Våbenteknisk Forum - VTF
6mm projektil igennem æble - Printviselig Version:

+- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com)
+-- Forum: Off topic (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Forum: Off topic (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=32)
+--- Tråd: 6mm projektil igennem æble (/showthread.php?tid=691)



6mm projektil igennem æble - halvautomat - 12-12-2004

Tankevækkende at se hvordan æblet "reagerer" ved såvel udgang som indgang

[Image: Bullet_AppleWEB.jpg]

[Image: deerrun.gif]


6mm projektil igennem æble - hatting - 12-12-2004

hej halvautomat
det kunne være sjovt at gøre det samme med et
v-max projektil fra hornady
tror du at æblet ville eksplodere ????
hilsen hatting

Be aware of the man with only one riffel
man er vel jysk


6mm projektil igennem æble - Dr. Strangelove - 12-12-2004

måske en 17 remington kunne flække æblet, eller lave det til æblemos, så det bliver flydende... [Big Grin]

billeder fortæller mere end ord...

men hvad nu, hvis der er orm i æblet... orme er jo ikke på listen over jagtbart vildt... [:0]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


6mm projektil igennem æble - Anders T. - 12-12-2004

Citat:quote:

Originally posted by hatting

hej halvautomat
det kunne være sjovt at gøre det samme med et
v-max projektil fra hornady
tror du at æblet ville eksplodere ????


Du kan være helt sikker på at dette æble ikke er andet en mos et brøkdel af et sekundt senere. Projektilet vil bare være ude af billedefeltet når æblet disintegrere.

Anders T. [8D]

The only difference between genius and stupidity, is that genius has its limits.


6mm projektil igennem æble - ID - 13-12-2004

En kal. .17 ville gøre det samme - projektilet ville blot vælte.
Billedet viser en M193 (5,56 mm) igennem en appelsein (1060 m/s)
[Image: fmjorange.jpg]
Med venlig hilsen


Don't Eat the Yellow Snow


6mm projektil igennem æble - n/a - 13-12-2004

Hvis man bruger en 22-250 med en 50grains hornady vmax på en præriehund(fik desværre ingen billeder) og rammer den midtskibs, virker det som om at dyret springer 1 - 2 m op i luften, og lander op til 3m væk fra skudstedet, det eneste problem var at bagbenene stadig stod på skudsteder. Det er nok ikke uden grund at de kalder den "reed mist"

jbn


6mm projektil igennem æble - ID - 13-12-2004

"RM Shoot" er ikke navnet på en kugle Ignorant, det er placering af samme - og det er vist ikke præriehunde det gælder [Image: 36_1_251.gif]
Med venlig hilsen


Don't Eat the Yellow Snow


6mm projektil igennem æble - Rex - 13-12-2004

Hvis der er nogen, der selv vil eksperimentere med sådanne billeder så er det ikke så svært at udføre.

Eksperimentet foretages i et helt mørkt rum, med en ekstern blitz.

Blitzen forbindes til en enhed, der aktiveres af en høj lyd.
(meget nem at bygge hvis man har lidt elektronik viden)

Sørg for at lukketiden er lang så billedet bliver taget mens der er lukkeren er åben.

Brug en hurtig film.

Nå man så skyder vil lyden aktivere blitzen, så objektet vil kunne ses af kameraet, der jo er åbent pga. den lange lukketid.

Og vupti, man har hvis man er heldig et flot billede af projektilet gennem genstanden.

Man kan komme til at skulle eksperimentere lidt med afstande o.s.v.,
men det KAN lade sig gøre.


6mm projektil igennem æble - Claus the Dane (Låst!) - 13-12-2004

Dravis det må lige være noget for dig, hvad med nogle billeder af de telefonbøger du af og til afliver [Big Grin]

Claus the Dane

Vi ses tilDRALF12 marts på Langeland 2005.


6mm projektil igennem æble - dravis - 14-12-2004

Jeg byggede en "sound-activator" til en stroboskob-lampe for År og dag siden (det er nok 15 år siden... jeg føler mig pludselig gammel[xx(])

Jeg fik den desværre aldrig afprøvet på projektiler og og æbler, men elektronikken må befinde sig i en af mine mange rodekasser på loftet!

Den burde være i stand til at belyse projektilet mange gange i løbet af en eksponering af filmen, så man kan se bevægelsen også.

Jeg må straks op at rode[:p]

Så kan vi måske studere virkningen af en 500 grains A-frame på en meget stor dunk med vand og rød frugtfarve!!!!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"


6mm projektil igennem æble - Lars M. L. - 14-12-2004

Citat:quote:

Originally posted by ID

"RM Shoot" er ikke navnet på en kugle Ignorant, det er placering af samme - og det er vist ikke præriehunde det gælder [Image: 36_1_251.gif]
Med venlig hilsen


Don't Eat the Yellow Snow



Hvad er det ????

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"


6mm projektil igennem æble - Bwana Olifant - 13-01-2005

Hej med jer
Det er godt nok et lidt gammelt indlæg, men skydning på ting - med dramatisk effekt er jo altid spændende.[:p]
Prøv at kigge på hjemmesiden for 470 MBOGOhttp://www.470mbogo.com/, han har nogle sjove videoklip af hvad der sker når man leger lidt med en big bore riffel og nogle tønder med vand.[:0]

Mindre kan jo selvfølgeligt også gøre det. Hvidkål og så en hårdtpumpet blødnæset!! Det er humor![Big Grin][Big Grin]

Citat:quote:

Originally posted by dravis

Jeg byggede en "sound-activator" til en stroboskob-lampe for År og dag siden (det er nok 15 år siden... jeg føler mig pludselig gammel[xx(])

Jeg fik den desværre aldrig afprøvet på projektiler og og æbler, men elektronikken må befinde sig i en af mine mange rodekasser på loftet!

Den burde være i stand til at belyse projektilet mange gange i løbet af en eksponering af filmen, så man kan se bevægelsen også.

Jeg må straks op at rode[:p]

Så kan vi måske studere virkningen af en 500 grains A-frame på en meget stor dunk med vand og rød frugtfarve!!!!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"