Våbenteknisk Forum - VTF
bue - Printviselig Version:

+- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com)
+-- Forum: Off topic (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Forum: Off topic (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=32)
+--- Tråd: bue (/showthread.php?tid=360)



bue - hatting - 15-08-2004

hej drenge
er der nogle af jer der har prøvet at skyde med compoundbue.
det prøvede jeg igår (lørdag 14/8)
det er fedt[Big Grin][Big Grin] vi skød instinktiv skydning dvs.uden nogen form
for sigtemidler det er lige son og spille dart ned stir målet
spænd buen og skyd ikke noget med aftrækker eller andre hjælpemidler
så mine fingre er ildt ømme og min venstre arn meget øm (stor blå mærke der buler ud som et hønse æg) man er vel MAND[B)]
hilsen hatting[Big Grin]

ps;er der nogle der har en compoundbue til salg

man er vel jysk


bue - Anders T. - 15-08-2004

Citat:quote:

Originally posted by hatting

hej drenge
er der nogle af jer der har prøvet at skyde med compoundbue.


Jeg har haft jagttegn til bue i 7 år. Skyder dog mest med Recurvebue nu. Det giver en langt større frihed en compondbuen. Da den skydes "al Naturel", det vil sige uden hjælpemidler.

Det er ikke normalt at skyde compoundbue uden underarmsbeskyttere, aftrækker og sigtemidler. Vedligeholdelsen af en compoundbue er også meget større end ved en Recurve- eller Langbue. Men det er vel et temperaments spørgsmål.

Hilsen
Anders T.

The only difference between genius and stupidity, is that genius has its limits.


bue - Great Dane - 15-08-2004

Jeg har hørt nogle tænderskærende historier om folk der har skudt med kraftige buer, uden at gøre brug af armbeskytter. Den ene gik ud på at underarmen blev skrællet som et æble, dog lyder det lidt vildt men selv er jeg ikke i tvivl om at det gør nas hvis strengen kysser armen. Så det burde nok være i din overvejelse, hvis du ønsker at dyrke denne ædle sportsgren.

Great Dane/Lars
Nb. ny mail-adr. lars@reloadersnest.com


bue - hatting - 16-08-2004

nå jeg kan læse at jeg ikke er det eneste legebarn
på forumet[Big Grin]
det er skønt at være dreng[:p]

hatting[}Smile]

man er vel jysk


bue - ID - 16-08-2004

Om strengen rammer på armen er noget med skydeteknik - når strengen har ramt min arm, har det altid været en slipfejl.
Hvis man ser en buestreng bagfra når den bliver sluppet; slår den et "S" - specielt ved fingerslip er dette udtalt.
Hvis man skyder med splitfinger (en finger på hver side af nocken), kommer "S'et" i nock-punket på strengen.
Jeg skyder med tre fingre under pilen, derfor kommer "S'et" under min arm (jeg kan så ikke skyde uden brystskjold).
NB Hvis nogen får lyst til at prøve at skyde med tre fingre under, skal buen været tilleret til det.
Med venlig hilsen


Never Eat the Yellow Snow


bue - JTK (Låst!) - 17-08-2004

Hej,
hvad koster en ok compoundbue?

mvh. JOhannes


bue - MartinMøv - 20-08-2004

Hey Hatting!!

Jeg har en komplet compoundbue til jagt tilsalg... Der medfølger alt i tilbehør.

http://www.netnatur.dk/bruger/side_vis.pl/site=netnatur&state=omraade_bruger_vis&omraade=Netjagt/Jagtmarked/&info_rubrikmarked1_kategory=V%e5ben&info_rubrikmarked1_subject=S%e6lges&todo=view&aID=4129

Gi et kald så snakker vi om prisen!

/Martin
22679005


bue - hatting - 20-08-2004

hej martin
jeg har været ude og skyde lidt mere med bue
og det har vist sig at jeg er mest præsis
med lang eller recurve bue uden sigtemidler eller
andet hjælpemidler så det er en sådan bue jeg søger
ellers tak for tilbudet
hilsen hatting

man er vel jysk


bue - dravis - 30-08-2004

Hej drenge!

Det var min Bear Silent Hunter der gav Hatting et lille mærke på underarmen[Big Grin] Han var slet ikke til at stoppe igen, da han først kom igang... Den er kun på ca. 60 pund

Jeg har skudt med den bue i snart 10 år, med lange pauser ind imellem.
Jeg skyder med den så simpelt som muligt, instinktivt og med en simple læderlap og tre fingre som "release" (under Nockpunktet)
Jeg HAR forsøgt med avancerede Pileholdere og "Releases", men det har aldrig fungeret fornuftigt for mig.
Jeg har aldrig brugt hverken arm-beskytter eller andet, underligt nok kommer jeg ikke i kontakt med strengen andet end med fingrene....

Da Hatting og jeg tog buen frem den lørdag, havde jeg ikke skudt med den i næsten 3 år, så jeg var stadig lidt "rusten", men det ER åbenbart lidt ligesom at køre på Cykel....

Det fede ved en bue er at man kan stå og øve sig i baghaven, og ingen bemærker det, og hvis de gør, så er der intet "mærkeligt" eller "farligt" ved det for en eventuel udenforstående der ser det, de fleste reagerer lidt i retning af: Næææ.. Bue og pil... det ser da sjovt/spændende ud...
De negative kommentarer kommer først når man viser dem en Muzzy Broadhead[8D]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"


bue - ID - 30-08-2004

Hvem er du Dravis, dig må jeg s.. da kende fra et eller andet stævne. Jeg skyder ikke rigtigt mere men har skudt meget.
Jeg har 2 langbuer, 21th Century, Eclipser begge 2, den ene er en 62" på 57 pund og den anden er en 60" på 62 pund (begge ved 29").
På begge buer skyder jeg med Gold Tip monteret med en Snuffer (i daglig tale Kosovo Delight [Big Grin] ups)
[Image: snuffer.jpg]
Med venlig hilsen


Never Eat the Yellow Snow


bue - hatting - 30-08-2004

hej
dravis skal vi ikke snart ned til brande og se på lang bue
hilsen hatting

man er vel jysk


bue - dravis - 02-09-2004

Hej Intile...

Jeg har aldrig skudt til stævnerne
(måske 1 gang i en grusgrav på sjælland, husker det ikke så godt, men det var omkring 1990, og jeg deltog ikke officielt)
Det var ihvertfald i FADB's regi, min bror var medlem dengang.
Jeg fik aldrig "taget" "dispensationen", da jeg rejste til England i 4 år.

Jeg har besluttet at jeg vil "gå retro" og købe mig en langbue og nogen cedertræs-skafter... så jow Hatting, vi må afsted til Brande!!
Hvis jeg kan lære mig at ramme lige så godt med langbuen som jeg KUNNE med min Compound, så vil jeg overveje at gå til prøve....

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"


bue - jesperdyhr - 03-10-2006

Hej gutter
I skal da have fat i en langbue. Det er dybest set en træpind med en snor mellem enderne. Når man skal have sådan en svend til at fungere får man for alvor skilt fårene fra bukkene.
Recurvebuer er meget eftergivende for betjeningsfejl som slip og kramme-fejl. Men langbuen straffer under alle omstændigheder hårdt. Dér får man kun gode skud, hvis man undgår alle unoderne

http://www.langbue.dk
Venlig hilsen
Jesper Dyhr