Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tanker efter to mdr. Jagt med nyt kikkertsigte
#1
Er nu efter et par mdr. Jagt med en nyanskaffet swarovski z6i 2,5+56 kommet i tvivl om jeg har handlet rigtigt ?
Grunden til min tvivl ligger i at have leveret nogle halvdårlige kugler , når autopiloten skulle slå til . Senest igår aftes til en tæveræv som stod med siden til på 100m afstand ,og helt tydeligt havde opdaget at det dyr som lød til at være i nød og et let måltid , var lidt større end normalt . V- maxen sad 30 cm for langt tilbage ,og ræven gik i mosen med tarmene hængende bagud. Jeg fandt den dog hurtigt , og fik den aflivet med alligevel . Forrige weekend hændte lidt af det samme med en stor hanræv , denne gang bare for lavt og lidt for langt fremme med det resultat , at kuglen tog begge forløb og underkanten af brystkassen . Ræven blev der , med et opfølgningsskud var dog nødvendigt . Ved begge tilfælde var det svindende lys måske en faktor , men ikke noget jeg ikke har gjort med bedre succes efterhånden mange gange .
Et par knap så gode kugler til råvildt i januar er også medvirkende til min tvivl .
Jeg står så tilbage med et spørgsmål om jeg var bedre tjent med min gamle s&b 3-12 + 50 med et medforstørende sigte 4 .
Ingen tvivl om at så længe tiden og forholdene er til det er min nye kikkert fantastisk . Men er det gamle velkendte tyske medforstørende sigte 4 bedre i dårlige lysforhold ? Og er det bedre når det skal gå lidt stærkt ?
Måske er det bare et spørgsmål om tilvending ?
Har dog også afgivet gode kugler med det nye sigte , men der har tiden og forholdene været til det .
Svar


Beskeder i denne tråd
Tanker efter to mdr. Jagt med nyt kikkertsigte - af støver - 26-02-2016, 07:16 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)