Våbenteknisk Forum - VTF
Bommert - Printviselig Version:

+- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com)
+-- Forum: Off topic (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Forum: Off topic (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=32)
+--- Tråd: Bommert (/showthread.php?tid=524)



Bommert - Mugge - 31-10-2004

Jeg kan nok ikke slippe udenom, så her kommer den. Den første med biltaget og sideruden var ikke mig, men som jeg skrev vores jagtvært som ikke havde taget højde for en lidt høj montage da han indskød med anlæg på biltaget, kuglen pløjede ned i taget og ud gennem sideruden. Hans kommentar var bare at det jo var godt at der ikke sad nogen i bilen.
Min egen bommert er mange år gammel, jeg havde været på bukkejagt med en kammerat og da vi skulle hjem åbnede jeg bagsmækken for at aflade inde over en fast bund da jeg ikke kunne lide at patronen fra kammeret faldt ned og blev beskidt/forslået på jorden. Det blev en amerikansk afladning lige ned igennem bund og benzintank, så der kom lige et skvulp på ca 30 liter benzin ud på kornmarken, der var vi nemlig nødt til at parkere for at mælkebilen kunne passere mens vi var på jagt. Der kom siden en stor vissen plet med en diameter på ca 15 meter, bonden omtalte det aldrig, jeg gjorde heller ikke da jeg ikke havde lyst til at lave en kreativ udgave af sandheden.[V]
Vi kunne lige køre op på vejen og 100 meter hen af denne så var det slut med brændstoffet i kaboratoren, og så kom mælkebilen på tilbagevejen og kunne ikke komme forbi, så vi måtte skubbe den ud i hegnet, og derefter gå hjem. Alt i alt en begivenhedsrig morgen, jeg behøver vel ikke at nævne at vi heller ingen buk skød.[Sad!]

MVH
Mugge

Rigtige mænd er bange for rekyldæmpere


Bommert - Great Dane - 31-10-2004

Selvfølgelig drenge...Vi laver en tråd om kvajerter [Big Grin][Big Grin]

Her kommer min værste:

Da jeg var 18 år gammel og udstyret med min nyindkøbte 308ér, skulle jeg og en kammerat skyde dyret ind. Jeg havde lejet 60 tønder land et sted i nordsjælland, og her skulle showet finde sted. Kikkerten var peget ind, så en jordbunke på 5-8 kubikmeter måtte jo kunne gøre det som kuglefang. Da riflen var indskudt skulle vi teste, og det blev efterhånden til rigtig mange skud. Jeg afgav i hvert fald dagens sidste skud der perfekt gik ind i jordvolden, men pludseligt efterfulgt af et kraftigt lysglimt og noget der faldt ned foran volden. Undertegnede havde været udsat for en rikochet der klippede et højspændingskabel i 15-20 meters højde, uheldigvis faldt den ned i et meget tørt stykke sivskov med en mindre ildebrand til følge [:o)] Det lykkedes mig at stoppe branden og få smidt tilstrækkeligt med jord på den "lynende tråd" (5-10 meter lange gnister til højre og venstre) Hjertet oppe i halsen og op til bondemanden og tilstå uheldet [V][:o)] Og tænk sig, han kløede sig blot i nakken og ringede til NESA og meddelte dem blot at et par knægte havde set at kablet var røget ned....Puhhha tænkte jeg blot da han grinende sagde, at vi hellere måtte forsvinde inden NESA ankom. Jeg har kun hørt ondt om episoden fra min kammerat, da han resolut døbte mig "Elminatoren" (efter Terminator filmene)

Kom så med jeres løgnehistorier [8D]

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com


Bommert - blackbird - 31-10-2004

Bare rolig GD...Du har vundet konkurrencen..[Big Grin][Big Grin]

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...


Bommert - Claus the Dane (Låst!) - 31-10-2004

Jeg må bidrage også.

En mørk vinteraften på vej tilbage til bilen efter en andejagt knækker jeg bøssen som man jo bør, men da der ca. 10 minutter tilbage af skydetiden tænker jeg du lader lige patronerne sidde i kammeret på haglbøssen, det kunne jo være der kom et par gråænder på vej ned over stubben, vel fremme ved bilen står vi lige og snakker om hvad vi hver især har set, jeg står stadigt med knækket bøsse, og da samtalen er færdig går jeg hen bag ved bilen for at lægge bøssen på plads ( Landrover ) jeg lukker bøssen og tænker du trykker lige af inden den skal i ituiet, løbet pejer ind i kabinen op under loftet, men så tænker jeg, du trykker ikke af inden døre selvom bøssen er tom, så jeg træder et skridt tilbage og peger op i luften og trykker af, hold kæft hvor jeg blev forskrækket, jeg troede jo bøssen var tom, og min makker gloede noget, og spurgte hvad *** jeg skød efter, heldigvis blev det kun til et huld i luften, da jeg nåede ud af bilen inden jeg trykkede af, men forskrækket blev jeg.( Det var bælravende mørkt)

Claus the Dane

Alt mindre end Magnum er feminint.


Bommert - ID - 31-10-2004

Med håbet om at få aflad, kryber jeg også til korset [Sad]
Jeg tog magasinet ud af en Colt 45 (1911)repeterede som man skal, og greb den patron der kom ud af kammeret - og så kommer det; hanen ville ikke gå helt frem, og jeg blev pludselig ramt af en akut braine damage, og tænkte: hva' faen', og trykkede på aftrækkeren [xx(]
Jeg kan stadig genkalde mig den syngen for ørene og min hustrus råb fra stuen: hva' laver du? Åhh jeg tabte bare en håndvægt!
Som et kuriosum; det skete i soveværelset - Gudskelov har vi betondæk imellem etagerne - historien er kun sjov fordi der ikke skete noget - hele min familie opholdt sig i stueetagen!!!!!!!!!!!!!
Jeg har siden talt med forstandige folk, som sagde, at det ikke kan lade sig gøre - but I'm sorry - that's the way it happend!
Med venlig (og skamfuld)hilsen


Don't Eat the Yellow Snow


Bommert - Panthera - 02-11-2004

Hej Mugge,

Fik jagtværten bilen hovedmonteret [Big Grin]

Mvh.
Torben

Sic bisquitus disintegratum


Bommert - M@X 2.1 - 02-11-2004

Øhhh høhh.

Dengang jeg var ungkarl og kunne komme på jagt både morgen og aften 7 dage om ugen havde jeg den dårlige vane at "underlade" min riffel og lade den stå i hjørnet til jeg skulle afsted igen. Altså tage patronen ud af kammeret og proppe den ned i magasinet og lukke låsen hen over den.
Så en dag kommer en kammerat forbi mens jeg er ved at stege frikadeller. Han tager riflen op og sigter ud af køkkenvinduet i retning af naboens hus. Så tager han ladegreb og sigter igen og tager ladegreb en gang til. Da flyver der en skarp patron ud på køkkengulvet som vi begge stirrer på medens vi synker en klump.[xx(]
Siden tager jeg altid patronerne ud straks efter jagten er slut.

Ps: jeg kender en anden gut der høvler parketgulvet af med sin 30.06 men det er en anden historie.

--
mvh M@X

Think ahe
ad!!!!


Bommert - Aksel - 02-11-2004

Øhhh høhh. også her [:I]

Jeg var på jagt med en kolega, vi skød efter sæler, med 223, han afladede riflen ( reminton 700) men den har den skavank at man skal tage ladegreb for at få kammeret tom, det vidste han ikke, ( heller ikke mig på det tidspunkt) så på vej ind i havnen, tager jeg ladegreb og trykker af, nede i kahytten på båden, og laver det flotteste hul i siden af båden, + striber i underbukserne[:I][:0]
Siden da har jeg ikke stolet på at andre aflader et våben for mig.

Det vi kan nå idag, er vi fri for at gøre imorgen


Bommert - dravis - 02-11-2004

Nååå.. SKAL vi nu også til det[xx(]

Jeg havde netop fået ladet de første patroner til min .222, som på det tidspunkt var "deleriffel" med min far.
Jeg havde haft lidt bøvl med at skulderen på nogen af hylstrene puklede lidt og dermed forhindrede en kamring, så hvad gør man?

Man tager naturligvis IKKE de færdige patroner og kører gennem en Steyr SL med snelle vel[xx(] for liiige at checkke dem..

Resultat: 15- 20 stykker sorteret på denne måde og skødesløsheden indfinder sig, jeg må af vanvare have fået spændt snellen, for da jeg lukkede låsen gik der et skud gennem min fars høvlebænk og direkte i radiator-thermostaten bagved, den lille 50 grains Ballistic tip havde en ret dramatisk virkning på både bænk og thermostat!
Indskudshul i bagside af bænk ca. 5,6 mm i diameter, udgangshul ca 5,6 cm i diameter... thermostat... øhhh? hvilken thermostat?.. nåååhh de små grå plasticspåner over hele værkstedet!!!
Mine ører peb ynkeligt i nogen timer, og mine forældre, som sad og så fjernsyn i den anden ende af huset bemærkede intet...[:0]

Hurra for Mauser98 og Win70 der kan man nemlig gøre det med sikret bundstykke!!!!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"


Bommert - Mugge - 02-11-2004

Citat:quote:

Originally posted by Panthera

Hej Mugge,

Fik jagtværten bilen hovedmonteret [Big Grin]

Mvh.
Torben

Sic bisquitus disintegratum



Hej Torben

Nej da, den kører skam endnu med spartlet tag og ny siderude. I Østtyskland reparerer man skam tingene [^]

MVH
Mugge

Rigtige mænd er bange for rekyldæmpere


Bommert - Høgh - 02-11-2004

Citat:quote:

Originally posted by M@X

Øhhh høhh.

Dengang jeg var ungkarl og kunne komme på jagt både morgen og aften 7 dage om ugen .... Så en dag kommer en kammerat mens jeg er ved at stege frikadeller.


VTF er et rummeligt forum med plads til alle - både dem der kommer på jagt morgen og aften 7 dage om ugen [:0] og deres kammerater, der kommer, når de steger frikadeller [:0][:0]... nogen kan li' moren, andre datteren og nogle er unaturligt pjattede med frikadeller [Big Grin]

Assumption is the mother of all ****ups...


Bommert - Panthera - 02-11-2004

Øhhh, mener du den dér specielle "bernaise" sovs til frikadellerne[xx(]

Torben

Sic bisquitus disintegratum


Bommert - knerik - 03-11-2004

Jeg er ikke sikker på at det her er min værste oplevelse, men nok en af dem jeg husker bedst, måske fordi jeg i flere år blev mindet om episoden (hver gang jeg så på min hund).
For at sætte beretningen i relief bør nævnes at jeg netop havde holdt et foredrag i en jagtforening over temaet "Knaldapportør kontra lydig hund" og mit budskab var selvfølgelig at en hund skal være 100% lydig. Min daværende hund "DIVER" havde netop fået titlen Dansk Brugschampion og jeg var ikke til at skyde igennem.

Jeg var på strandjagt og havde indrettet mig i et skydeskjul bygget af tang, 15 m. ude i vandet havde jeg anbragt mine lokkeænder.Hunden var kommanderet DÆK bag ved mig i skjulet.Så kommer der en skallesluger, den må ha` 2 skud. Ved skud nr. 2 fornemmer jeg en skygge under bøssen. Satans køter tænker jeg, men da var hunden allerede ude ved anden. Ved afleveringen ser jeg at der drypper blod.
Min første tanke var at blodet kom fra anden, men ved nærmere eftersyn viser det sig, at hunden mangler de yderste 3 cm. af det ene øre.En nydelig runding i ørelappen der passede med kal. 12 på 30 cm. afstand.
Jeg har ikke tidligere fortalt om den oplevelse og min forklaring til kone var at min hund var blevet overfaldet af en led ruhår.
Men nu er det 20 år siden og det må være tiden, at man tilstår nogle af fortidens synder.[xx(]
mvh

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.


Bommert - JTK (Låst!) - 03-11-2004

Ja, ja nu skal vi ikke glemme Sako 75. Den kan også lades i sikret tilstand, og aflades i sikret tilstand.

mvh. Johannes


Bommert - JTK (Låst!) - 03-11-2004

Hej GD,
jeg mener vist at der er en på forummet som er ansat ved Nesa. Det kan være der kommer en regning, en af de næste dage.[Big Grin][Big Grin]

mvh. JOhannes


Bommert - Kima - 04-11-2004

Citat:quote:

Ja, ja nu skal vi ikke glemme Sako 75. Den kan også lades i sikret tilstand, og aflades i sikret tilstand.

mvh. Johannes



Det kan Tikka ikke. [:I]
Stod ved bilen sammen med sønnen, lader riflen, slænger den over skulderen og sniger mig ned langs læhegnet og kommer på plads.
Ser en bevægelse i det fjerne,har glemt håndkikkert og bruger derfor riflen, da jeg tar den ned ser jeg den røde plet,og begår overenskomstbrud.Hold kæft, hvor jeg svedte.
Jeg har stadig Tikka, men er blevet mere påpasselig.[Smile]
mvh

Kim

Arbejde er godt,for den som ikke har jagt nok.


Bommert - festus - 04-11-2004

Her er en lille en måske ikke jagtrelateret men aligevel god.
Min fætter og jeg (vi kan jo kalde ham nubbes)var for nogle få år siden kun nogle små knægte og efter en militærøvelse på hans fars marker var vi rundt og søge efter ikke afskudt amunition og som sædvanlig fandt vi lidt af de der små røde patroner der ikke var afskudt det måtte der gøres noget ved men vi havde jo ikke nogen riffel og hvad gør man så IMPROVISERE kan jeg kunsige og det gjorde vi så , Slagstift blev til en kørner kammer kunne jo måske være en skruestik . Resultat en filebænk der måske var "Lidt" brændt en hammer der kan flyve langt og 2 små knægte med forbigående (heldigvis) tinitus og en meget flot kamuflering i ansigtet.

Hilsen Festus