Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagtinvitation for plantedag.
#41
(14-07-2019, 09:25 PM)CP Skrev: Nå, jeg lage en fælde og I faldt alle i.  Tongue ( incl mig selv)
Min søn spurgte mig i aftes, om det var en “ rævejagt i majs” jeg ville holde ?
Pis også - hvad er det nu lige af krondyr der må skydes d. 12.10. Angry Blush

Hinder, kalve og spidshjorte....
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#42
(16-07-2019, 11:40 PM)Hesselager Skrev:
(14-07-2019, 09:25 PM)CP Skrev: Nå, jeg lage en fælde og I faldt alle i.  Tongue ( incl mig selv)
Min søn spurgte mig i aftes, om det var en “ rævejagt i majs” jeg ville holde ?
Pis også - hvad er det nu lige af krondyr der må skydes d. 12.10. Angry Blush

Hinder, kalve og spidshjorte....

Aaarrr.......
der må slet ikke drives tryk eller drivjagt på kronvildt inden 16. oktober

Se her sakset fra DJ's hjemmeside:

"Inden du tager på kronvildtjagt i oktober måned, skal du naturligvis huske at orientere dig om gældende love og regler - også den regionale jagttid, hvor du er på jagt.
Du kan orientere dig om de regionale jagttider på vores kort herunder. Vi har også et tilsvarende kort over de regionale jagttider på dåvildt, som du finder her.
En af de ting, du skal være opmærksom på, er, at i Midt- og Vestjylland er kronhjort større end spidshjort og hind først jagtbar fra den 16 oktober. I Vestjylland gælder det ligeledes spidshjort. Se jagtidsbekendtgørelsens kortbilag 9 og 11.
Du skal også være opmærksom på jagtformen, du driver. Det er nemlig først lovligt at nedlægge kronvildt ved tryk- og drivjagter fra 16/10. Dette gælder hele landet.
Du kan læse §12 i Bekendtgørelse om udsætning af vildt, jagtmåder og jagtredskaber, som du finder under "Almen lovgivning omkring jagt" her."

Mvh
Korthår  Smile
Svar
#43
(17-07-2019, 04:32 PM)korthår Skrev:
(16-07-2019, 11:40 PM)Hesselager Skrev:
(14-07-2019, 09:25 PM)CP Skrev: Nå, jeg lage en fælde og I faldt alle i.  Tongue ( incl mig selv)
Min søn spurgte mig i aftes, om det var en “ rævejagt i majs” jeg ville holde ?
Pis også - hvad er det nu lige af krondyr der må skydes d. 12.10. Angry Blush

Hinder, kalve og spidshjorte....

Aaarrr.......
der må slet ikke drives tryk eller drivjagt på kronvildt inden 16. oktober

Se her sakset fra DJ's hjemmeside:

"Inden du tager på kronvildtjagt i oktober måned, skal du naturligvis huske at orientere dig om gældende love og regler - også den regionale jagttid, hvor du er på jagt.
Du kan orientere dig om de regionale jagttider på vores kort herunder. Vi har også et tilsvarende kort over de regionale jagttider på dåvildt, som du finder her.
En af de ting, du skal være opmærksom på, er, at i Midt- og Vestjylland er kronhjort større end spidshjort og hind først jagtbar fra den 16 oktober. I Vestjylland gælder det ligeledes spidshjort. Se jagtidsbekendtgørelsens kortbilag 9 og 11.
Du skal også være opmærksom på jagtformen, du driver. Det er nemlig først lovligt at nedlægge kronvildt ved tryk- og drivjagter fra 16/10. Dette gælder hele landet.
Du kan læse §12 i Bekendtgørelse om udsætning af vildt, jagtmåder og jagtredskaber, som du finder under "Almen lovgivning omkring jagt" her."

Mvh
Korthår  Smile
Blush Blush Blush 
Godt min kone ikke så min kommentar...
Hun er jagttegnslærer, så var jeg sq røget rundt og havde fået tæsk...
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#44
(17-07-2019, 04:40 PM)Hesselager Skrev:
(17-07-2019, 04:32 PM)korthår Skrev:
(16-07-2019, 11:40 PM)Hesselager Skrev:
(14-07-2019, 09:25 PM)CP Skrev: Nå, jeg lage en fælde og I faldt alle i.  Tongue ( incl mig selv)
Min søn spurgte mig i aftes, om det var en “ rævejagt i majs” jeg ville holde ?
Pis også - hvad er det nu lige af krondyr der må skydes d. 12.10. Angry Blush

Hinder, kalve og spidshjorte....

Aaarrr.......
der må slet ikke drives tryk eller drivjagt på kronvildt inden 16. oktober

Se her sakset fra DJ's hjemmeside:

"Inden du tager på kronvildtjagt i oktober måned, skal du naturligvis huske at orientere dig om gældende love og regler - også den regionale jagttid, hvor du er på jagt.
Du kan orientere dig om de regionale jagttider på vores kort herunder. Vi har også et tilsvarende kort over de regionale jagttider på dåvildt, som du finder her.
En af de ting, du skal være opmærksom på, er, at i Midt- og Vestjylland er kronhjort større end spidshjort og hind først jagtbar fra den 16 oktober. I Vestjylland gælder det ligeledes spidshjort. Se jagtidsbekendtgørelsens kortbilag 9 og 11.
Du skal også være opmærksom på jagtformen, du driver. Det er nemlig først lovligt at nedlægge kronvildt ved tryk- og drivjagter fra 16/10. Dette gælder hele landet.
Du kan læse §12 i Bekendtgørelse om udsætning af vildt, jagtmåder og jagtredskaber, som du finder under "Almen lovgivning omkring jagt" her."

Mvh
Korthår  Smile
Blush Blush Blush 
Godt min kone ikke så min kommentar...
Hun er jagttegnslærer, så var jeg sq røget rundt og havde fået tæsk...
Jeg har naturligvis kopieret og sendt det til hende Big Grin Big Grin Wink Wink Wink Wink Din svigerfar får den sgu også lige...  Wink Wink 
Så ville dagen dælme være fuldendt
Tillykke med fødselsdagen forøvrigt Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin 

Big Grin Big Grin Big Grin  Big Grin Big Grin
KLOKKER
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#45
(18-07-2019, 11:00 AM)klokker Skrev:
(17-07-2019, 04:40 PM)Hesselager Skrev:
(17-07-2019, 04:32 PM)korthår Skrev:
(16-07-2019, 11:40 PM)Hesselager Skrev:
(14-07-2019, 09:25 PM)CP Skrev: Nå, jeg lage en fælde og I faldt alle i.  Tongue ( incl mig selv)
Min søn spurgte mig i aftes, om det var en “ rævejagt i majs” jeg ville holde ?
Pis også - hvad er det nu lige af krondyr der må skydes d. 12.10. Angry Blush

Hinder, kalve og spidshjorte....

Aaarrr.......
der må slet ikke drives tryk eller drivjagt på kronvildt inden 16. oktober

Se her sakset fra DJ's hjemmeside:

"Inden du tager på kronvildtjagt i oktober måned, skal du naturligvis huske at orientere dig om gældende love og regler - også den regionale jagttid, hvor du er på jagt.
Du kan orientere dig om de regionale jagttider på vores kort herunder. Vi har også et tilsvarende kort over de regionale jagttider på dåvildt, som du finder her.
En af de ting, du skal være opmærksom på, er, at i Midt- og Vestjylland er kronhjort større end spidshjort og hind først jagtbar fra den 16 oktober. I Vestjylland gælder det ligeledes spidshjort. Se jagtidsbekendtgørelsens kortbilag 9 og 11.
Du skal også være opmærksom på jagtformen, du driver. Det er nemlig først lovligt at nedlægge kronvildt ved tryk- og drivjagter fra 16/10. Dette gælder hele landet.
Du kan læse §12 i Bekendtgørelse om udsætning af vildt, jagtmåder og jagtredskaber, som du finder under "Almen lovgivning omkring jagt" her."

Mvh
Korthår 

Godt min kone ikke så min kommentar...
Hun er jagttegnslærer, så var jeg sq røget rundt og havde fået tæsk...
Jeg har naturligvis kopieret og sendt det til hende :Wink Wink Din svigerfar får den sgu også lige...  Wink Wink 
Så ville dagen dælme være fuldendt
Tillykke med fødselsdagen forøvrigt 

 
KLOKKER
Dun røv står SÅ meget i klaskehøjde hvis du ikke trækker de mails retur.  Big Grin 

Du er ved at have en størrelse hvor jeg også kan give dig dem.  Tongue

Og tak for føsdas hilsenen.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#46
Up-date:
Jagten påtænkes afholdt d. 19.10.2019
Tilmelding hurtigst muligt.
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#47
Jeg kommer.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#48
Kommer
Mvh.
Morten
Svar
#49
Jeg er også klar.
Jeg medbringer en 30-skuds halaltomat og så gør vi klar til at nedkæmpe en kæmpe del af den midt-jyske kronvildtbestand.  Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin
Jeg bliver skuffet, hvis ikke jeg kan hjembringe mindst tre kronvildt-trofæer i medaljeklasse.  Big Grin Big Grin Big Grin
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#50
(23-09-2019, 09:55 AM)klokker Skrev: Jeg er også klar.
Jeg medbringer en 30-skuds halaltomat og så gør vi klar til at nedkæmpe en kæmpe del af den midt-jyske kronvildtbestand.  Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin
Jeg bliver skuffet, hvis ikke jeg kan hjembringe mindst tre kronvildt-trofæer i medaljeklasse.  Big Grin Big Grin Big Grin

Det er der helt bestemt også chance for - jeg vil vurdere chancen cirka ligeså så stor, som at du bliver månedens side 9 pige. 
Det er vel rimelige odds  Big Grin
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#51
Der må jeg desværre melde afbud
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#52
(23-09-2019, 12:04 AM)CP Skrev: Up-date:
Jagten påtænkes afholdt d. 19.10.2019
Tilmelding hurtigst muligt.

Med mindre jeg kan få flyttet fruens fødselsdag ser det sgu lidt sort ud Cry
Vil stadig godt give en hånd med til plante delen...
Svar
#53
jeg er stadig klar Smile
men har du en ide om hvornår plantedagen er du skriver en gang i november, skulle jo gerne være sådan man har tid begge dage, og ved pt. jeg ikke kan d. 9, 23 og 30 november Smile
Svar
#54
Info:
Vi mødes på lørdag d.19.10. kl. 8.00, her hos mig ( send SMS med navn/ nummer- så modtager du adresse)
Morgenbord med diverse, således at alle kan smøre sig en madpakke til frokost. 
Frokost ( madpakke) i skoven. 
Efter jagten er der brunkål, som alle rigtige jægere jo elsker. Skulle der være en enkelt eller flere, der....... får ondt i ryggen af brunkål, vil der være en alternativ ret til dem. 
Maubla & Co kommer med 4 TJT, min knægt kommer med en Cocker, ( den går som 4x ruhår), og jeg går selv med min Tysk Langhår. 
De der har jagtradio bedes medbringe. 
Jagten afholdes som kombineret hagl/riffel jagt - medbring begge dele - kombivåben tilladt. 
Bed til....?... at der kommer regn i ugens løb, så vil majsen stadig stå der. 
Hvis nogen har lyst, er der rig mulighed for andejagt om aftenen. 
Alle der har skrevet i tråden, bedes skrive om I deltager eller ej.

NB. Plantedag bliver sikkert først til foråret.
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#55
Jeg deltager stadigvæk.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#56
Jeg må desværre melde pas. Håber at kunne deltage i plantedagen.
Vh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#57
[Image: C313602-D-FF40-4206-85-F3-2-CCCE7-AB7854.jpg]

Hm, gad vide om jeg når det  Cool
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#58
En stor tak for en fantastisk dag. CP

Alle mødte forventningsfulde op til hvad, der kun kunne blive en god dag. 
CP bød ved det overdådigt dækkede morgenbord velkommen med en kort parole. Derefter kunne vi gå om bord i god bacon, æg rundstykker og alt hvad man derudover kunne forlange af et veldækket morgenbord.   Big Grin

Vi spiste og CP benyttede lejligheden til at præsentere os alle både ved vores virkelige navne samt vores VTF alias. Det er altid lidt sjovt, at få sat ansigter på nogen af de formænd herindefra man ikke før har set i den virkelige verden. 

Udenfor blev vi kort og præcist orienteret om jagtens præmisser og vi blev hver især udstyret med et kort, hvor vi alle var placeret. Hesselager havde taget en mængde jagtradioer med, så alle kunne kommunikere med hinanden under jagten. 
På plads i alle de nye tårne var forventningerne store. Alle poster var riffelposter, så der blev gjort klart og tydeligt opmærksom på sikkerhedsreglerne. Alle jægere på dagen var garvede skytter, men ikke desto mindre er det rart at der bliver holdt tydeligt fokus på forventningerne
I forhold til sikker adfærd. 

CP havde på parolen klart og tydeligt defineret hvad dagen kunne byde på. 
Der var to stk råvildt givet fri,  lam og reel 6-ender
Hjorte fra ulige 10-ender og op samt hinder og kalve
Derudover hvad jagtloven tillader. 
Råvildt måtte IKKE skydes med hagl. En regel CP går meget op i. Det er et kontroversielt emne, der kan give anledning til stor debat, men hos CP er det ikke til diskussion, hvilket alle naturligvis accepterede. 
Jagten
Den første såt bød ikke på chancer for skud. Der blev set både råvildt og fasaner samt MCC havde mårhund for nede hos ham uden det dog gav anledning til skudchance. 
Kronvildtet lod sig ikke overliste. 

Efter en kort pause entrerede vi igen tårnene og dagens anden majssåt blev drevet igennem. Denne såt bød på en del råvildt hvoraf Lunderskov kunne levere et enkelt fint lam til paraden. 

Frokosten blev indtaget i skoven og i vanlig stil blev der fortalt og berettet om hvad man havde oplevet. MCC fandt i vanlig stil pludselig lækker kage frem fra pensionisttrolleyen. Denne gang var det "Snøfler" i flere varianter. 
Ros til MCC for altid at kunne byde ind med et eller andet lækkert. 
Efter frokosten rykkede vi til nye jagtområder. 
Første såt bød på masser af duer. Der blev skudt en del duer i hvad der skulle vise sig at være i RIGTIGT mange skud. Big Grin  Enkelte kunne dog præstere en ok skudstatistik. Undertegnede var IKKE en af dem. Det er ikke noget at prale med, men sådan går det nogen gange. Alle fik i denne såt "Ild i bøssen"

Derefter var der en meget lille såt, hvor der både blev sat riffelposter ud samt haglskytter. Denne såt gav ikke noget udover et par fine harer, der stak af uden nogen af haglskytterne kunne komme til skud. 
Dagens sidste såt var der store forventninger til. En siv-såt med meget vand. Normalvis byder denne såt på alt fra MANGE bekkasiner til ræv, fasaner og harer.
Bekkasinerne var hjemme og der blev i denne såt leveret 5 bekkasiner, en due og en hare. Alle de små fugle blev leveret  til paraden efter forrygende hundearbejde.. 

Vel hjemme i det varme køkken kunne vi nu indtage den lækre aftensmad. Stemningen var hyggelig og det veltilberedte brunkul, røget flæsk, skinke samt flødekartofler blev indtaget med glubende appetit. Maden blev akkompagneret af en dram og en kold bajer. Sikken dag.
Da jægerne mætte kunne læne sig tilbage faldt snakken på andejagt. CP havde luftet tanken om at der var mulighed for et aftentræk.  MCC Henrik og undertegnede drog afsted. Jeg erkender blankt at jeg faktisk var ved at være mættet, men jeg tog afsted alligevel. Forventningerne var ikke store, men vi fik os placeret helt tæt på hinanden så vi kunne sidde og sludre ved kanten af det lille vandhul. 
Der blev røget og grinet og pludselig ud af absolut ingenting dumpede to gråænder ned i vandhullet. Ingen af os var klar. Jeg var den eneste, der sad med lukket bøsse, men nåede ikke noget som helst. HVAD..... fanden..  så blev der ellers en anden stemning. Kort tid efter kom en enlig gråand, der med et enkelt sikkert skud blev leveret af MCC. 
Derefter kom tre stykker mere, men uden vi havde mulighed for skud. 

I mellemtiden havde CP besluttet sig for at drille os. Imens vi sad og grinede og røg smøger var han listet efter os og inde bag os i majsen stod han så og trompeterede lystigt på sit andekald.  Big Grin Big Grin

Med den enlige andrik kunne vi så returnere til CP hvorefter dagen sluttede og de trætte jægere kunne vende hjem

En STOR tak skal lyde for et forrygende arrangement, veltilrettelagt, hyggeligt og med fine områder. 
Nu venter så arbejdsdagen. Den ser jeg frem til idet selskabet var fantastisk, så det kan kun blive en god dag. 

TAK 

Dan "KLOKKER" Korgaard
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#59
Lyder som en fantastisk dag. Flot af CP med et sådant arrangement :-)
Elgen
Svar
#60
!00% enig med (K)lokkeren), alle havde en fantastisk dag.  Jeg vil også gerne takke CP for et fint arrangement, Klokkeren glemte at nævne at han i en såt nedlagde 1 Hare 1 Skovdue samt to Bakkasiner, flot præsteret da han lige havde udtalt at han ikke kunne skyde Bekkasiner, jeg vil samtidig sige tak til deltagere ikke at forglemme hundene med førere.
Big Grin  Dem som ikke kunne deltage gik glip af en MEGET fin dag.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)