Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
9,3x62 - men hvilken riffel?
#1
Kort og Godt!
Jeg mangler en riffel i kaliber 9,3 x 63 - hvilket mærke skal jeg kigge efter, hvis den ikke skal koste en bondegård?

Venter spændt på jeres input [Smile]

PS: På forhånd er halvautomater, Sauer, Blaser og andre rettrækkere et "no go" - jeg bryds mig ikke om dem [Wink]

Mvh MS

"Hellere dø stående, end leve på knæene"
"Hellere dø stående, end leve på knæene"
Svar
#2
Jeg har en 9,3*62 i en Rössler Titan 6. Skyder glimrende, fornuftig anskaffelsespris og så kan der tilkøbes vekselpibe. (Har flere af det mærke og er godt tilfreds)

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#3
@McQuolle

Er det ikke en take down model du har.[^]

/Rolin

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#4
Kig på Spanske Bergara B14, som er en Remington 700 klon - bortset fra at de har lavet en del forbedringer. Piberne er tilmed i særklasse - særligt til prisen!

Den fås i en Hunter-model med ret skæfte der giver god rekyloptagelse... og så er de billige!

Prøv at tærsk nettet og youtube igennem - de skamroses...

J.
Svar
#5
Hvis det ikke må være Blaser så der jo kun Sako tilbage[Smile]
Kig efter en brugt 75'er

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Sako

Hvis det ikke må være Blaser så der jo kun Sako tilbage[Smile]
Kig efter en brugt 75'er

Mvh. Jakob



Enig, sådan en står også på min indkøbsliste i dog i 308win.

Mvh
Christensen
Mvh
Christensen
Svar
#7
Hvad med CZ550?

http://www.czub.cz/en/produkty/kulovnice...m-lux.html

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#8
Mange tak for jeres fine input [Smile] Her får man altid meget brugbare svar retur[Big Grin]

Jeg har faktisk kig på en Titan 6 - ikke mindst pga, at den fås som "Take Down" - model [B)] (jf. McQuolle's uheld hos Rolin) Det er selvfølgeligt bare gas - jeg synes Titan 6'eren virker tiltalende på flere områder. Dels har riflerne generelt en god finish, de har ry for at være ret præcise mht præcision, de er bygget med henblik på lav vægt og dels er sikringen placeret på kolbehalsen, hvilket er en klar fordel, hvis der hurtigt skal afgives fangstskud til gris ifm eftersøg. At der så ydermere er mulighed for flere piber, uden at det koster en bondegård, er ligeledes et stort plus [:p]

Meeeen.... SAKO er bestemt ikke afskrevet endnu. Jeg har allerede et par stykker i skabet i 7mm rem mag og 308 - DET spiller MAX [Big Grin] Min eneste anke er blot, at hvis SAKO'en skal monteres med rail, bliver kikkertmontagen urimeligt høj (been there, done that)

Et alternativ kunne være en Tikka - her du'r en rail-montage super godt.

Jeg kender ikke Bergara-riflerne fra andet end kipplauf-modellerne, men jeg kan se, at K.O. Skov i Bording har dem i sortimentet. Ganske vist ikke i 9,3 - men det kan jo være, at en sådan kan skaffe hjem på bestilling. Jeg vil dog liiiige se riflen med fingrene først #128521;

"Hellere dø stående, end leve på knæene"
"Hellere dø stående, end leve på knæene"
Svar
#9
@MS

[:p][}Smile][8D]

/Rolin

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by MS

Kort og Godt!
Jeg mangler en riffel i kaliber 9,3 x 63 - hvilket mærke skal jeg kigge efter, hvis den ikke skal koste en bondegård?

Venter spændt på jeres input [Smile]

PS: På forhånd er halvautomater, Sauer, Blaser og andre rettrækkere et "no go" - jeg bryds mig ikke om dem [Wink]

Mvh MS

"Hellere dø stående, end leve på knæene"

Det er jo også meget simpelt for jeg tror hverken Sauer eller Blaser har den kaliber på programmet [^]


Svar
#11
MS, hvor i landet holder du til? Min "take-down" model kan godt tåle at blive vist frem.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#12
Hej Morten

En fremvisning vil jeg tage imod med kyshånd [Smile]

Jeg bor på Djævleøen [B)]

"Hellere dø stående, end leve på knæene"
"Hellere dø stående, end leve på knæene"
Svar
#13
I så fald skal det kombineres med en tur ned efter "Hanse" og "Bom" i Tyskland, jeg bor i det sønderjyske...

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#14
En TITAN 6 skyder godt og er let at skifte pibe på , men den sparker som en hest hvis man ligger ned og skyder , jeg er meget glad for min
Svar
#15
Alle 9,3 sparker som en hest hvis min ligger ned og skyder i min optik#129312;
Svar
#16
Hej MS, har du set Richard Near's montage til sako ?

http://trg42.com/sako-scope-mounts/

Citat:quote:

Originally posted by MS

Mange tak for jeres fine input [Smile] Her får man altid meget brugbare svar retur[Big Grin]

Jeg har faktisk kig på en Titan 6 - ikke mindst pga, at den fås som "Take Down" - model [B)] (jf. McQuolle's uheld hos Rolin) Det er selvfølgeligt bare gas - jeg synes Titan 6'eren virker tiltalende på flere områder. Dels har riflerne generelt en god finish, de har ry for at være ret præcise mht præcision, de er bygget med henblik på lav vægt og dels er sikringen placeret på kolbehalsen, hvilket er en klar fordel, hvis der hurtigt skal afgives fangstskud til gris ifm eftersøg. At der så ydermere er mulighed for flere piber, uden at det koster en bondegård, er ligeledes et stort plus [:p]

Meeeen.... SAKO er bestemt ikke afskrevet endnu. Jeg har allerede et par stykker i skabet i 7mm rem mag og 308 - DET spiller MAX [Big Grin] Min eneste anke er blot, at hvis SAKO'en skal monteres med rail, bliver kikkertmontagen urimeligt høj (been there, done that)

Et alternativ kunne være en Tikka - her du'r en rail-montage super godt.

Jeg kender ikke Bergara-riflerne fra andet end kipplauf-modellerne, men jeg kan se, at K.O. Skov i Bording har dem i sortimentet. Ganske vist ikke i 9,3 - men det kan jo være, at en sådan kan skaffe hjem på bestilling. Jeg vil dog liiiige se riflen med fingrene først #128521;

"Hellere dø stående, end leve på knæene"


Svar
#17
Jamen, en tur til Sønderjylland er jo altid dejligt, Morten [Smile] Ikke mindst hvis der er lejlighed til lidt grænsehandel [:p] Jeg kunne dog ikke helt modstå fristelsen til at trille forbi den lokale våbenpusher - og sørme om der ikke stod en Titan 6 i kaliber .243 på hylden [Big Grin] Den var brugt, men det lod sig desværre ikke afspejle i prisen [B)] og manden var ikke til at handle ned i et passende leje, så jeg nøjedes med at kigge med fingrene [Wink] Men nøj den var sgu alligevel fin! Let, håndterbar, fin låsegang und alles [Smile] Sikringens placering er lige "i øjet" og aftrækket var let og sprødt, som det SKAL være[:p] Indrømmet - jeg er sgu hooked på sådan en fætter! Jeg har fundet et par steder, som forhandler Titan-riflerne og dem vil jeg prøve at kontakte mht et fornuftigt tilbud [Smile] Nu er spørgsmålet blot, om jeg skal have en ekstra pibe med i samme omgang - og i såfald hvilket kaliber [Big Grin]

Belsebub - tusind tak for linket [Big Grin] Det er lige, hvad jeg mangler - jeg kontakter NEAR MFG med det samm [Smile] TAK! [8D]

"Hellere dø stående, end leve på knæene"
"Hellere dø stående, end leve på knæene"
Svar
#18
MS, sportshuset i Horsens kan det anbefales at spørge.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#19
tjek evt. østjysk kø tilbud næste weekend der er der en god pris på en t3 forest 9.3x62 Smile
men bliver det en titan og du vil have flere piber og du har en 7mm og en 308w så det vel en 6.5x55 til det billige træning? Smile
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#20
Hej har lige et lille spørgsmål
Hvorfor 9,3x62 og ikke 375HH
har selv været omkring 9,3 to gange men blev ikke tilfreds med den men 375HH har jeg haft og fået igen og den er mere behagelig at skyde med.

m.v.h. Rasmussen45.
Ost og rødvin er godt
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)