Våbenteknisk Forum - VTF
Tilladelse til flere magasiner - Printviselig Version:

+- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com)
+-- Forum: Jagt & friluftsliv (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Forum: Jura og Jagtpolitik (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Tilladelse til flere magasiner (/showthread.php?tid=28073)



Tilladelse til flere magasiner - halvautomat - 13-12-2021

Hej
Måske indlysende for nogen men skal man have tilladelse til at besidde ekstra magasiner til sin riffel?!
En hurtig Google gav ikke svaret.


RE: Tilladelse til flere magasiner - klokker - 13-12-2021

Godt spørgsmål......... jeg har ikke nogen tilladelse til mine ekstra magasiner, men jeg kan da ikke med sikkerhed påstå jeg ikke lige helt offentligt har erkendt at være kriminel.
Jeg har aldrig hørt om det skal være nødvendigt...
Venligst
Dan "KLOKKER" Korgaard


RE: Tilladelse til flere magasiner - hogmeister - 13-12-2021

........ Jeg skal nok tie stille!
H


RE: Tilladelse til flere magasiner - CP - 13-12-2021

[Image: BA85-FBE4-065-C-4935-9-B5-B-80-FD2409-B41-B.jpg]

Læs lige den linje lige under spidsen af servietten. 
Sig til, hvis det er noget I ikke forstår  Cool Big Grin


RE: Tilladelse til flere magasiner - klokker - 13-12-2021

(13-12-2021, 08:49 PM)CP Skrev: [Image: BA85-FBE4-065-C-4935-9-B5-B-80-FD2409-B41-B.jpg]

Læs lige den linje lige under spidsen af servietten. 
Sig til, hvis det er noget I ikke forstår  Cool Big Grin

Hvad fanden er det for noget gammelt lort at indsætte billeder af. Den er jo håbløst forældet se afsnittet om halvautomater Big Grin Big Grin


RE: Tilladelse til flere magasiner - halvautomat - 14-12-2021

Forsøgte at tale med PAC idag, men der var ingen tilgængelige idag som vidste noget om magasiner. Kan se jeg har samme formulering på den tilladelse som jeg har ekstra magasiner til - som CP har taget billede af. Kender en som har en tilladelse på et alm Magasin som skal fornyes hvert 10. År.


RE: Tilladelse til flere magasiner - CP - 14-12-2021

(14-12-2021, 01:58 PM)halvautomat Skrev: Forsøgte at tale med PAC idag, men der var ingen tilgængelige idag som vidste noget om magasiner. Kan se jeg har samme formulering på den tilladelse som jeg har ekstra magasiner til - som CP har taget billede af. Kender en som har en tilladelse på  et alm Magasin som skal fornyes hvert 10. År.

Jeg har lige kigget mine tilladelser igennem (eller nogen af dem - har jo ikke hele dagen til det  Cool Big Grin)
Det står på dem alle - også helt nye. 
Tror hvis nogen har tilladelse til magasin, er det en “ selvstrammer”  Angry og en betjent der er hoppet med på denn Angry Angry
Læs nu hvad der står, sort på hvidt, på jeres tilladelse og lad være med at hoppe med på vognen/give lorten mere gødning  Angry Angry Angry


RE: Tilladelse til flere magasiner - Santo - 15-12-2021

Som CP skriver så er det lovligt at have flere magasiner til sin riffel, de må, vist nok, efter ny EU regel som trådte ikraft sidste år, ikke kunne indeholde mere end 10 patroner. Det er ikke tilladt at besidde magasiner til kalibre man ikke har tilladelse til, med mindre at man ansøger om det (samlertilladelse)

Mvh

Santo