikke at konkurrere med.

Kunne en studentermedhjælp eller lign. ikke klare opgaven, til jysk afregning?

Som det er nu, ved vi alm. kunder ikke rigtig hvad det er du sælger, præcis hvor sagerne forhandles, hvad der passer på hvad og hvilket tilbehør der fåes.

Jeg aner stadig ikke hvad et nyt frontmodul koster til min 45'er.

//C-X


Sonic 45 Frontmodul - TSX - 09-08-2014

Citat:quote:

Originally posted by pete1234

Bruger værktøj til stramning og adskillelse ifm rens/tjek for sodopbygning.

Kan ikke lige forestille mig hvor de skarpe kanter eller langsgående riller er ? Jeg mener ikke jeg har riller på mine Sonic.

Billeder ?

Mvh Pete



Så må det være en anden udgave end den jeg har - billeder kommer [8D]

Iøvrigt mener jeg at kunne konstatere at en enkelt del har været tabt på gulvet inden brunering .

Jeg har ingen intentioner om at miskreditere produktet, men når man stille spørger, og fabrikanten henviser til kontorfingre og pikhud bliver man lidt bekymret. Hvis man stadig ønsker at fremstå som den der bytter og tager tingene med respekt kunne man da idet mindste have bedt om billeder eller anden dokumentation. Jeg er uvenner med Photobucket - men vil en af de nærmeste dage, forsøge at lægge billeder ind.

Iøvrigt- Jens Madsen - Du havde ret, jeg fandt Høker i Karup[Big Grin]

mvh