Våbenteknisk Forum - VTF
Remington versus Ruger - Printviselig Version:

+- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com)
+-- Forum: Riffelteknik (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Riffelteknik - centraltænding (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Tråd: Remington versus Ruger (/showthread.php?tid=789)



Remington versus Ruger - Kima - 12-01-2005

Hej
En af mine venner var her i aftes for bl.a. at snakke riffelkøb.
Da Dr. Strangelove mener
Citat:quote:

verdenen er fuld af gode rifler...
Sabatt er bare ikke en af dem...

og 30-06 er nok det bedste valg af de to...


er den fravalgt og han snakker nu om Remington BDL eller Ruger 77(jeg kan ikke overtale ham til en Tikka[Sad!])da han mener at den er dyr i links.
Vi er enige om at 3006 nok er det bedste valg da han kun vil have en riffel[V].

Hvad mener I er det bedste køb,jeg er mest til Remington,men kender ikke ret meget til Ruger

Kim

Arbejde er godt,for den som ikke har jagt nok.


Remington versus Ruger - dravis - 12-01-2005

Han skal da punke "Huntershouse" og få dem til at levere en af de Ruger M77 som Ruger leverer til sverige, de har et ordentligt aftræk og er præcise og solide våben. (testet i Vapentidningen)

Ellers er en Remington 700 jo ikke at foragte, selvom jeg personligt ville foretrække Rugeren

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"


Remington versus Ruger - hatting - 12-01-2005

hej kima
du er jo inde på et enme er nermest tangere religion.
eller."nogle vil have modren andre datteren"
og jeg ville vælge remington[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
hilsen hatting

Be aware of the man with only one riffel
man er vel jysk


Remington versus Ruger - Rigby - 13-01-2005

Hej Kima
Jeg har en Ruger 77 Target(.220 Swift) og er yderst tilfreds med den. Den fås også i 308 W og man får meget riffel for pengene.
Mvh Rigby


Remington versus Ruger - Great Dane - 13-01-2005

Jeg ville klart vælge Remington, da jeg finder Ruger's teknik til værende på Blase...niveau (Læs åndsvagt fremstillet)

Jeg har på nuværende tidspunkt en enkelt eller to Remington stående, og har i alt haft ca. 30-40 Stk. (Mest ældre våben)

Ruger..Tjaah, har haft to og ingen af dem fungerede optimalt[xx(]

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com


Remington versus Ruger - Rigby - 13-01-2005

Hej GD
Jammen så kan du da prøve en Ruger der du´r den 12 marts[Smile]
Mvh Rigby


Remington versus Ruger - Dr. Strangelove - 13-01-2005

ruger eller remington...
begge gode skydere...
jeg hælder nok mere til remington...
har haft et par stykker gennem tiderne...

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Remington versus Ruger - Scout - 13-01-2005

Som man kan se på ovenstående indlæg, er det igen noget der får sat sindene i kog. En har oven i købet viklet sin kritik af Blaser ind i debatten om Ruger og Remmington LOL.

Remmington har vist bevist, at de kan lave våben i over hundrede år. De har vel også lavet noget skrammel.

Ruger har vist også bevist, at de kan. De er ikke uden grund USA's største våbenproducent. Rugere er typisk lidt voldsomme i dimensionerne (var der nogle der sagde klodsede?) i nogle af deres våben (GP 100)Deres våben har altid været kendt for at være sådan lidt "halvfabrikata." Der var mange, der gik hjem og fiflede med deres Rugere for at få dem til at skyde bedre.

Havlfabrikata prædikatet mener jeg er ufortjent. De våben fra Ruger, jeg har skudt med, har virket perfekt og så er priserne ok.


Remington versus Ruger - Mugge - 13-01-2005

Angående Ruger har jeg også kun godt at sige. Jeg har haft en M77 target i cal. 308, og den skød bare hammergodt.
Nu er det så bare lige jeg ikke rigtig kan komme i tanke om hvorfor jeg byttede den til en S&L, det var vist noget med at S&L`n var mere handy på jagt.
Ihvertfald har jeg et ekstra skæfte (thumbhole)i limtræ fra Boyds, hvis nogen skulle have interesse.[^]
Lige for god ordens skyld, så skyder S&L`n altså også godt.

MVH
Mugge [Image: violent-smiley-043.gif]


Remington versus Ruger - M@X 2.1 - 13-01-2005

Hej Kima.

For nogen år siden var en kammerat og jeg på jagttur til NZ. Vi havde ingen våben med hjemmefra og tog derfor straks ind til Guncity i Christchurch.
Der stod både Remington og Ruger på hylden bl.a en Ruger i rustfri med det fede sorte plastskæfte hvor Ruger logoet står med ca. 5 cm store bogstaver på begge sider.

Så var det at jeg kom til at spørge ekspedienten om det der skæfte nu osse var stærkt nok.
Han flåede straks riflen ned fra hylden, åbnede et skab og lagde forskæftet op på den 10 cm høje kant ved gulvet. Så stillede han sig ovenpå riflen lige ved pistolgrebet og gyngede med hele sin vægt op og ned.
Skæftet fjedrede halvvejen ned til gulvet og rettede sig straks igen da han igen havde fast grund under fødderne.
Så var vi overbevist og min kammerat købte riflen. Det er en .243 og den skyder fantastisk og jeg synes den ser sej ud.
Nu kunne jeg imidlertid ikke få sådan en i retvendt ( jeg er linksmongol )så istedet købte jeg en Remington 700 med laminatskæfte og rustfri pibe.
Begge rifler trænger til et triggerjob og en generel afgratning overalt, men ellers fungerer de upåklageligt, så jeg mener ikke at din kammerat går helt galt i byen med nogen af dem.
Er han til controlled feed, så hedder den Ruger og er han til pushfeed så hedder den Remington.

I øvrigt har jeg mistanke om at Remington bliver produseret i Kina - prøv bare at udtale navnet stavelse efter stavelse med en kort pause mellem hver. Re-ming-ton[Wink][^]

--
mvh M@X
When guns are outlawed,
only outlaws will have guns!!!!


Remington versus Ruger - Høgh - 14-01-2005

Jeg er på min anden Ruger, og har absolut intet negativt at sige. Min første var en rustfri .300 Win. Mag. selvimporteret fra staterne - med lækkert logoskæfte (det har jeg endnu, hvis der er liebhavere i tråden). Den kostede knap 3.000,- kr inklusive ringe, som Ruger lægger i kassen til hver eneste riffel, der forlader fabrikken. Jeg skød over 100 stykker vildt med den riffel og solgte den primært fordi jeg hellere ville ha' en .338'er. Rugeren er et solidt og driftsikkert våben baseret på winchester 70 (pre 64). Låsestolen er støbt (Ruger er markedsledende i højteknologisk investment casting - ikke bare på våbenområdet) og dette bevirker at den kosmetiske finish på indre flader ikke er så smuk som flader der er spåntagende bearbejdede - and so what?
Aftrækket på min første Ruger var ikke for godt, så det blev skiftet med et perfekt Timney aftræk som jeg plagede mig til på en våbenmesse.[:p] På min nuværende Ruger (77/44) fejler aftrækket intet.
Rent låsegangsmæssigt er Rugeren basalt set en Mauser og kan ikke være med den blødere låsegang i en Remington. Til gengæld er der styr på fødning, udtræk og udkast med kloudtrækker og fast ejektor. Jeg vil til hver en tid foretrække Rugeren, der i Hattings terminologi vel må sidestilles med datteren (firmaets alder taget i betragtning)

Assumption is the mother of all ****ups...


Remington versus Ruger - Kima - 18-01-2005

Hej
Tak for svarene, han er nok stemt for Remington og da der muligvis kommer en til salg nede sønderpå er det jo måske en mulighed
mvh

Kim

Arbejde er godt,for den som ikke har jagt nok.