Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ETA 12/07
#1
Ja, turen går igen til Kimberley for at jage, der er denne gang kun selektionsjagt på programmet. Smile

Jeg fik for et stykke tid siden en invitation til at komme og rydde lidt op i nogle afskuds dyr, jeg skal dog betale lidt for opholdet og flybillet. Cool 

Så med gode venner i udlandet, så går det nok Big Grin Big Grin

Mvh

Santo
Svar
#2
Det lyder spændende. Hvor ligger Kimberly og hvilke arter skal du jage?
Knæk og bræk
Mvh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
(25-06-2018, 12:30 AM)Lars M. L. Skrev: Det lyder spændende. Hvor ligger Kimberly og hvilke arter skal du jage?
Knæk og bræk
Mvh Lars

Jagtbart vildt er Kudu, Bluewildebeest, Red Hartebees, Oryx, Impala, Blesbuck, alle hundyr 2-3 stk af hver, samt alle de Jackaler og Bavianer vi kan få ram på, på kun 6 jagtdage.

Kimberley ligger i midten af Sydafrika, jagtstedet ligger ca 30 km nord for Kimberley.

Mvh

Santo
Svar
#4
Nå, så kom jeg hjem fra en tur til Sydafrika hvor jeg besøgte nogle venner og igen fik flere, denne gang gik turen til God Hope Private Reserve, som ligger nord for Kimberley ved en lille by Barkly West. Jeg havde en dejlig tur med jagt og afslapning, mødtes med gamle venner i ZA og fik nogle nye.

Jagtområdet jeg var på er på ca 3500 ha i et samlet stykke, fyldt med bakker og dalslugter så der var god mulighed for at trave bene tynde på jagterne, al jagt foregik ved at vi kørte ud til en område, stillede bilen og så gik vi til vi fandt noget vildt og det er der meget af, jeg så flere stærke trofæer på gåturene, som varede 1-2 timer.

Lodgen er indrettet med alt det der skal være pool, legeområde til børn, aktivitetsområde med paintballbane ect. på området findes også skydebane fra 100 til 500 meter så man kan afprøve sine skydefærdigheder og hvis man har lyst til at skyde lerduer så kan man også det.

Der er 12 chalets med plads til 4 personer i hver, thekøkken og braie (grill), fint badeværelse med brus og badekar.

Jeg skød ialt 13 dyr på 5 jagtdage, 2 Oryx, 2 Red Hartebees, 2 Blue Wildebeast, 2 Blesbuck, 2 Impala og en Zebra. Vildtet var rigeligt og den 1 dag skød jeg 5 stk, 2 dag 4 stk, 3 dag 2 stk og holdte fri om eftermiddagen, 5 dag skød jeg 2 stk. jeg holder altid en fridag på turene, for at fordøje alle de indtryk man får, når vi havde skudt noget vildt tilkaldte vi et team af folk for at få dyret til slagteriet, så vi kunne fortsætte videre uden afbrydelse. dyrene blev afhentet med en Unimog, det er fantastisk, hvad sådan en kan klatre over og ikke mindst op af.

Alle dyr blev skudt med Sauer 404, kaliber 375 HH og hjemmeladet ammo kuglen var Oryx, ialt havde jeg 50 stk med og forærede PH 29 stk,  brugte 5 skud på banen til indskydning på 100 og 200 meter.

Er der nogen der har lyst til at opleve Lodgen, send mig en besked og jeg videregiver kontaktinfo. prisen med fly og drikkepenge og lige en  trofæ Zebra ialt ca 28.000. Dkr

Mvh

Santo
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)