Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
6,5x54 MS en observation og to ?
#1
som nybagt ejer af en 6,5x54 ms fra før verden gik af lave (4-cifret serienummer) sku jeg til at genlade.  Alle steder skrives der om at projektilerne ideelt sku være .268 og ikke .264, men det er vist umuligt her i landet. Derfor hev jeg proppen af et par forskellige af de gamle RWS patroner (dog ikke fra før 2. Verdenskrig) og sammenlignede med tre moderne 6,5 kugler.  De gamle er 5/100 mm mindre end de nye Huh Hvad f foregår der?

Og 
1 kan jeg genlade med de moderne uden at brænde piben af?
2 er der nogen af de moderne kobber eller messing kugler hvor “båndene” er så “høje” at de reelt er .268 i diameter?
9,3*57
Svar
#2
(02-03-2021, 12:05 PM)niels28217 Skrev: som nybagt ejer af en 6,5x54 ms fra før verden gik af lave (4-cifret serienummer) sku jeg til at genlade.  Alle steder skrives der om at projektilerne ideelt sku være .268 og ikke .264, men det er vist umuligt her i landet. Derfor hev jeg proppen af et par forskellige af de gamle RWS patroner (dog ikke fra før 2. Verdenskrig) og sammenlignede med tre moderne 6,5 kugler.  De gamle er 5/100 mm mindre end de nye Huh Hvad f foregår der?

Og 
1 kan jeg genlade med de moderne uden at brænde piben af?
2 er der nogen af de moderne kobber eller messing kugler hvor “båndene” er så “høje” at de reelt er .268 i diameter?

Hej hvis du søger .268 på Google så får du flere mugligheder her er en https://www.grafs.com/catalog/product/productId/29100
Hilsen Rasmussen45
Svar
#3
(02-03-2021, 10:10 PM)MRasmussen45 Skrev:
(02-03-2021, 12:05 PM)niels28217 Skrev: som nybagt ejer af en 6,5x54 ms fra før verden gik af lave (4-cifret serienummer) sku jeg til at genlade.  Alle steder skrives der om at projektilerne ideelt sku være .268 og ikke .264, men det er vist umuligt her i landet. Derfor hev jeg proppen af et par forskellige af de gamle RWS patroner (dog ikke fra før 2. Verdenskrig) og sammenlignede med tre moderne 6,5 kugler.  De gamle er 5/100 mm mindre end de nye Huh Hvad f foregår der?

Og 
1 kan jeg genlade med de moderne uden at brænde piben af?
2 er der nogen af de moderne kobber eller messing kugler hvor “båndene” er så “høje” at de reelt er .268 i diameter?

Hej hvis du søger .268 på Google så får du flere mugligheder her er en https://www.grafs.com/catalog/product/productId/29100
Ja jo tak, men eksport ud af USA? Og i øvrigt har Vapex i Sverige noen af de samme, bare ingen blyfri til når den tid kommer.  Den radikale løsning er sføldi at skyde med alm 264 kugler og så få piben skiftet nær den opgiver ævret. De moderne er trods alt bedre end RWS-kuglerne.
9,3*57
Svar
#4
Få Slugget din pibe. så du er sikker, på den rette dia.

PRVI Partizan producerer en FMJ(B-605) og en SP(B-352) i .268
Så steder hvor de har PRVI komponenter, kan de måske skaffes.
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#5
de nævnte prvi kugler kan fåes ved grauwolf, angående blyfri er jeg sikker på sonic gerne vil lave dig nogen hvis hans kugler ikke allerede kan bruges.
men ja få slugget din pibe så er du sikker. for det lyder underligt at du skulle bruge .268 kugler som er 6,8mm og de så faktisk er mindre end en almindelig .264 kugle Smile
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#6
få målt piben hvad den er i virkligheden
der kan altid laves blyfri kugler til den i ønskede cal
du kan også vælge at købe nogle ,270 kugler og size dem ned til ,268
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#7
(06-03-2021, 11:59 AM)hatting Skrev: få målt piben hvad den er i virkligheden
der kan altid laves blyfri kugler til den i ønskede cal
du kan også vælge at købe nogle ,270 kugler og size dem ned til ,268

Takker - jeg har slugget mundingen og det ser nærmest ud til at den er .268, så...  MEN samtidig kunne den holde 10,1g Mega på en mere end fornuftig spredning, nemlig tre skud der rørte hinanden på 50 meter, men når den tid kommer, så vender jeg tilbage og får slugget piben af en der rent faktisk har forstand og udstyr til det. Og så må jeg vel sende en ønskeseddel til en projektilfabrikant Cool .
9,3*57
Svar
#8
(08-03-2021, 10:10 PM)niels28217 Skrev:
(06-03-2021, 11:59 AM)hatting Skrev: få målt piben hvad den er i virkligheden
der kan altid laves blyfri kugler til den i ønskede cal
du kan også vælge at købe nogle ,270 kugler og size dem ned til ,268

Takker - jeg har slugget mundingen og det ser nærmest ud til at den er .268, så...  MEN samtidig kunne den holde 10,1g Mega på en mere end fornuftig spredning, nemlig tre skud der rørte hinanden på 50 meter, men når den tid kommer, så vender jeg tilbage og får slugget piben af en der rent faktisk har forstand og udstyr til det. Og så må jeg vel sende en ønskeseddel til en projektilfabrikant Cool .

Hejsa

samme her - jeg får pæne resultater i min Mannlicher-Schönauer 6,5x54ms fra 1915 med HDY Round Nose og Lapua Mega. jeg genlader på hhv RWS hylstre og PRVI Partizan
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)