Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny lerdue-knuser?
#61
(12-12-2018, 10:26 AM)STROM Skrev: @ Ulrik
troede egentlig kun du var til gamle SS ?

Blev de ikke voldsomt upopulærer efter 1945...? Big Grin


Nej, faktisk er jeg blevet mere til O/U her på mine lidt mere modne dage..! Så jeg er ved at komme af med nogle af de gamle S/S. De sidste sæsoner har jeg oven i købet  skudt med O/U på jagt.... verden er af lave....
Hilsen Ulrik
Svar
#62
UGL, spøg til side.

Prøv en Blaser F16, den er efter min mening det nærmeste man kommer på rigtig 16’ner fornemmelse og skyde komfort (28 gram hagl). Jeg har solgt alt mit engelske S/S, dog undtagen min lille 16’ner, og jeg ser ikke tilbage. Efter små ændringe af skæftet, mest længden, er jeg yderst tilfreds, bevares sjæl får en O/U aldrig?

God weekend, Thorlak
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#63
(14-12-2018, 03:28 PM)THORLAK Skrev: UGL, spøg til side.

Prøv en Blaser F16, den er efter min mening det nærmeste man kommer på rigtig 16’ner fornemmelse og skyde komfort (28 gram hagl). Jeg har solgt alt mit engelske S/S, dog undtagen min lille 16’ner, og jeg ser ikke tilbage. Efter små ændringe af skæftet, mest længden, er jeg yderst tilfreds, bevares sjæl får en O/U aldrig?

God weekend, Thorlak

Thorlak.  Det der med sjælen I en S/S kontra en O/U ville jeg helt 100 % sikkert have givet dig ret i, for ganske få år siden.  Og jeg er for så vidt stadig enig med dig langt hen ad vejen.

Men jeg har fundet en gammel beretta O/U som jeg syntes indeholder al den sjæl og "håndlavet kvalitetsfornemmelse" (ok, rimeligt diffust begreb) som man kan forlange af et gammelt jagtgevær.  Det samme kan man nok ikke sige om min nye brugte, men den virker som rigtig gedigen kvalitet. Nu glæder jeg mig til at vi snart får al den her jagt overstået så der bliver tid til lerduebanen igen!??
Hilsen Ulrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)