Våbenteknisk Forum - VTF
Viper-Flex Styx. - Printviselig Version:

+- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com)
+-- Forum: Jagt- og våbennyheder (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Danske nyheder (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=41)
+--- Tråd: Viper-Flex Styx. (/showthread.php?tid=26655)



Viper-Flex Styx. - Claxel - 23-03-2018

Hej alle. 

Jeg tillader mig at dele lidt om vores “lille ny” 

Lige nu er Viper-Flex Styx på testjagt i 40°C i Burkina Faso. 
Og det tegner godt for fremtiden. 

Vi har gennem halvandet år, videreudviklet på Viper-Flex. 

Det har været en lang rejse, med uvendinger og bump på vejen, men til maj er den klar. 

Vi har stadig lidt der skal rettes til, men den er med på messen i Odense, her i weekenden. 

Håber I vil tage godt imod Styx, vi har virkelig forsøgt at få alle gode forslag, ind i et og samme produkt. 

Findes i både Elite og Journeyudgave, og kan anvendes til al slags riffeljagt. 

Hvad og hvem er egentlig Styx? 

Her et uddrag fra Gyldendals, Store danske og Wikipedia:
-Styx er i den græske mytologi, den flod i underverdenen, der danner grænsen til dødsriget Hades. 
De døde blev færget over den af færgemanden Charon til Hades. Grænsefloden mellem liv og død er et gængst motiv i mange religioners myter.
Den er opkaldt efter gudinden Styx, der regerede over floden. 
Hun var en af okeaniderne, der legede med Persefone i blomsterengen, da Hades bortførte hende til underverdenen.  Gudinden Styx var den første, der (efter råd fra sin far Okeanos) meldte sig som allieret, da Zeus erklærede krig mod titanerne. I titanernes kamp medbragte Styx sine børn med Pallas: Nike (Sejr), Zelos, Bia og Kratos (Styrke). Zeus takkede hende for indsatsen ved at give hendes vandløb ansvar for, at gudernes eder overholdes. 
Et passende navn til grej, der ofte er afgørende om det er liv eller død ...


RE: Viper-Flex Styx. - LasseScout - 24-03-2018

Jeg er lige kommet hjem fra messen i Odense. Jeg havde en Styx i hænderne, og den er bare lækker.

Fandens også, nu troede jeg lige det sidste ord var sagt med en Journey. Nå, den kan konen så få Big Grin


RE: Viper-Flex Styx. - Hesselager - 25-03-2018

Hvad er det for et ekstra håndtag der er blevet sat på?


RE: Viper-Flex Styx. - LasseScout - 25-03-2018

Det er det håndtag der gør, at du kan slå skydestokken ud med én hånd. Lidt svært at forklare med ord, mon ikke der er en video et sted der viser hvordan?

Edit: Her er en video. Se omkring tiden 1.00, 6.20 og 6.50 hvordan han gør :https://www.youtube.com/watch?v=yaTvkmRpGyM


RE: Viper-Flex Styx. - hogmeister - 25-03-2018

Lyddæmper og høreværn. Det siger jo ikke meget om lyddæmperen.
H


RE: Viper-Flex Styx. - Hesselager - 25-03-2018

(25-03-2018, 08:34 PM)hogmeister Skrev: Lyddæmper og høreværn. Det siger jo ikke meget om lyddæmperen.
H

Det siger bare de er ikke helt dumme. 
Jeg bruger også stadigvæk høreværn selvom jeg skyder med dæmper. 
Jeg har rigelig tinitus i forvejen.


RE: Viper-Flex Styx. - klokker - 25-03-2018

(25-03-2018, 09:38 PM)Hesselager Skrev:
(25-03-2018, 08:34 PM)hogmeister Skrev: Lyddæmper og høreværn. Det siger jo ikke meget om lyddæmperen.
H

Det siger bare de er ikke helt dumme. 
Jeg bruger også stadigvæk høreværn selvom jeg skyder med dæmper. 
Jeg har rigelig tinitus i forvejen.

Det er ikke tinitus.... Det er din kone. Jeg får den der ringen for ørene hver gang jeg kommer ind i butikken i Hobro Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin


RE: Viper-Flex Styx. - Hesselager - 25-03-2018

(25-03-2018, 09:44 PM)klokker Skrev:
(25-03-2018, 09:38 PM)Hesselager Skrev:
(25-03-2018, 08:34 PM)hogmeister Skrev: Lyddæmper og høreværn. Det siger jo ikke meget om lyddæmperen.
H

Det siger bare de er ikke helt dumme. 
Jeg bruger også stadigvæk høreværn selvom jeg skyder med dæmper. 
Jeg har rigelig tinitus i forvejen.

Det er ikke tinitus.... Det er din kone. Jeg får den der ringen for ørene hver gang jeg kommer ind i butikken i Hobro Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin

Jeg sætter lige hende CC på denne besked.  Big Grin så tager du den selv med hende næste gang i butikken.  Big Grin  



RE: Viper-Flex Styx. - klokker - 25-03-2018

(25-03-2018, 09:48 PM)Hesselager Skrev:
(25-03-2018, 09:44 PM)klokker Skrev:
(25-03-2018, 09:38 PM)Hesselager Skrev:
(25-03-2018, 08:34 PM)hogmeister Skrev: Lyddæmper og høreværn. Det siger jo ikke meget om lyddæmperen.
H

Det siger bare de er ikke helt dumme. 
Jeg bruger også stadigvæk høreværn selvom jeg skyder med dæmper. 
Jeg har rigelig tinitus i forvejen.

Det er ikke tinitus.... Det er din kone. Jeg får den der ringen for ørene hver gang jeg kommer ind i butikken i Hobro Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin

Jeg sætter lige hende CC på denne besked.  Big Grin så tager du den selv med hende næste gang i butikken.  Big Grin  


Nej for satan................. Det må du aldrig gøre Confused Confused Confused Cry Cry Cool Cool Cool


RE: Viper-Flex Styx. - Lars M. L. - 26-03-2018

Top fed skydestok! Den lille nye mangler bare et picatinny rail eller to, så den kan blive MILF-SPÆK ;-)

mvh Lars