Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Plantedag.
#9
En forrygende dag er nu tilendebragt i vanligt godt selskab og til sidst godt vejr. 
Der skulle i dag betales tilbage for sidste års forrygende jagtdag hos CP
Oprindeligt skulle vi have plantet træer hos CP for en jagtdag. Af forskellige årsager blev arbejdsdagen udsat, men i dag blev det endeligt tid til at vi kunne levere arbejdet for CP'S forrygende jagt sidste efterår. Cp havde krydret dagen med endnu et af hans fine tilbud. De, som var interesseret, kunne møde op for at indtage en plads efter et stykke kronvildt. Undertegnede, der endnu har et stykke dansk kronvildt til gode tog sammen med Hesselager og Lunderskov imod det fine tilbud og vi kunne klokken 0600 køre imod tårnene. 
Jeg blev sat af efter en kort instruks, der lød. KUN hjorte fra ulige 10ender og op samt spidshjorte.
Forinden havde CP sendt billeder fra vildkameraet af fantastiske hjorte, så spændingen var stor. 
Vel ankommet i tårnet kunne keg gøre mig klar i god til inden skydetid. Den første mundfuld kaffe var ikke indtaget før jeg så noget. Kunne det virkelig passe. Jeg måtte have gået LIGE forbi. For 75 meter ude stod en fin spidshjort. Fandens osse. 35 min FØR skydetid. Nu var det kun at vente. 20 minutter skulle der gå, før han fandt ud af der var andre og mere sikre steder at være. Behøver jeg sige ærgrelsen var stor. Kort tid efter kom en meget stor ræv luskende, dog også udenfor skydetid. 
Kort tid derefter kom regnen. For pokker vi fik vand. 
Hesselager kunne via sms berette at han havde set 5 krondyr dog på naboens stykke og så havde han ligeledes set ræv. Han havde endda været så heldig at han havde siddet så tæt på, at han kunne filme to store rævehvalpe lege i morgengryet. 
Lunderskov kunne berette om ræv og råvildt. 
Ingen af os havde dog det fornødne held til at få mere for og da vi havde aftalt at være tilbage til morgenmad klokken 0900 brød vi op og begav os tilbage til CP

Hjemme havde CP gjort det store Corona-korrekte morgenbord klar til os. Alt var portionsanrettet og sammen med det weber-tilberedte bacon var det perfekte morgenfoder en realitet. Accompagneret af vanlige jagthistorier, drillerier og generelle løgnehistorier har jeg svært ved at forestille mig bedre start på dagen.Big Grin Big Grin

Solen tittede frem og projekt plantning kunne begynde. Spaderne blev svinget og træerne blev sat. Her var arbejdet ligeleded  accompagneret af morsomme løgnehistorier og drillerier. 
Dagen gik og vi fik til sidst plantet alle de områder CP ønskede 
Vel hjemme igen kunne vi igen sætte os rundt om havebordet. Solen bagte og den kolde øl smagte fantastisk sammen med de grillede frankfurtere. Dette var slutningen på en forrygende dag i hyggeligt selskab, med hårdt arbejde og fortrinlig jagt. 
Tusind tak for en herlig dag. Jeg glæder mig allerede til d. 17/10 Spændende at se hvor mange der melder sig til der. Der var markant færre der mødte op til arbejdsdagen end der var tilmeldt jagten Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Wink Wink Wink Wink
KLOKKER
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar


Beskeder i denne tråd
Plantedag. - af CP - 02-09-2020, 08:24 AM
RE: Plantedag. - af CP - 09-09-2020, 09:41 PM
RE: Plantedag. - af lunderskov - 10-09-2020, 09:31 PM
RE: Plantedag. - af klokker - 11-09-2020, 08:25 AM
RE: Plantedag. - af CP - 12-09-2020, 03:16 PM
RE: Plantedag. - af lunderskov - 12-09-2020, 10:36 PM
RE: Plantedag. - af Hesselager - 13-09-2020, 12:21 PM
RE: Plantedag. - af CP - 25-09-2020, 08:51 PM
RE: Plantedag. - af klokker - 27-09-2020, 08:57 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)