Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blaser r8 bygges om til links
#1
Kan man bygge en blaser r8 som er ikke links om til links, ved at købe et links bundstykke?
Eller er der flere ting i det?
På forhånd tak.
Svar
#2
(31-03-2019, 12:10 AM)Stenfeldt Skrev: Kan man bygge en blaser r8 som er ikke links om til links, ved at købe et links bundstykke?
Eller er der flere ting i det?
På forhånd tak.

Ja, det er det, hvis ellers skæftet i sig selv ikke er ambidextrous
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
(31-03-2019, 03:08 AM)M@X 2.1 Skrev:
(31-03-2019, 12:10 AM)Stenfeldt Skrev: Kan man bygge en blaser r8 som er ikke links om til links, ved at købe et links bundstykke?
Eller er der flere ting i det?
På forhånd tak.

Ja, det er det, hvis ellers skæftet i sig selv ikke er ambidextrous
Dvs der er flere ting i det , eller hvordan skal dit svar forståes. 
Jeg troede egentlig det blot var at skifte bundstykket ?
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#4
Men hvis skæftet er lige og med justerbar kindpude, så er det vel bare at skifte bundstykke til en links.
Svar
#5
På min Blaser R8 links succes ser skæftet ens ud i området på begge sider af brønden, omend udløserpalen til at fjerne bundstykket sidder i højre side.
Som lægmand vurderer jeg derfor, at det er muligt at skifte bundstykket fra rechts til links.
Vær dog obs på wundhammerbulen, der mig bekendt er standard på Blaser R8
Svar
#6
(31-03-2019, 02:41 PM)Stenfeldt Skrev: Men hvis skæftet er lige og med justerbar kindpude, så er det vel bare at skifte bundstykke til en links.

For at vi kan svare dig mere præcist, så er du nød til at informere om hvilken model R8 du vil ændre. 
Men f.eks. en R8 professionel, der kan du ved hjælp af kun bundstykket ændre det til en links riffel. På andre modeller kan der være udfordringer ifht. skæftet. 

Hvis din er med justerbar kindpude fra Kolvkam hvor der er fingerskruer, så tror jeg at de vil give nogle voldsomme knubs ved rekyl. Det kan du løse med pinolskruerne istedet. 
Hvis det er Kalix CR2 kindpude, så skal mekanismen spejlvendes, det er blot to styk torx 10 skruer. 

Men et billede fortæller mere end tusinde ord, så upload et billede og lad os se dyret.
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#7
(31-03-2019, 08:03 PM)Boryx Skrev:
(31-03-2019, 02:41 PM)Stenfeldt Skrev: Men hvis skæftet er lige og med justerbar kindpude, så er det vel bare at skifte bundstykke til en links.

For at vi kan svare dig mere præcist, så er du nød til at informere om hvilken model R8 du vil ændre. 
Men f.eks. en R8 professionel, der kan du ved hjælp af kun bundstykket ændre det til en links riffel. På andre modeller kan der være udfordringer ifht. skæftet. 

Hvis din er med justerbar kindpude fra Kolvkam hvor der er fingerskruer, så tror jeg at de vil give nogle voldsomme knubs ved rekyl. Det kan du løse med pinolskruerne istedet. 
Hvis det er Kalix CR2 kindpude, så skal mekanismen spejlvendes, det er blot to styk torx 10 skruer. 

Men et billede fortæller mere end tusinde ord, så upload et billede og lad os se dyret.
Faktisk præcist det samme som jeg forsøgte at sige med en enkelt sætning. Boryx beskriver det fuldstændigt og korrekt, men lettere at forstå. Jeg beklager min dovenskab  Undecided
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)