Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Egetræ fældet med Marlin .450
#1
Vi mangler kød i fryseren, specielt krondyr hind eller kalv. Dem med gevir lader vi naboerne om.
Så vi stod op i morges og kørte ud i plantagen kl 7.00 medbringende min makkers 270 wby mag og min Marlin 450.
Vi satte os i hver vores hoch sitz. Og ventede på solopgang kl 8.50.
Der kom ingen krondyr for og det var hundekoldt blæsende, så makkeren sendte sms om vi skulle køre hjem 9.30. Kort efter lød der et skud fra makker med tydeligt kugleslag. Da jeg var ved at skrive “ jeg tror du fik den” kom der løbende et stk råvildt hvor det ene forben virkede forkert.
Ingen tvivl om at dyret var såret, så da det stillede sig foran mig i noget ungt egekrat skød jeg straks mod den.
I det samme væltede der et egetræ i den retning hvor dyret stod. Pis tænkte jeg, dyret fik du ikke.
Jeg gik over til makker for at høre hvad der var skudt på der. Det var netop et stk råvildt og der var ude på ca 100 m hår med blod. Dyret var løbet i retning mod mig.
Vi gik tilbage til min plads og fandt hurtigt et egetræ med diameter ca 6 cm der var fældet i 1 m højde.
Tænkte øv igen, men gik så hen mod det sted hvor dyret stod da jeg skød mod det.
Hej der var sørme hår og blod så søgte videre fremad og fandt dyret dødt. Det var gået ca 40 m.
Min makkers skud havde truffet højt oppe på det ene forben, så det var det dyr jeg fik nedlagt.
 Marlin med 325 grain FTX kunne først fælde et egetræ derefter 20 m henne med en perfekt bladkugle nedlægge det sårede dyr. Det var en god oplevelse
Svar


Beskeder i denne tråd
Egetræ fældet med Marlin .450 - af 2duer - 02-01-2020, 10:48 PM
RE: Egetræ fældet med Marlin .450 - af Weide - 03-01-2020, 10:48 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)