Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Færdig!
#1
Saa har jeg endelig trukket stikket og solgt mine rifler. Jeg gider simpelthen ikke mere. Naar jeg skal paa groundhog jagt her, svarer det til at køre fra Tønder til et sted mellem Anholdt og Gøteborg i afstand og retning, og i de sidste adskillige aar har der ikke været noget at skyde efter. Saa jeg har solgt min Custom lavet .243 Ackley Imp paa en SAKO  med et 6.5 -20 Leupold kikkert sigte med Harris Bipod rem, alle nødvendige dies og hundredevis af hylsstre og ca 150 opladede patroner. Ved same lejlighed har jeg ogsaa solgt min kone's Remington 700 BDL i 6mm Rem ogsaa med et Leupold 6.5-20 kikkertsigte, rem Harris Bipod og over hundrede opladede patroner.
Jeg har faaet $ 2100 for hele molevitten!
Nu skal jeg blot se at faa solgt mit RCBS ladeudstyr, og min Leica LRF 1200 afstandsmaaler. Det bliver straks en langsommere procedure.
Det har været en fornøjelse at gaa paa jagt efter disse smaa dyr, men tiderne har ændret sig, og andre interesser optager min tid, saa mens jeg endnu kan trykke paa alle knapperne, har jeg valgt at sælge ud af det hele.

Hogmeister
[Image: 196A1391.jpg]
Det er hvad der fulgte med Sako'en
Hogmeister
Svar
#2
(13-09-2019, 05:45 PM)hogmeister Skrev: Saa har jeg endelig trukket stikket og solgt mine rifler. Jeg gider simpelthen ikke mere. Naar jeg skal paa groundhog jagt her, svarer det til at køre fra Tønder til et sted mellem Anholdt og Gøteborg i afstand og retning, og i de sidste adskillige aar har der ikke været noget at skyde efter. Saa jeg har solgt min Custom lavet .243 Ackley Imp paa en SAKO  med et 6.5 -20 Leupold kikkert sigte med Harris Bipod rem, alle nødvendige dies og hundredevis af hylsstre og ca 150 opladede patroner. Ved same lejlighed har jeg ogsaa solgt min kone's Remington 700 BDL i 6mm Rem ogsaa med et Leupold 6.5-20 kikkertsigte, rem Harris Bipod og over hundrede opladede patroner.
Jeg har faaet $ 2100 for hele molevitten!
Nu skal jeg blot se at faa solgt mit RCBS ladeudstyr, og min Leica LRF 1200 afstandsmaaler. Det bliver straks en langsommere procedure.
Det har været en fornøjelse at gaa paa jagt efter disse smaa dyr, men tiderne har ændret sig, og andre interesser optager min tid, saa mens jeg endnu kan trykke paa alle knapperne, har jeg valgt at sælge ud af det hele.

Hogmeister
[Image: 196A1391.jpg]
Det er hvad der fulgte med Sako'en
Har du slet ikke
Flere rifler så ?
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#3
Nej, jeg har solgt ud af det hele. Rifler, hylstre, projektiler, krudt og opladet ammunition. Sgu selv rensestokkene er gaaet med i handelen.
Nu har jeg blot mit RCBS ladeudstyr og en Leica 1200 LRF at komme af med.....................................
[Image: 196A7240.jpg]
Den beholder jeg dog
H
Hogmeister
Svar
#4
halløj H.
det er godtnok en lidt drastisk beslutning. er du sikker på at du ikke får et tilbagefald ?
nu har I jo fintunet noget grej der bare virker, og så sælger I det ( men der er da en ny ejer der kan starte med nogle gode samlinger på skiven  Big Grin )
men du skal jo nok finde på nogle gode ture I vil have stor glæde af.
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Hi Strom.
Nej, jeg er ved mine fulde fem............. Mener jeg selv. Men hvis du blot vidste hvordan saadan en jagt forløb for bare ti aar siden. Simpelthen noget af det bedste man kan forestille sig. Det er stødt gaaet ned ad bakke siden. Dengang skød Marilyn og jeg mellem 50-75 paa en weekend, ja enddog helt op til 211 paa en 3-dage soiree.
I aar blev det til 6. Sidste aar 9. Aaret før det, i 2017 kun 10 .......... Det er 25 paa tre aar! Hvor tallet for ti-femten aar siden laa paa mellen 500-700 om aaret..
Jeg er nu 72 aar gammel, og har ikke længere tiden, eller gejsten til det mere. Saa mens jeg kan, har jeg altsaa solgt det hele. Vi har ingen børn at efterlade det til.
Ture? Dem har vi et par stykker af i ovnen, ovenikøbet tilbage til Danmark næste aar, men det skal $$ nu ikke bruges paa. Jeg tænker nærmere paa en ny camera linse, en Canon 24-70 L serie. De skal nok faa ben at gaa paa!
H
Hogmeister
Svar
#6
Hej Hogmeister.
God vind med dine nye sysler, det har været fornøjeligt og lærerigt at se dine input, gennem årene.

Håber du stadig kigger med her, du har af og til nogle guldkorn st dele ud af.

Stay tuned.
K&B Claxel Wink




Svar
#7
Mit mest kommenterede opslag på Facebook er det hvor jeg skriver, at jeg ikke gider jagt og skydning mere, og har solgt alle mine skydevåben.

Der er virkeligt mange bekymrede venner der spørger om jeg er OK, og hvordan de bedst kan hjælpe mig. Og også nogle stykker som straks indså hvad der var sket: jeg havde glemt at logge af computeren, så min kone havde skrevet opslaget i mit navn! Det hedder vist Face Rape.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
(17-09-2019, 03:44 PM)LasseScout Skrev: Mit mest kommenterede opslag på Facebook er det hvor jeg skriver, at jeg ikke gider jagt og skydning mere, og har solgt alle mine skydevåben.

Der er virkeligt mange bekymrede venner der spørger om jeg er OK, og hvordan de bedst kan hjælpe mig. Og også nogle stykker som straks indså hvad der var sket: jeg havde glemt at logge af computeren, så min kone havde skrevet opslaget i mit navn! Det hedder vist Face Rape.

Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)