Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
UDSOLGT - 600m Skydning Lør. 23. Marts 2019
#1
Hey,
 
Så har Asgaard Jagtforening planlagt 600m skydninger i 2019. Vi starter på 100 el. 200m og arbejder os gradvist ud til 600m. Ved mange deltagere (mere end 8) starter vi på 200m for at få tid nok på 600m. 
 
Tilmelding er åben for Asgaards medlemmer indtil 14 dage før, hvor der åbnes op for tilmelding af ikke medlemmer til evt. resterende pladser. Der er plads til 16 deltagere - besættes efter først til mølle princippet.
 
Der er plads til folk på alle niveauer !! - og mere erfarne folk er klar med rådgivning og hjælp til nybegyndere.
 
TID: 23 Marts kl. 0800 - vi skyder fra kl 0900 
 
STED: Ulfborg Skyttecenter, Torstedvej 1, Ulfborg (Koords: 56.260479, 8.347870; https://goo.gl/maps/qQrVzH4fNAn)
 
AF NYTTIGT UDSTYR KAN NÆVNES: Skyder, patroner, skiver, hæftemaskine, målebånd, skiveplastre, tofod, rear bag. Lyddæmpere tilladt. Alt hjælpeudstyr er tilladt.
 
KONKURRENCE: Efter en eller to runder på 600m afholdes der en uformel konkurrence.
 
TILMELDING: Skriv en melding om deltagelse her i tråden og  indbetal 180 kr. på konto 5479-3942500 med følgende tekst 600/2019/1 - nickname
 
Mobile Pay med Nickname til Pete1234, send PB for mobil nr. Så laver jeg en samlet overførsel.
 
Betales senest 7 dage efter tilmelding i tråden, ellers bortfalder tilmeldingen.
 
Max 16 deltagere
 
Skriv PM til Pete1234 med evt. spørgsmål 
 
TILMELDTE:
1 Pete1234 (betalt)
2 Lars ML (betalt)
3 Klokker (betalt)
4 MCC (betalt)
5 Ledig 
6 M@X 2.1 (betalt)
7 WSM (betalt)
8 Hesselager (betalt)
Fie Fie (betalt) 
10 Ledig 
11 Boryx (Betalt) 
12 Helixnielsen (Jan) (betalt) 
13 Helixnielsen (Victor) (betalt) 
14 Mkpl2 (betalt) 
15 RKN (betalt)
16 RKN gæst (betalt)
Svar
#2
Jeg er på. Det er vist ved at være 10 år siden, jeg har skudt på 600 meter sidst.

mvh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
Jeg er også klar Pete
Venligst
Dan "KLOKKER" Korgaard
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#4
Hvis klokker kommer, så skal jeg nok komme og holde styr på dyret
Mvh.
Morten
Svar
#5
Hvis både Mcc og Klokker kommer, må jeg hellere gå i tænkeboks - det bliver “ mega fed” Big Grin
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#6
Opdateret 2018/12/27 ;o)
Svar
#7
Må nok hellere komme og holde styr på drengene.......blev lokket af WSM
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Jeg er også med på en skydning igen.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#9
Hvad anbefaler I i fht skivematerialer til 600 meter?
Mvh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#10
Hej Lars,

Jeg printer jævnligt en stak skiver fra Targetz.com. Så kan man med sprittusch skrive distance, så man kan fundere over dagens resultater efter hjemkomst.

Flere bruger Gaffa tape, eller andet farvet tape til at lave et kryds med, det fungerer også fint.

På 600m har vi de senere år ofte brugt Biltema's 14x14cm luftgevær skive til vores lille konkurrence: https://www.biltema.dk/fritid/jagt/malta...2000036635 
Dog har vi også prøvet KYL (Know-Your-Limit) tests på stålmål af forskellig størrelse eller bowlingkegler. Det er lidt op til deltagerne på dagen.

Personligt foretrækker jeg et mål med et kors, og hvis jeg husker det, så har jeg en lille lodsnor med, så jeg kan klipse target fast i "lodret/vandret" position og tjekke med libellen i Spuhr-montagen at riflen også er lodret. Så er det ikke derfor, at det går skidt på dagen. Der er så mange andre fejlkilder at håndtere på 600m  Wink
Svar
#11
vi har snakket om at tage riffelprøven på 600m, men det er sku nok et for stort job.

PETE1234, tror du vi kan låne dem af peter?? for så var det jo muligt.
Mvh.
Morten
Svar
#12
(02-01-2019, 09:40 PM)mcc Skrev: vi har snakket om at tage riffelprøven på 600m, men det er sku nok et for stort job.

PETE1234, tror du vi kan låne dem af peter?? for så var det jo muligt.

Det havde jeg glemt, godt at du nævnte det mcc. Jeg kontakter Peter om lån af bukkeskiver ved lejlighed !
Svar
#13
Personligt foretrækker jeg “ ruder” altså kvadrater “ sat på spidsen” synes det er meget lettere at centrere på end efter et kryds.
Jeg har fået lavet nogle på et bogtrykkeri, med røde eller sorte “ruder” på hvid baggrund opgaven lød på så stor kontrast som muligt.
Det skulle de nok klare, fik også en stk.-pris som godt kunne gå an. De “glemte” så bare at fortælle om opstartspris samt pris for farveskifte.
Så jeg har nogle rigtig flotte A4 skiver, som kan købes til kr. 22,-/ stk.

PS. Jeg har “aflagt” riffelprøven på 600meter - det er faktisk ikke så let, der er jo ikke et lille definerbart mål at sigte efter i “ alt det brune”
Jeg opsatte følgende kriterier for mig selv: kun 1x6 skud på hver afstand, ingen prøveskud og  ingen korrigerIng - jeg skulle klikke efter den tabel i ISnipe jeg plejer at bruge.
Startede på 300, ingen problemer - 400 meter, ingen problemer - på 500 og 600 meter kom der en del vind - jeg forsøgte at skyde mellem vindstødene, det lykkedes ikke på 500 meter, dumpet, 1 skud udenfor (jeg skød kun 5 skud, de havde virkelig siddet samlet på 3 og 400 meter, så det måtte jo være nok Blush) de sad fint i højden men i en vandret linje.
Bestået m 5 træffere og 1 udenfor på 600 meter.

Absolut en prøve jeg synes vi skulle lave
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#14
Jeg er frisk på den bukkeprøve på laaaang hold.
Jeg ser lige om jeg måske kan få en jysk jagtforretning til at sponsorere en håndfuld bukkeskiver, til formålet.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#15
En bukke skive koster ca 30-40 kr med fragt i indkøb for skiven og 4-6 kr for en centerskive, så jeg kan godt købe dem hjem, hvis der er interesse for det.
Mvh.
Morten
Svar
#16
God ide mcc.

Jeg har på fornemmelsen at Hesselager har travlt på job, så kan vi ikke lige give ham et par dage til at få sponsoratet i hus, og så ser vi om vi selv skal købe ind....
Svar
#17
(08-01-2019, 07:04 PM)pete1234 Skrev: God ide mcc.

Jeg har på fornemmelsen at Hesselager har travlt på job, så kan vi ikke lige give ham et par dage til at få sponsoratet i hus, og så ser vi om vi selv skal købe ind....

Jo ingen problem, bare 14 dage før så kan jeg evt. Nå at bestille
Mvh.
Morten
Svar
#18
Jeg må nok hellere melde mig til også.
Glæder mig faktisk allerede.
Svar
#19
så er lars og CP da vist røget på betalingsfristen
Mvh.
Morten
Svar
#20
Mjae, måske. Jeg ved at arrangøren er på Nordsøen uden adgang til forum, så det kan jo være, at de har betalt, men status bare ikke er opdateret endnu.... Ligesom mig ?
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)