Våbenteknisk Forum - VTF
Winchester M70? - Printviselig Version:

+- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com)
+-- Forum: Riffelteknik (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Riffelteknik - centraltænding (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Tråd: Winchester M70? (/showthread.php?tid=451)



Winchester M70? - HGHS-Corp - 03-10-2004

er sådan en winchester M70 et godt bud på en godt riffel hvis man skal købe en sprit ny?, og er der noget der er ejer af en det kan give nogen erferinger?

...


Winchester M70? - Dr. Strangelove - 04-10-2004

jeg har ikke en win m70, men har indskudt et par stykker... dem jeg har haft i hånden lod til at være ok kvalitet.
dog skal det nævnes at der skal være fritliggende pibe. evt skal du selv slibe trykpunktet væk fra skæftet...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Winchester M70? - Lars M. L. - 04-10-2004

Min förste riffel var en Winchester model 70 (post '64 action) i kaliber .308 win. Det var en meget fin riffel til prisen. Og da jeg fik lagt piben fri, sköd den rigtigt godt. Om det er et generelt problem med frilägningen af piben, som Dr. S. antyder, ved jeg ikke, men det er absolut värd at väre opmärksom på.

Personligt synes jeg godt om Winchesters trepunktssikring, samt det faktum at bundstykket nemt kan adskilles i forbindelse med rengöring og smöring.

mvh. Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"


Winchester M70? - Høgh - 05-10-2004

Amerikanerne kalder den klassiske M70 for - "The Riflemans Rifle". Du får ikke noget der egner sig ret meget bedre til praktisk jagt. Mange rifler er alt i alt lige så gode - en del endda bedre på enkelte områder - men meget få er alt i alt bedre - og det så marginalt, at det hører under smag og behag!
Basalt set er en M70 identisk med en Mauser 98 bortset fra, at sikringen er mere hensigtmæssige placeret på Winchesteren for de der bruger kikkert (=99,9% af alle jægere). Winchetser betalte da også i mange år royalties til Mauser for at udnytte deres patent!


Winchester M70? - ckn - 12-10-2004

Jeg har en winchester model 70 Sa, det er modellen med matchpibe i rustfri og kevlarskæfte, købte den som brugt, og kan kun sige at jeg er meget godt tilfreds med den, specielt præsicionen, da den skyder hul i hul.
Syntes meget godt om deres tre-punkts sikring.


Winchester M70? - Umimmak Torulleq - 14-10-2004

Jamen M70 er og forbliver det ultimative indenfor jagtrifler! Der findes simpelthen ikke den riffelmodel der er bedre! Udtrækker. udkaster, magasin og sikring er enhver jægers drøm. Kun en Ruger når op på siden ad den og det er fordi de stort set er ens! Desuden koster den kun det halve af Sako, Sauer, Steyer og S&L.

Så glem alt om de andre og køb dig en Winchester! Du fortryder det garanteret aldrig!

Venlig hilsen Umimmak Torulleq

PS Jeg er lige flyttet fra Grønland til Jylland, så derfor har I ikke hørt fra mig i et par dage!


Winchester M70? - n/a - 16-10-2004

Jeg havde engang en M70 af nyere dato(post64) i 7mm Rem mag.
Den skød ok men havde en del problemer med at føde fra magasinet når det var fyldt op!Den varmeklatret osse efter en 3-4 skud, jeg ved ikke om de nye gør?. Dr Strangelove købte senere projektet!
Hvis jeg skulle købe en M70 idag ville det nok blive den de
har reproduktseret med en mauser udtrækker som har "control feed"
fra magasinet som pre-64 var kendt for(den var osse et mere håndtilpasset våben hvilket gjorde den bedre end dens afløser)!.
Jeg har ikke så meget forstand på Ruger ud over dem jeg har stået med i hånden og de har været nået skralle ralle af mekanik og et stykke lokumsbræt af skæfte træ!!


Winchester M70? - dravis - 22-10-2004

Jeg har nu generhvervet min Win70 (post-64) i 22-250
Det er en typisk amerikansk riffel, god gedigen og ingen dikkedarer!
(og ligesom næsten alt amerikansk isenkram er den ikke helt "bagt færdig")[Big Grin]
Så jeg har for længst bedded den og fritlagt piben, jeg afmonterede de åbne sigtemidler (der skulle en stor kikkert på[Wink])
Med det originale skæfte (som ikke er "fancy walnut", men bare almindeligt lakeret amerikansk valnød))
som den er nu skyder den 1,5 - 2 cm grupper med stort set alt, så der er brugbart men ikke "godt nok"

Jeg kan kun anbefale folk at købe en Win70... det er en GOD riffel til prisen

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"