Våbenteknisk Forum - VTF
Tilladelser - Printviselig Version:

+- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com)
+-- Forum: Off topic (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Forum: Off topic (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=32)
+--- Tråd: Tilladelser (/showthread.php?tid=28102)

Sider: 1 2


Tilladelser - Pingvinen - 19-03-2022

Nu har jeg ventet 8 uger på en tilladelse. Hører nu fra anden side, at det nye system ikke virker og ikke forventes at komme til det. Dette skulle betyde at der ikke flere tilladelser i år?
Er dette are ammestue snak, eller er der nogen som ved noget???
Hvor er jægerforbundet og skytteforbundet, hvis dette er tilfældet?


RE: Tilladelser - JCK - 19-03-2022

(19-03-2022, 10:28 PM)Pingvinen Skrev: Nu har jeg ventet 8 uger på en tilladelse. Hører nu fra anden side, at det nye system ikke virker og ikke forventes at komme til det. Dette skulle betyde at der ikke flere tilladelser i år?
Er dette are ammestue snak, eller er der nogen som ved noget???
Hvor er jægerforbundet og skytteforbundet, hvis dette er tilfældet?

Jeg er sikker på, at du kan se hvad DJ gør, hvis du logger ind på deres hjemmeside.

VEnlig hilsen

JCK


RE: Tilladelser - Pingvinen - 20-03-2022

(19-03-2022, 11:18 PM)JCK Skrev:
(19-03-2022, 10:28 PM)Pingvinen Skrev: Nu har jeg ventet 8 uger på en tilladelse. Hører nu fra anden side, at det nye system ikke virker og ikke forventes at komme til det. Dette skulle betyde at der ikke flere tilladelser i år?
Er dette are ammestue snak, eller er der nogen som ved noget???
Hvor er jægerforbundet og skytteforbundet, hvis dette er tilfældet?

Jeg er sikker på, at du kan se hvad DJ gør, hvis du logger ind på deres hjemmeside.

VEnlig hilsen

JCK

Tak. Det vil jeg gøre.
MB


RE: Tilladelser - hatting - 20-03-2022

(20-03-2022, 12:06 AM)Pingvinen Skrev:
(19-03-2022, 11:18 PM)JCK Skrev:
(19-03-2022, 10:28 PM)Pingvinen Skrev: Nu har jeg ventet 8 uger på en tilladelse. Hører nu fra anden side, at det nye system ikke virker og ikke forventes at komme til det. Dette skulle betyde at der ikke flere tilladelser i år?
Er dette are ammestue snak, eller er der nogen som ved noget???
Hvor er jægerforbundet og skytteforbundet, hvis dette er tilfældet?

Jeg er sikker på, at du kan se hvad DJ gør, hvis du logger ind på deres hjemmeside.

VEnlig hilsen

JCK

Tak. Det vil jeg gøre.
MB

Hej Pingvin  
ja du har fuldstændig ret PAC er gået helt istå med den nye system og det kan du takke den dygtige justitsminister som der er nogle som har valgt ind ...... så du kan roligt forvente at der går mindst 8 - 15  uger mere inden det sker noget nyt ........ det offentlige og IT systemer fungerer ikke det er de ikke voksne nok til


RE: Tilladelser - Kurt M - 20-03-2022

Hej Alle
Ro på - der ske nu lidt der ind i PAC
Fik en ny våben tilladelse i sidste uge  - søgte den 17 januar - og så i år - alså i 2022

Der er håb  Smile


RE: Tilladelser - hatting - 20-03-2022

har fået denne mail idag ....... så der er håb

Kære Våbenhandlere


Der sker heldigvis hele tiden fremskridt i udviklingen og implementeringen af politiets nye våbenregister.


Ny side om driftsstatus på politi.dk

I denne uge har vi lanceret en side på http://www.politi.dk/vaaben med information om driftsstatus på våbenområdet. Vi opdaterer løbende siden, så borgere, virksomheder og foreninger kan finde status på de enkelte ansøgningstyper som vi har fået mulighed for at behandle.


Vi er klar over, at siden med driftsstatus ikke løser selve problemet, men vi håber, at det trods alt bliver opfattet som en hjælp, at man nu kan finde oplysningerne om, hvilke ansøgningstyper, vi kan behandle, på politi.dk.
Sideløbende med dette arbejder vi naturligvis fortsat på højtryk med at færdigudvikle og implementere det nye våbenregister.


Administrativ forlængelse af perioden, hvor et våben kan besiddes efter tilladelsesudløb

For at imødekomme de mange borgere, virksomheder og foreninger, der har en våbentilladelse, der er udløbet eller udløber inden vi igen kan behandle de pågældende ansøgningstyper, har Politiets Administrative Center besluttet administrativt at forlænge den periode, som et våben lovligt kan besiddes efter, at våbentilladelsen er udløbet.
Det betyder, at våbnet kan besiddes lovligt frem til den 1. september 2022 eller som minimum i fire uger, hvis der er ansøgt om fornyelse. Forlængelsesperioden afbrydes dog, hvis der er truffet afgørelse i forhold til ansøgningen. Med andre ord kan tilladelsesindehaveren lovligt beholde våbnet mens vi behandler ansøgningen om fornyelse.
Vi er ved at afklare, om vi også administrativt kan forlænge tilladelsen til at anvende og bære våbnet, mens vi behandler ansøgningen.


Vi skal nok holde jer orienterede om fremdriften i arbejdet, og I er naturligvis altid velkomne til at kontakte os på telefon 70201473, hvis I har spørgsmål til denne mail eller andet i relation til tilladelser på våbenområdet. I kan også orientere jer i det nye driftsoverblik på http://www.politi.dk/vaaben, som løbende opdateres.




De bedste hilsner



Ole Astrup Aldershvile
Enhedschef



Midt- og Vestjyllands Politi

Politiets Administrative Center


RE: Tilladelser - hogmeister - 21-03-2022

Vi beklager, der er sket en fejl!!


RE: Tilladelser - nosler - 21-03-2022

SÅ er der kommet et borgerforslag som vil hjælpe jæger og skytter i Danmark. Jeg vil opfordre alle til at skrive under samt at dele, så vi får så mange underskrifter som muligt

https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-10887


RE: Tilladelser - Lars M. L. - 24-03-2022

Jeg søgte om importtilladelse af projektiler i januar. Importtilladelser fremgår ikke af oversigten... Gad vide, om jeg kan få tilladelsen i år?
vh Lars


RE: Tilladelser - Pingvinen - 25-03-2022

UNHej Lars
Jeg har en tilladelse liggende også siden januar. Riffel hjem fra Tyskland. Ikke set den endnu?


RE: Tilladelser - Kurt M - 25-03-2022

Ja - så bliver jeg også bekymrer - har prøvet at få kontakt med PAC for at få en ny sikkerhedsgodkendelse til vores skydebande
Vi starte i februar - normal har vi ringet og lavet en aftale om at møde på skydebanden 2 - 3 uge før den gamle udløber
Men nu ligge vi så i kø som alle andre - bare det at få kontakt har tage lang tid -
Nu vi venter vi så på 4 uge på at kunne lave en aftale om hvornår de kan besigtige bande !!!
Alså venter vi på - de vil svare på hvornår de har tid til et besøg - det skal åbenbart også tage 8 -9 uge at sætte tid at i kalender

For pokker - PAC har da tabt sutten - de er til for betjente borgen - kom nu igang

Kurt


RE: Tilladelser - M@X 2.1 - 29-03-2022

Da vores lokale skydebane skulle have udvidet tilladelsen til natskydning (den var allerede miljøgodkendt) tog sagsbehandlingen 1 år (365 dage).

Hver gang de bad om nye oplysninger fik de svar samme dag............og dem betaler vi løn til........


RE: Tilladelser - SAKONEZER - 29-03-2022

Min genladningstilladelse udløb sidst i Februar, og fordi jeg havde hørt om problemerne, søgte jeg om fornyelse lige efter nytår så PAC havde god tid. 
Her slut Marts er der intet sket og jeg tog kontakt til PAC. Et venligt menneske kunne give mig den nedslående  besked at ladetilladelser er blandt det der ikke behandles i øjeblikket.

Sagde at jeg synes det er ØV for i en tid hvor bly i riffelammo snart skal udfases er det vigtig at blyfri er tilgængeligt så det kan afprøves.
Det venlige menneske foreslog at jeg kunne da prøve om jeg kunne købe på tilladelsen selv om den var udløbet !!

NEJ ! Jeg skal ikke have købt noget som helst.  
Kan lige se scenariet for mig. Ulovlig transport af krudt mm. mistet jagttegn og ingen våbentilladelser.
Det ville jo selvfølgelig lette presset på PAC en smule   Big Grin

SÆT IGANG.


RE: Tilladelser - Pingvinen - 30-03-2022

Jeg har så haft en positiv oplevelse.  Big Grin

Jeg blev kontaktet af Nadia fra våbenkontoret. Hun havde så et par spørgsmål til min importtilladelse fra januar. Vi fandt svarene og jeg spurgte til en udløbende tilladelse. God service: Jeg skulle søge igen og sende hende en mail, når dette var gjort. Jeg søgte i formiddags og 3 timer efter lå tilladelserne i min e-boks.

Tak for god service


RE: Tilladelser - hogmeister - 05-04-2022

..... men stadig 8 uger!


RE: Tilladelser - Santo - 05-04-2022

(05-04-2022, 04:08 PM)hogmeister Skrev: ..... men stadig 8 uger!

Du skulle prøve i Sydafrika, der har jeg hørt 6-8 mdr.


RE: Tilladelser - hogmeister - 05-04-2022

... Eller Canada, her skal du ikke søge. Våben tilladelser fornyes automatisk, og i mellemtiden er den gamle gyldig til den nye ankommer med posten. Hvis du sælger en pistol F.eks, skal køberen naturligvis være i besiddelse af en våbentilladelse, og så klares det over telefonen. Man ringer til våbenkontoret som sælger, opgiver nummeret på sin våbentilladelse, rækker telefonen over til køberen, og han opgiver nummeret på sin tilladelse, og handelen er afsluttet, og køberen tager pistolen med hjem. Ingen dikke darer. Rifler og haglbøsser kræves der ingen tilladelse til, blot en generel våben tilladelse, som dækker lige så mange våben, krudt og kugler man har råd til, altså ingen individuel tilladelse til hver enkelt våben........... Undtagen pistoler og revolvere.


RE: Tilladelser - tagergaard - 05-04-2022

Nu tænkte jeg så, jeg må hellere være ude i god tid, det opfordres vi jo til at være.
Tilladelsen til min 35 Whelen løber ud til sommer, så ind på politi.dk.

Der gik lystigt der ud af, indtil jeg skulle vælge kaliber i drop-down menuen...... 35 Whelen findes ikke.
Så stoppede den fest ligesom.

Et hurtigt tjek afslørede, at jeg får samme udfordring, når jeg skal forny tilladelsen til min 7 RSAUM.......

Grine eller græde?

Knæk og bræk,
Torben


RE: Tilladelser - Santo - 05-04-2022

(05-04-2022, 06:21 PM)tagergaard Skrev: Nu tænkte jeg så, jeg må hellere være ude i god tid, det opfordres vi jo til at være.
Tilladelsen til min 35 Whelen løber ud til sommer, så ind på politi.dk.

Der gik lystigt der ud af, indtil jeg skulle vælge kaliber i drop-down menuen...... 35 Whelen findes ikke.
Så stoppede den fest ligesom.

Et hurtigt tjek afslørede, at jeg får samme udfordring, når jeg skal forny tilladelsen til min 7 RSAUM.......

Grine eller græde?

Knæk og bræk,
Torben

Har du ikke mulighed for at skrive kaliberen, hvis den ikke findes i rullemenuen, det kan du med våbenproducenten sidste år men nu er der kommet nyt system jeg ikke kender, så det skulle ikke undre mig.


RE: Tilladelser - tagergaard - 05-04-2022

Nej, der er ikke noget fritekstfelt. Jeg har skrevet til dem og spurgt. Spændende at se hvornår jeg får svar .....