Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Genladning af haglpatroner - udstyr og tips
#1
Hej kære forum... help needed Smile

Jeg har efterhånden flere gamle vintage s/s haglbøsser, som mest af alt indtil videre, har stået i våbenskabet da jeg ikke synes om det nuværende udvalg af patroner til disse gamle bøsser. Udover bøsserne er af ældre dato, så har flere af dem også trangboring, der nærmer sig fuld trangboring... Så tanken om at skyde selv moderat ladte stålpatroner eller endda nye bismuth (har også haglskål) finder jeg ikke attraktivt. For det første så er patronerne i dag lavet med haglskåle og ofte ladt til højere velocity og haglvægt end ønsket.

Det var en lidt længere indledning - men jeg har på det sidste leget med tanken om at lade en patron selv - men jeg har tidligere kun rodet med genladning til riffel - så pt står jeg på bar bund ift. hagl. Mine tanker går i retning af at genlade en 28 grams moderat ladet patron med en filtforladning (ingen haglskål og ingen stålhagl).

- Hvilket udstyr bør man anskaffe sig? Jeg har indtil videre kigget på en MEC 600 (?)
- Hvilke komponenter kan anbefales til patronerne? Og hvor køber I jeres komponenter?

På forhånd tak for input!
Svar
#2
Alt hvad du skal bruge er en rool climper så kan du lukker patronerne med en plastic eller en tynd pap skive.denne lukning giver også lidt mere plads i patronen som kan bruges til en trykker filtprop (buffer) som sænker trykket i patronen
Et godt bud er nok østjysk våbenhandel.
Svar
#3
Kontakt evt. bøssemager Per Langvad. Han ved hvad du kan bruge i dine vintage haglbøsser
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Så er der blevet ryddet lidt op i tråden.
ADMIN
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)