Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Custom riffelbygger
#1
Er der nogen der kan anbefale en bøssemager, der kan bygge en riffel efter anvisning og som ikke koster en milliard-million i drift?????
Svar
#2
Jeg ved at Arne Holgersen i jordløse på Fyn laver rifler efter ønske og behov til meget rimelige priser. Mine personlige erfaringer med ham er meget gode.

Der er også Nystrøm & Krabbe i Århus. Jeg kender ikke deres prisniveau, men har tidligere set deres arbejde, hvilket må siges at være af høj kvalitet.

Håber at du kan bruge dette til noget. Og vi glæder os til at se resultatet [Wink]
Svar
#3
jeg har fået lavet en 22/243 ackley imp. nystrøm og krabbe er bare kanondygtige!
jeg er krakiler med hensyn til detaljer, men fandt ingen fejl på riflen da den blev leveret.
skyder også som en drøm...
hvis du vil have det bedste, så skal man forvente at prisen er derefter.

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#4
Hej Strangelove,
hvor meget måtte ud bløde for riffelen, hvis man må spørge.

mvh. Johannes
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by JTK

Hej Strangelove,
hvor meget måtte ud bløde for riffelen, hvis man må spørge.

mvh. Johannes



Uff...At spørge ham om den slags, er som at spørge en dame om hendes alder [Big Grin][Big Grin][Wink]

Vi ses på langeland !

Lars
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by JTK

Hej Strangelove,
hvor meget måtte ud bløde for riffelen, hvis man må spørge.

mvh. Johannes



uha!

MATERIALER/OMKOSTNINGER

PRODUKTINFO:
RIVAL FRA J.G.S. §§ 180
RIFFELINDKØB KR 2000
RÅ PIBE FRA S&L Twist 1:7,75 KR 1480
RIVAL MODTAGET D. 7/3-01 TOLD/MOMS KR 310
MONTERING –BLÅNERING TILPASNING KR 1000
MONTERING AF OLD ENGLISH BAGKAPPE KR 375
EAW FASTMONTAGE 30 m/m KR 1500
KIKKERT SVAROWSKI 6-24x50 KR 8500
BEDDING/OMKAMRING/MAGASINTILPASNING KR 4093.5
GUMMIKUGLE TIL LADEGREB KR 100

prisen er een ting ,men det er edderhyleme sjovt at skyde med den!!![Big Grin]

med en mild ladning går den ca 1100 m/s med en 75 gr. kugle.[:p]

den bliver sat til salg når mit nye projekt ankommer. det bliver en rem XBBR KS. piben bliver rykket af og en Lilja pibe monteret i samme kaliber...

æv.
ventetiden er det værste...

tålmodighed er en dyd.[}Smile]

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#7
Du skulle vel ikke have et billedet af dyret? Den vil vi da gerne se.

mvh. Johannes
Svar
#8
Jeg vil også tilføje som gammel århusianer, at Nystrøm og Krabbe er fantastisk dygtige. De hører afgjort til toppen af våbenmageriet i DK.

mvh. JOhannes
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by JTK

Du skulle vel ikke have et billedet af dyret? Den vil vi da gerne se.

mvh. Johannes



jeg ejer ikke et digi-kamera, men jeg kan sikkert godt få en kammerat til at tage et par billeder af kræet...

imens kan i spekulere over hvordan en riffel kan skyde præcist med lukkeknasterne bagerst på bundstykket og en friflugt på flere millimeter.
præcisionsfreaks siger det ikke kan lade sig gøre... [xx(]

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#10
HEj Strangelove,
når du taler om lukkeknaster bagerst, er det som de ældre Schultz og Larsens låse eller hvad?

mvh. Johannes
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by JTK

HEj Strangelove,
når du taler om lukkeknaster bagerst, er det som de ældre Schultz og Larsens låse eller hvad?

mvh. Johannes



hej JKT.

lidt i den stil...
riflen er bygget af en remington 788...
en klassiker amerikanerne har bygget mange sjove og skøre matchrifler over...[Big Grin]

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#12
Jeg mener Jens Perto i flere skrifter har kæmpet indædt mod nogle af de myter der har været mod låse med knaster midt på. Jeg husker at det særligt huserede en myte om at de ikke kunne modstå det sammen tryk som låse med knaster foran. Men jeg ved egentlig ikke om han har taget præcisionen op.

mvh. Johannes
Svar
#13
Hej JTK

Nystrøm & Krabbe vil jeg nok osse fremhæve som de bedste
sammen med NP.Nielsen af bøssemagere i Danmark. Jeg har osse hørt rigtigt godt om en der hedder Per Langvad, men har ikke nogen erfaring
med ham.Jeg her mødt Per Langvad et par gange og han virker helt okay!! Det er sjovt at man skal vest for storebælt for at finde folk der kan deres kram!!. Nystrøm & Krabbe har haft et lille projekt kørende for mig i nu snart 2 1/2 år og er nu færdige er færdige.
Customrifler tager lang tid, specielt hvis man skal ud at lede efter de nok bedste matrialer der udbydes på markedet, der er op til 6-12 måneder på ordenligt skæftetræ osv.Jeg regnede med ca et år
på levering af min riffel, men jeg er blevet så meget klogere siden da!!.At lægge planer for en rigtig customriffel tager sin tid.Jeg startede for nok 5-6 år siden med at udtænke mit projekt og nu står jeg ved vejens ende!! NP.Nielsen i vildbjerg skal igang til næste år
med en .333 jeffrey rimless som jeg har i tankerne. Låsen bliver selvfølgelig en original Oberndorf 1898 mauser som vi har fundet, piben bliver special fremstillet i england hvor der bliver trukket en
Lee Metford riffelgang(6 måneders ventetid). Sigte midler er endnu ikke fundet, skæftetræ venter vi på. Så engang til næste år eller senere kan håndværkeren gå igang med "håndspålæggelse". Ventetiden er det hele værd!!
Svar
#14
Hej Rigbymauser,
glæder os til at følge projektet og hører nærmere.

Jeg har aldrig set 333 Jeffrey rimless. Hvordan ser patronen ud, hvor ligger den i forhold til en 35 whelen?

mvh. Johannes
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by JTK

hvor ligger den i forhold til en 35 whelen?

mvh. Johannes


35 Whelen yyyeeaaaaaahhh, det dur.[Big Grin]--
mvh M@X

Don't be a bore - by a bigbore.
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#16
Hej JTK!!
333. Jeffrey en en fin gammel caliber fra 1908. Den skyder en
300 grain kugle med ca 680-700 m/s. Man kan finde oplysninger i
cartrigdes of the world.Jeffrey brugte militære m98 låsestole
til at begynde med, men senere da Rigby ikke havde eneretten mere
på mauser, fik Jeffrey sine låsestole fra Oberndorf!.
333 jeffrey er lavet på medium og magnum mauser lås!!
Svar
#17
Hej !
Jeg har fået lavet flere ting hos N.P. Nielsen og det er bare i orden! endvidere er han knippelgod til at finde på lige nøjagtig den løsning man har brug for, ved blot at stå i hans hyggelige lille værksted og snakke om tingene og så vælger han ikke bare pr. definition den dyreste løsning, han er meget omhyggelig og præcis, intet bliver overladt til tilfældigheder og han går 100 % ind i opgaven, ligegyldigt om det er en kikkertmontage, skæftetilpasning eller en ny customriffel helt fra bunden, så hvis jeg var dig, så Ring til N.P. på 97 13 17 00, besøg lige hans hjemmeside først:www.npnielsen.dk
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)