Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Køb/eksport af våben
#1
Er det muligt at købe en riffel ved... eks. Lauritz, og så eksportere den direkte til Grønland, uden at skulle have en tilladelse på den først?
Svar
#2
(14-02-2019, 02:39 PM)FrederikR Skrev: Er det muligt at købe en riffel ved... eks. Lauritz, og så eksportere den direkte til Grønland, uden at skulle have en tilladelse på den først?
Det må kunne lade sig gøre, ved at finde en med våbenbog ( det er vi flere herinde der har), skrive den deri og så lade våbenbogsindehaveren ( var den længere end femhundredekroneseddel Blush ) eksportere den. Det sikreste er nu nok at få en af våbenbutikkerne ind over, for at Lauritz med på det.
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#3
@FrederikR

Køb den, søg exporttilladelse på den, husk at du skal have importtilladelse på den til Grønland ellers får du ikke en exporttilladelse, få Laurits til at sende den til Grønlandshavnen for videre transport til Grønland.

Jeg tror ikke at du selv må transportere den. Har selv fået nej til egen transport i anden sag. (Sydafrika)

Ellers tag en snak med våbenkontoret om det.

Mvh

Santo
Svar
#4
Som Santo skriver, men lidt flere detaljer

  1. Check med Lauritz.com, om de vil levere til Grønlandshavnen, for eksport.
    - - - - Hvis Ja OK- - - - Hvis nej, lav aftale med forhandler(eller en formand herfra), der vil stå, for eksporten 
  2. Vind auktionen
  3. Søg Grønlandsk Importtilladelse
    - - - - Sig den gerne må være ujournaliseret, så slipper de, for at arkivere den.  Angel 

  4. Send importtilladelse til sælger(Eksportør) [E-mail er normalt nok]
  5. Sælger søger Dansk Eksporttilladelse (Det vil han måske have lidt mønt for, selvom tilladelsen er gratis)
  6. Sælger Aftaler fragt med RAL, og får lavet papirarbejdet (dette er sikkert heller ikke gratis)
  7. Sælger sender Våbenet til Ålborg, vedlagt de nødvendige papirer.
    - - - - Dette kan koste en DEL, specielt ved fragt, fra Kbh til Ålborg, jeg har fået priser, der varierer fra 600-3000
    - - - - Blue Water kan sende våben pr. luftfragt, men regn med kr. 2000-3000. (SPØRG dem)
  8. Vent, og vent lidt mere
  9. Mød op hos RAL, betal fragt og afhent din pakke.
    - - - - Fragt en nok 250-500 + evt gebyrer.
    - - - - mener jeg gav knap kr. 300 for 1000 patroner i .44 Magnum (ca. kg 28-30), men det er nogle år siden.
  10. Forhandlere jeg kender, med Grønlandserfaring
    - - Øsjysk (De har været billige, med fragt, fra deres Butik, til Ålborg, ved ikke, om de satdig er)
    - - Korsholm
Jeg ville spørge f.eks. Østjysk, om pris, på et våben, magen til det, du har set, på Auktion.
Så slipper du for Lauritz bøvl.... Og Østjysk plejer at lave super priser, når de sælger, til Grønland.



Hvis du er i Nuuk, eller kommer forbi, så giver jeg gerne en kop kaffe/whisky eller andet, og et kig, på min lille våbensamling.
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#5
Tak for svarene - det bekræfter dog at det nok ikke er nogen smutvej.

Det bliver nok en tilladelse og så efterfølgende eksport som bagage.
Svar
#6
(15-02-2019, 08:55 PM)FrederikR Skrev: Tak for svarene - det bekræfter dog at det nok ikke er nogen smutvej.

Det bliver nok en tilladelse og så efterfølgende eksport som bagage.

Tror nu sagtens du kunne, hvis du har brugt dem lidt tidligere, få Østjysk til at medvirke/ hjælpe
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#7
(15-02-2019, 08:55 PM)FrederikR Skrev: Tak for svarene - det bekræfter dog at det nok ikke er nogen smutvej.

Det bliver nok en tilladelse og så efterfølgende eksport som bagage.

FrederikR:  Har du, idag, folkeregisteradresse, i Danmark, eller Grønland?
Har du Dansk Jagttegn?

Hvor længe skal du være, i Grønland? Kortere tid, så kan du "nøjes" med midlertidig Eksport. (Der kan dog være issue med, at du skal have invitation, til jagt, fra en der laver trofæjagter)
Hvor skal du være, i Grønland?
Hvornår kommer du, til Grønland? (Hvis du ikke allerede er her)

Du kan, normalt, kun få udstedt våbentilladelse, til det land, hvor du har folkeregisteradresse. 
Dvs. Dansk Politi, kan ikke udstede våbentilladelse, med mindre du har folkeregisteradresse, i Syd Danmark.

Ligeledes kan Grønlandsk Politi, normalt, heller ikke udstede en importtilladelse, med mindre du har bopæl, i Grønland.
Der er vist, nogle undtagelser, når det gælder flytning, fra DK til GL.

Husk også, at handler du f.eks. et nyt våben, hos f.eks. Østjysk, og hvis de sender, direkte, så slipper du, for momsen. 
(træk 20% fra i prisen, med moms, for at få den momsfri pris), så brugt, skal være MINDST 20% billigere, end nyt.(Jeg vil sige 30% eller mere.)

Hvis du køber brugt, så er der ikke meget moms, at fratrække. (Ved ikke, om våben er omfattet af brugtmoms ordningen)

Hvis det bliver din eneste riffel, i DK, så er det en kr. 820 tilladelse
Da jeg sidst købte ammo, hos Østjysk, så var totalprisen, for fragt, fra Østjysk, til Nuuk, langt under kr. 820 (ca. kr. 500)
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#8
Og som jeg tidligere nævnet så kan du NOK ikke tage våben med som personlig bagage når der er tale om Export, jeg har kendskab til en sag hvor der skulle exporteres til ZA hvor der blev sagt nej.

Santo
Svar
#9
I bor sgu i det forkerte land, med alle de tilladelser og hvad ved jeg!
H
Hogmeister
Svar
#10
(17-02-2019, 05:31 PM)hogmeister Skrev: I bor sgu i det forkerte land, med alle de tilladelser og hvad ved jeg!
H

@Hogmeister

Det kan så debateres, men det bliver i en anden tråd.

Mvh

Santo
Svar
#11
Hvilken?
H
Hogmeister
Svar
#12
@ Santo. Og der skal den saa bare blive hængende??
Det kunne ellers sikkert blive en sober og oplysende discussion der sikkert ville være en øjen aabner for mange herinde paa forummet som stadig tror Danmark er verdens bedste.
H
Hogmeister
Svar
#13
(21-02-2019, 06:37 PM)hogmeister Skrev: @ Santo. Og der skal den saa bare blive hængende??
Det kunne ellers sikkert blive en sober og oplysende discussion der sikkert ville være en øjen aabner for mange herinde paa forummet som stadig tror Danmark er verdens bedste.
H

@Hogmeister

Vil du drøfte div tilladelser, så opret en anden tråd til det.

og nej Danmark er ikke verdens bedste, eller noget andet land for den sags skyld. Exclamation 

Santo
Svar
#14
... Jammen saa er vi jo enige!
H
Hogmeister
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)