Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
rcbs chargemaster lite VS Hornady Auto Charge Lock-N-Load
#1
Har besluttet mig for at investere i en automatisk krudtvægt, men hvilken skal jeg nu vælge Dodgy .

Rcbs
Hornady
Lyman

Har læst reviews for og imod dem ved hjælp af google, hvori de ligger meget tæt med hensyn til stjerner.
Vil nu høre om nogen af brugerne herinde har erfaringer med en eller flere af dem.

Sonny
Svar
#2
Hej Bobo

Jeg har haft en Hornady auto charge lock-n-load, efter 4-5 år blev displayet svagt på den, og til sidst kunne det ikke aflæses.
Udover display problemet syntes jeg den var for ustabil til at kaste ladninger. Selvom den havde stået tændt længe for at stabilisere sig drev den.

Jeg løb over et godt tilbud på en jagt tur til Namibia på en Lyman Gen 6, som jeg købte, den har kørt ok i 4 år nu. 
En af mine kammerater købte for nyligt en magen til, og endte med at levere den tilbage til forhandleren.
Forhandleren fortalte at det var den sidste af sendingen de manglede, at få tilbage og at de ikke ville forhandle den mere p.g.a 
for mange fejl på produktet.
Om jeg har været heldig, eller forhandleren har fået en dårlig sending ved jeg ikke.

Kammeraten købte en RCBS Charge master Lite istedet for.

Mvh.

Steen
Svar
#3
(16-08-2019, 11:04 PM)SSB Skrev: Hej Bobo

Jeg har haft en Hornady auto charge lock-n-load, efter 4-5 år blev displayet svagt på den, og til sidst kunne det ikke aflæses.
Udover display problemet syntes jeg den var for ustabil til at kaste ladninger. Selvom den havde stået tændt længe for at stabilisere sig drev den.

Jeg løb over et godt tilbud på en jagt tur til Namibia på en Lyman Gen 6, som jeg købte, den har kørt ok i 4 år nu. 
En af mine kammerater købte for nyligt en magen til, og endte med at levere den tilbage til forhandleren.
Forhandleren fortalte at det var den sidste af sendingen de manglede, at få tilbage og at de ikke ville forhandle den mere p.g.a 
for mange fejl på produktet.
Om jeg har været heldig, eller forhandleren har fået en dårlig sending ved jeg ikke.

Kammeraten købte en RCBS Charge master Lite istedet for.

Mvh.

Steen

Jeg har en chargemaster som virker uden problemer, har ikke prøvet andre.
Svar
#4
Jeg har 2 lyman og jeg overvejer at købe 1 mere. Virker uden problemer for mig. Og grunden til 3 stk. Kan man lade kontinulering.
Mvh.
Morten
Svar
#5
Jeg har 2 stk Rcbs Chargemaster 1500. 
De er nok efterhånden 5 og 10 år, der har ikke været problemer af nogen art og de har kørt endog rigtigt mange ladninger.
Mvh Bjarne
Svar
#6
Jeg har 2 stk Rcbs Chargemaster 1500. 

De er nok efterhånden 5 og 10 år, der har ikke været problemer af nogen art og de har kørt endog rigtigt mange ladninger.

jeg kan sige nøjagtig det samme  Smile.  der kommer da i ny og næ drops som er 0,1 - 0,3 grains over. så kan man jo ignorere det eller fjerne overskuddet alt efter hvad ammoen skal bruges til. ( og jo, jeg ved godt at den lille diff intet betyder men jeg har det forbandet godt med at jeg VED at det er 100 % ens )

@ TEX: er det ikke din gamle sako jeg er rigtig glad for at fodre med præcise ladninger ?  ( grs med s&l pibe )
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
Har kørt med en RCBS Chargemaster i nu 7 år uden det mindste problem. Jeg tog den selv med hjem fra USA, så den stod mig i 1.700,- kr. Skulle jeg købe i DK i dag, blev det nok en Chargemaster lite. Jeg går ud fra, at det vil være samme kvalitet, men med lidt færre features.

Jeg forstår ikke det med at have 2-3 apparater kørende for at udgå at vente. Jeg indretter ladeproceduren på den måde, at jeg isætter projektilet mens chargemasteren afvejer næste ladning. Så skal jeg ikke vente.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
(18-08-2019, 09:50 AM)STROM Skrev: Jeg har 2 stk Rcbs Chargemaster 1500. 

De er nok efterhånden 5 og 10 år, der har ikke været problemer af nogen art og de har kørt endog rigtigt mange ladninger.

jeg kan sige nøjagtig det samme  Smile.  der kommer da i ny og næ drops som er 0,1 - 0,3 grains over. så kan man jo ignorere det eller fjerne overskuddet alt efter hvad ammoen skal bruges til. ( og jo, jeg ved godt at den lille diff intet betyder men jeg har det forbandet godt med at jeg VED at det er 100 % ens )

@ TEX: er det ikke din gamle sako jeg er rigtig glad for at fodre med præcise ladninger ?  ( grs med s&l pibe )

Jo det kan nemt være, hvis den vender "rigtig" links så er det den, det findes så vidt jeg ved kun to Grs skæfte til Sako 75 i links Smile
Mvh Bjarne
Svar
#9
Takker for jeres erfaringer.
Har købt en Chagemaster Lite, så må tiden jo vise om den klare sig.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)