Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Borgerkrig/ kronvildtforvaltning
De 37 dyr er altså ikke noget fra Netnatur. Det er DCE, som har brugt dem til at vise, at metoden kan bruges. Det er der så nogle statistikere, der har påvist, at det kan den ikke! Det kan man vel ikke klandre Netnatur for at gøre opmærksom på?
Og kæden er da hoppet helt af, når en embedsmand fra DJ beder en fra KU om at komme med et helt bestemt resultat, som understøtter DJ. Den pågældende fra KU var heldigvis så objektiv, at han ikke nøjedes med kun at komme med det ene resultat, men derimod også viste, at et andet resultat kunne være lige så godt. Den del undlod DJ så bare at fortælle, og det kom først frem via en aktindsigt.
Der har simpelthen været alt, alt for meget urent trav fra både DCE og DJ i denne sag, og det bliver vanskeligere og vanskeligere for den at påberåbe sig bare et minimum af faglighed.
For de interesserede, er DCE's rapport til brug for de nye jagttidsforhandlinger også rystende læsning. Der er mange arter, som man INGEN ide har om mht. bestandsstørrelse. Umiddelbart faldt mine øjne på Sika, hvor man nu, i forhold til hvad bestanden sidst blev opgjort til, vel nærmest skyder halvdelen væk hvert år! Alligevel går DCE kækt ud med anbefalinger, selvom de ingen anelse har om bestandsstørrelserne. Er det fagligt?

[Image: Img_2757-1.jpg]
Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
Nye jagttider sendt i høring

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
Mødedrama i jagtens hus

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
DJ styrker den politiske indsats
[Image: Dralf.jpg]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
(23-02-2018, 10:08 AM)Kima Skrev: DJ styrker den politiske indsats

DJ når det er bedst Angry

Man har egentligt sendt en der har forstand på hjortevildt ud i kulden og laver en ikke kompetent person lede arbejdet Dodgy

Måske der snart skal ryddes op i DJ og måden at man vælger hovedbestyrelsesmedlemmer. Confused

Mvh

Santo
Svar
Til jer alle

Det er nu knapt 12 år siden dette skete.

https://www.b.dk/nationalt/skandalen-i-d...ksploderer

Der er ENDNU ikke sket noget der forbedre DJ´s rygte.

Det er "TOPPEN AF POPPEN" der har hvert sit sugerør i kassen.

TOPPEN AF POPPEN i DJ gør alt for at ødelægge jagten i Danmark

/Rolin

PS: Hvor mange af jer har læst denne.

http://www.jensensafaris.com/Billeder%20...trolig.pdf

Ikke mange da den som overskriften siger.

[Image: IMG_0870.png]

pic upload




[Image: IMG_3215.jpg]
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
tja, rapporten var også fremme dengang, og der er ikke mange med endnu fra dengang ??
mvh
Strom, naturgænger
Svar
@Strom

Men det er samme mentalitet der er i DJ i dag, lad medlemmerne betale for glidet, samtidig som jagten bliver ødelagt.

/Rolin

[Image: IMG_3215.jpg]
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
Hvad skal/kan vi gøre? Jeg missede årets generalforsamling på grund af arbejde og så er næste mulighed for at komme ind i jagtforeningen og derved skubbe til systemet nedefra udsat endnu et år herfra.
Svar
(25-02-2018, 12:20 AM)Rolin Skrev: @Strom

Men det er samme mentalitet der er i DJ i dag, lad medlemmerne betale for glidet, samtidig som jagten bliver ødelagt.

/Rolin

[Image: IMG_3215.jpg]
Rolin, dem der er tilstede har magten, og når man står udenfor kan man hyle til koen kommer hjem. Der er sket meget siden siden 2006, det har den sidste udvikling i Vildtforvaltningsrådet vist. Der er lige så mange meninger om det at gå på jagt på, som der er ømme røvhuller i Indien. Vi skal videre.

Mvh Thorlak
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
Jeg har da overvejet at melde mig ud af DJ, men hvad er alternativet ?, vi har ikke "råd" til at starte forfra og står man udenfor  har man ikke retten til at brokke sig hvis man er utilfreds, lidt som at være sofavælger.
Men hvad gør vi utilfredse, hvad skal der til for at ændre på tingene ? kan vi få gennemført et mistillidsvotum  til HB ? kan vi ændre på hvordan der bliver valgt til HB ? etellerandet sted ville det mest demokratiske vel være at alle medlemmer fik direkte stemmeret ?
Jeg mener ikke at der er sket noget godt for jægerne under den nuværende formand, heller ikke mht. knivloven som de jo ellers praler af var en succes.
"Fyringen" af Norbert er så sidste nyt i HBs forsøg på at få tingene til at se ud som de vil have det.
[Image: Dralf.jpg]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
(25-02-2018, 07:28 PM)Kima Skrev: Jeg har da overvejet at melde mig ud af DJ, men hvad er alternativet ?, vi har ikke "råd" til at starte forfra og står man udenfor  har man ikke retten til at brokke sig hvis man er utilfreds, lidt som at være sofavælger.
Men hvad gør vi utilfredse, hvad skal der til for at ændre på tingene ? kan vi få gennemført et mistillidsvotum  til HB ? kan vi ændre på hvordan der bliver valgt til HB ? etellerandet sted ville det mest demokratiske vel være at alle medlemmer fik direkte stemmeret ?
Jeg mener ikke at der er sket noget godt for jægerne under den nuværende formand, heller ikke mht. knivloven som de jo ellers praler af var en succes.
"Fyringen" af Norbert er så sidste nyt i HBs forsøg på at få tingene til at se ud som de vil have det.

Vi er helt enige, at den demokratisk proces skal revideres fuldstændigt, og direkte valg vil nok være det mest naturlige og en foryngring i mellemlaget er på krævet - det kræver jo så nogen der stiller op. Det jeg har observeret er at de frivillige er en meget..meget tynd linie, som der igennem bestemmer forholdsvis meget. Jeg synes at der er sket et skred i Vildtforvaltningensrådet til det bedre, men så går ministeren ind i kronvildet som en løs kanon, og vi har Jagten hus osv der er bestent plads til forbedring - men der er pt. ikke noget alternativ til DJ.
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
Og man kan vel ikke engang være medlem af en jagtforening uden at det angår DJ
Svar
(26-02-2018, 05:52 PM)Marion Morrison Skrev: Og man vel ikke engang være medlem af en jagtforening uden at det angår DJ

Lokalt er det lige så slemt, sidste general forsamling var det det ca 40 mænd og kvinder ud af  390 medlemmer, dvs 10% ydere og 90% nydere, men sådan er der vel i foreningsDanmark.
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
Og man vel ikke engang være medlem af en jagtforening uden at det angår DJ
Svar
(27-02-2018, 09:14 AM)Marion Morrison Skrev: Og man vel ikke engang være medlem af en jagtforening uden at det angår DJ

Det mener jeg ikke.
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
(27-02-2018, 02:14 PM)THORLAK Skrev:
(27-02-2018, 09:14 AM)Marion Morrison Skrev: Og man vel ikke engang være medlem af en jagtforening uden at det angår DJ

Det mener jeg ikke.

Jo, der er fri foreningsret i Danmark, det står alle frit for at stifte sine egne jagtforeninger, man kan så ikke bare trække på de ting som findes i DJ-regi.

Mvh

Santo
Svar
Hvis jagtforeningen er foreningsmedlem så skal alle medlemmer også betale til Danmarks jægerforbund
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)