Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sted at købe vildtkamera?
#1
Hey,

Jeg har fundet avxperten og disse vildtkamera på nettet https://www.avxperten.dk/vildtkamera/
er der nogen der har erfaring med at købe hos dem, kan se at de har ret god trustpilot, men de har ikke ret mange vildtkameraer, er hvad bruger i?
[Image: vildtkamera_12mp_denver_wcm_8010.jpg]
Svar
#2
Det er efterhånden en jungle at holde rede på alle de kameraer, der er kommet på markedet. Rundt omkring i landet hænger der RIGTIGT mange af den billige type ALDI solgte og der har jeg hørt både positive og negative kommentarer om deres kvalitet.

Det er med kameraer som med så meget andet, at pris og kvalitet, til en vis grad hænger sammen, så du skal gøre op med dig selv hvor gode billeder/film du vil have.
En god ting jeg syntes du skal se efter er, om du kan justere reaktionstiden på kameraet. På mit (ukendt/no-name fabrikat købt på tilbud i østjysk) kan man ikke justere forsinkelsen. Altså den tid der går fra kameraet opfanger bevægelse til det tidspunkt billedet tages eller optagelsen begynder.
Kvaliteten af filmene/billederne er ok, på mit billige kamera..

Jeg ville godt turde købe et af de relativt billige kameraer fra den side du linker til

Venligst
Dan "KLOKKER" Korgaard
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#3
Reconyx 600 købt hos Korsholm formedelst 4.500kr for 5 år siden. Amerikansk kram, der er enkelt at betjene, robust og med “sort blitz”. Skal fodres med 12 litihiumion AA batterier, og så tager den op til 10.000 pics. Virker upåklageligt til mit brug, der ekskluderer videos og MMS’es.

Har prøvet et fjernøstligt vildtkamera (995kr)for nogle år siden:
Det fungerede ikke for mig, og det bekræfter jo devisen om, at du får, hvad du betaler for!
Ellers kan et vildtkamera være et spændende supplement til egne feltobservationer: havde en formodet ulv på min sidste fotokontrol
[Image: 3_F6_FC9_BD_B02_F_435_F_AEE7_64894_DFDE95_D.jpg]
Svar
#4
> Det blev jeg ikke klogere af.

@KKA 4500 kr :O virker bare pisse dyrt er det fordi det er 5 år siden og markedet var anderledes.

Mit budget var ca. 500 - 700 kr. Jeg har lige fået en rabatkode via tilmelde deres hjemmeside,.

@klokker.

Hvordan ved du hvilket kamera du ville vælge? Jeg har læst at megapixel er fake på vildtkamera., det kan godt være digitalt-skabte.
Men er megapixel vigtige?
Svar
#5
Jeg har 2 kameraer fra Aldi (2 forskellige modeller). Begge tager glimrende billeder, men den ene er total hypersensitiv også selvom man har sat den til mindst mulig følsomhed. Tænker at et kamera til 4,5k skal være VOLDSOMT god, for at jeg ville mene den er 6-7x bedre end min. Men alt er en smagssag.
Et par videoer fra det dårligste af mine kameraer:
Dag - https://www.youtube.com/watch?v=It7QprhUFLs
Nat - https://www.youtube.com/watch?v=MXwSj0xsHpU
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#6
Der er givet sket en udvikling; men mit kamera har udholdt 5 år!, og det er vigtigt for mig! Ligeledes positivt, at batterierne ikke skal skiftes hver 14. dag. Jeg bor midt i skoven, så MMS er irrelevant og sikkert fordyrende, hvis kameraet fanger en vippende gren i blæsevejr eller lign...
Svar
#7
Hej

jeg har købt mine hos dangate.
det hedder spyblulb eller sådanne noget.
Det har virket perfekt i de 4 år jeg har haft det
Mener jeg gav 2200 kr for det
Svar
#8
jeg har lige købt et ved østjysk de har stealth cam px14 til 500kr. har de haft i en evighed Smile
fik den med posten i dag, og umiddelbart et fint kamera og rimelige billeder, nu må det ud og testes Smile
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)