Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Ulveepisode"
#1
En tysk jagtkammerat skrev i går til mig og fortalte, at en af hans jagtkammerater, havde oplevet en ulve episode på hundene under en trykjagt ved Schalubetal i Brandenburg.
Der var 12 hunde i drevet og undervejs løb de ind i et koppel ulve.
4 hunde blev dræbt af ulvene, 2 aflivede jægerne selv, en tysk ruhåret, havde fået begge bagben bidt af.

Det er alt hvad jeg ved pt. hvis der dukker noget nyt op lægger jeg det ind.
Svar
#2
Hvordan er det med nødværge i Tyskland? Havde det været min hund, så var ulvene blevet badly peppered.
Vi afventer yderligere info!
Svar
#3
I Mecklenburg-Vorpommern var der i denne uge rygter om en krikegårdsgraver, som var blevet bidt af en ulv. Der skulle angiveligt være udstedet én licens på den pågældende ulv.

mvh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
Nu må i sku holde op!!!
Eksperterne siger at ulve IKKE angriber mennesker, så hændelsen er ren fantasi.

Kirkegårdsmedarbejderen blev bidt i underarmen tirsdag den 28 november, under arbejdet på kirkegården ved 9,30 tiden om formiddagen, ulven trak sig ikke tilbage efter biddet, men måtte efter sigende fordrives med en skovl. Han måtte efterfølgende naturligvis have lægelig behandling for det.
Beboerne i landsbyen siger at der har været en del "nær ved" hændelser i området hen over efteråret, men de er hver gang episoderne er meldt, blevet udråbt til at være en flok hadske bondeknolde af ulveeksperter, så ingen ville høre på dem.
Delstaten Niederschsen, er gentagende gange blevet gjort opmærksom på netop dette kobbel, men valgt som sagt at tro på ulveeksperter frem for de berørte mennesker (lidt ligesom her i landet).

Problemet er ikke en enkelt ulv, der er i alt 4 ulve i "problemkoblet", ved ikke om der er frigivet licens til at skyde dem.


Sonny
Svar
#5
Og det retter man sig efter????????? Ufatteligt at man ikke bare skyder ulven(e) og smider dem i en grøft, og saa ellers holder sin kæft, og lader mobilen blive i lommen !
H
Hogmeister
Svar
#6
Forfærdelige nyheder, ikke ligefrem måden man ønsker at gå på jagt på.
Våbenentusiast på fuldtid, og skribent hos Villa og vovse på deltid.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)