Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jægerens Surf and Turf
#1
Jægerens Surf and Turf.
 
Jeg ved ikke hvornår det blev moderne, at eksperimentere med at blande alt godt fra havet med steaks fx Steak & Lobster, men jeg har prøvet oksemørbrad med hummerbisque (bisque=tyk flødejævnet suppe, men kan bruges til sovs som her) på en dansk restaurant, og det var rigtigt godt. 
Således inspireret måtte der konstrueres en jagtlig relevant version.
 
Skaldyrsuppe
[Image: EQHzOUB.jpg?1]

Jeg havde en rest skaldyrsuppe i fryseren lavet på skaller af 1.5kg pil-selv rejer og en smule jomfruhummer, urter, hvidvin, pernod, fennikelfrø mm. Den blev kogt ind til halv størrelse og lige før servering blev der nænsomt foldet flødeskum af en 1/4l piske ind, så "Bisque'n" blev cremet og luftig. Saucen blev placeret på tallerkenen i en forvarmet skål med to Kammuslinger stegt i hvidløssmør. Det blev serveret med Steaks fra en dåkølle, Hasselback kartofler med revet Parmesan & Persile og en lille dusk Rucola med små tomater dryppet med Balsamico dressing.

Jægerens Surf and Turf
[Image: yehc08C.jpg?1]

Hjortesteak smager absolut også godt med sødmen og smagen fra Skaldyr, og familien er enige om at det er helt oppe at ringe på niveau med en hjemmelavet Bearnaise !
 
Kan anbefales på det varmeste.
 
Svar
#2
Hej pete1234

Jeg har forgæves gennemgået alle mine mail, sms'er men jeg kan ikke finde din invitation, Måske har du sendt den invitation til en forkert e-mail, er du venlig at lige opdatere mine kontaktoplysninger, så dette ikke gentager sig i fremtiden..

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Jeg sendte en invitation til dig, er jeg ret sikker på. Check lige igen  Tongue

Jeg skulle jo for en gangs skyld fejre fødselsdag hjemme. Jeg var hverken på job eller på jagt hos dig  Wink Så et eller andet skrammel måtte jo brygges sammen i en håndevending.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)