Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Optilock 34 mm
#1
Tænker jeg kommer til at bruge min Kahles k624i til jagt trods dens størrelse; men i hvert fald med en “almindelig” montage i stedet for en Spuhr; men jeg kan ikke finde de tråde hvor Optilock 34mm er omtalt ud over en hvor ULG nævner at have brugt almindelige Tikka baser. Sako/Tikka beskriver at man skal bruge særlige magnumbaser.
Er der nogen der har erfaring med at lægge ca 1 kg kikkert i 34mm Optilock ringe til en Tikka i 308 eller 6,5x55 og hvilke baser skal/kan man bruge til den kombination? 
Og for at besvare det uundgåeligt spørgsmål: fordi min Tikka 690 ikke har fået udvidet udkasteråbningen og repetering med en Spuhr montage derfor er lidt et lotteri.  Big Grin
9,3*57
Svar
#2
jeg har kahles'n på en tikka T3 lite I 6,5 og bruger den også på en lite i 30-06 
bruger en helt alm optilock montage uden de mindste problemer ( også uden dæmper )

den kommer også med på onsdag hvor turen går mod Polen: det er en fornøjelse at spotte råvildt på stor afstand, skrue op på 24 x, kikke lidt og så bestemme om der skal pürches eller bare se om man kan finde den rigtige i den næste lysning  Smile
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
(29-07-2018, 01:07 PM)STROM Skrev: jeg har kahles'n på en tikka T3 lite I 6,5 og bruger den også på en lite i 30-06 
bruger en helt alm optilock montage uden de mindste problemer ( også uden dæmper )

den kommer også med på onsdag hvor turen går mod Polen: det er en fornøjelse at spotte råvildt på stor afstand, skrue op på 24 x, kikke lidt og så bestemme om der skal pürches eller bare se om man kan finde den rigtige i den næste lysning  Smile

Takker! Og positivt at høre at du faktisk finder den anvendelig til almindelig jagt. Kan du huske hvilken højde ringe du bruger? Kikkerten kommer til at bo på dels en T3x i 308 og dels en 690 i 6,5, så dine erfaringer må ku overføres direkte.  Smile
9,3*57
Svar
#4
såvidt jeg husker er der kun én i 34 mm.
ellers bruger jeg helst den højeste jeg kan få da jeg synes det giver den mest afslappede skydestilling. ( nu får jeg måske høvl fra dem der sværger til den laveste kikkerten tillader  Smile )
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
(30-07-2018, 09:33 AM)STROM Skrev: såvidt jeg husker er der kun én i 34 mm.
ellers bruger jeg helst den højeste jeg kan få da jeg synes det giver den mest afslappede skydestilling. ( nu får jeg måske høvl fra dem der sværger til den laveste kikkerten tillader  Smile )

HM, tænker lidt: jeg ved der er noget der hedder “ hængerøv” - “ hængende øjenlåg” - “ hængebugsvin” - — fortsæt selv  Tongue
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#6
eller: høj og flot ? Big Grin
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
Bruger 34 mm Optilock til min PMII 5-25x56
Kikkerten vejer over 1 kg. Og er ikke røget at Sporteren endnu...
Svar
#8
Hvis det var mig, så havde jeg nok bestilt et sæt Tier One tactical ringe til en Blaser montage, de kan nemlig også passe på Sako baser.
De originale Sako ringe er meget smalle, der er jeg større tilhænger ad de bredere ringe. De kan tilmed også fåes med hældning.
Men der skal en bøssemager ind over (eller en god værktøjsmager - der skal lige tilpasse lidt)
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)