Våbenteknisk Forum - VTF
Montage til 416Rigby CZ riffel? - Printviselig Version:

+- Våbenteknisk Forum - VTF (http://mybb.riffeljagt.com)
+-- Forum: Riffelteknik (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Riffelteknik - centraltænding (http://mybb.riffeljagt.com/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Tråd: Montage til 416Rigby CZ riffel? (/showthread.php?tid=871)



Montage til 416Rigby CZ riffel? - niels - 04-02-2005

Har nogen her erfaring med om EAW EAWsvingmontage Lavet speciet til CZ 550mag er rekylfast nok til 416Rigby?

Så hører jeg meget gerne om det.

VH Niels

A man can never have too much red wine, too many books, or too much ammunition. -
R. Kipling


Montage til 416Rigby CZ riffel? - JCK - 04-02-2005

Citat:quote:

Originally posted by niels

Har nogen her erfaring med om EAW EAWsvingmontage Lavet speciet til CZ 550mag er rekylfast nok til 416Rigby?

Så hører jeg meget gerne om det.

VH Niels

A man can never have too much red wine, too many books, or too much ammunition. -
R. Kipling



Hej Niels.
Du har ret i, at en 416 Rigby gerne vil flytte rundt (læs fremad) på såvel sigtekikkert som montage. På dette område har jeg en smule erfaring, da jeg sikkert er indehaver af den riffel i kaliber 416 Rigby, som har skudt flest skud i Danmark. Jeg har 400 hylstre jeg lader på, og de 300 af dem er ladet 12 gange, og de sidste 100 er ladet 7 gange. På trods af det, skyder den stadig bedre end jeg gør ( det siger i øvrigt ikke så meget), men 3-skuds grupper på mindre end en tomme er reglen, hvis skudafstanden er 100 meter, og skytten i øvrigt gør sit.
Send din e-mail adresse, så sender jeg et par fote.
Er der andre i dette forum der har lyst til at se disse billeder, så hjælp mig. Send en meget, meget udførlig vejledning i hvordan jeg jeg lægger dem på her. Jeg har det med pc-ere som med heste. Bare de kan klare mit behov, så er jeg lige glad med hvad der er indeni.

Med jægerhilsen
375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber


Montage til 416Rigby CZ riffel? - Great Dane - 04-02-2005

Du kunne jo bare maile dem til din moderator, hvis bare du lover at være en flink dreng - vil jeg lægge billederne på for dig [Big Grin]

Ellers skal du oprette en konto hos http://www.photobucket.com

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com


Montage til 416Rigby CZ riffel? - JCK - 05-02-2005

Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Du kunne jo bare maile dem til din moderator, hvis bare du lover at være en flink dreng - vil jeg lægge billederne på for dig [Big Grin]

Ellers skal du oprette en konto hos http://www.photobucket.com

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com

Hej GD.

Jeg sender dem til dig, du lyder som en flink fyr.

Med jægerhilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.





Montage til 416Rigby CZ riffel? - Great Dane - 06-02-2005

Så er der billeder fra 375Ras [Smile]

Bagkanten af den faste base fræses lige, over så der bliver en kant
[Image: jc.kjr-1-1-1.JPG]

På montagens bagkant loddes et modhold fast
[Image: Jc.Kjr-2-2.JPG]

Warnemontage på plads
[Image: Jc.Kjr-3-3.JPG]

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com


Montage til 416Rigby CZ riffel? - niels - 06-02-2005

Fine billeder. Tak for det. [Smile]
Er det virkeligt nødvendigt at modificere på Warne montagen?
Findes der bedre alternativer i handelen.? Hvad med Lupold eks. vis?
Har nogen erfaring med EAW sving til CZ. (den der er lavet specielt til CZ 550 mag.)

VH. Niels

A man can never have too much red wine, too many books, or too much ammunition. -
R. Kipling


Montage til 416Rigby CZ riffel? - JCK - 07-02-2005

Citat:quote:

Originally posted by niels

Fine billeder. Tak for det. [Smile]
Er det virkeligt nødvendigt at modificere på Warne montagen?
Findes der bedre alternativer i handelen.? Hvad med Lupold eks. vis?
Har nogen erfaring med EAW sving til CZ. (den der er lavet specielt til CZ 550 mag.)



Hej Niels.
Nu er min Warne montage efterhånden nogle år gammel, og der kan være sket modifikationer efterfølgende, men den viste kunne ikke alene holde kikkerten ved hjælp af stoppet på den bagerste montage.
Jeg ved ikke om der findes alternativer i dag.
Personligt er jeg ikke tilhænger af EAW sving, da kikkerten kommer forbistrtet højt op over låsen. Dette går efter min mening ud over skydestillingen, og virkningen på kæbebenet bliver også større.

Med jægerhilsen

375ras.

Rigtige autister har deres eget kaliber


Montage til 416Rigby CZ riffel? - niels - 07-02-2005

Det er bestemt en pointe, med højden på EAW'en. Mit kæbeparti behøver ikke tilløb for at blive lemlæstet. Hvilken kikkert har du på siden det ikke var nok med et rekylstop?

A man can never have too much red wine, too many books, or too much ammunition. -
R. Kipling


Montage til 416Rigby CZ riffel? - JCK - 07-02-2005

Citat:quote:

Originally posted by niels

Det er bestemt en pointe, med højden på EAW'en. Mit kæbeparti behøver ikke tilløb for at blive lemlæstet. Hvilken kikkert har du på siden det ikke var nok med et rekylstop?

A man can never have too much red wine, too many books, or too much ammunition. -
R. Kipling


Hej Niels.

Jeg bruger såmænd en Leupold Vari X III 1,5-5x20. German Post. Lang øjeafstand er godt.
I øvrigt glemte jeg at nævne, at den øverste skrue i montagen er erstattet af en i lidt kraftigere model. Kikkerten ville også glide i montagen.

Med jægerhilsen

375ras.

Rigtige autister har deres eget kaliber.