Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Colt 1911 AKA Norinco NP28
#1
Halløj formænd
I et anfald af den forfærdelige "må bare eje-syge" fået handlet mig til en meget billig pistol. Pistolen er en kinesisk kopi af en colt 1911 nærmere bestemt en Norinco np28
Pistolen får egentlig ok anmeldelser især hvis man tager prisen i betragtning, den kan efter sigende dele reservedele med colt 1911 samt det faktum at den er lavet med double stack-magasin, så den kan indeholde 15 skud imod coltens single-stack, der "kun" kan indeholde 8 (9) stk
Problemet består i at aftrækket på kinøjserkopien er mildest talt forfærdeligt. Desuden mangler den i akut grad justerbare sigtemidler.
Mit spørgsmål går nu på om man kan bruge sigtemidler fra colt 1911 til norincoen. 
Derudover vil jeg høre om der er nogen med hands-on erfaringer med polering/optimering af aftrækket på sådan en kinøjser. Jeg har ladet mig fortælle, at den kan komme til at skyde ganske glimrende og aftrækket kan optimeres betragteligt, men jeg har ingen, som i SLET ingen erfaring med den slags arbejde.  Hvem kan/vil tage mig i hånden og vise mig hvordan man gør den slags. Umiddelbart er det efter sigende ikke raketvidenskab, men omvendt, så kan man altså gøre mere skade end gavn, hvis man får taget for meget af.
Jeg er bekendt med at jeg jo bare kan smide den ned til Hatting og lade ham trylle den fin (Det VED jeg han kan) Big Grin men jeg kan altså godt lide tanken om selv at kunne gøre ting. 
Giv lyd, hvis nogen har erfaringen. 
Venligst 
Klokker
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#2
Der er skrevet noget, du måske kan bruge her:
https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?t=29937
Billederne er desværre ikke tilgængelige.
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
@Klokker
Hvorfor en kineser kopi når du kan købe en USA kopi.

/Rolin

PS: Du ender bare med at blive skævøjet.
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#4
Hvorfor købe en kopi naar du kan ha` en original.
H

[Image: IMG-2841.jpg]

[Image: IMG-2842.jpg]

[Image: IMG-5818.jpg]


hogmeister
Hogmeister
Svar
#5
Jag er overbevist om at du give den til Ander Hatting Og så vil han kunne fixe det for dig, god jul og tillykke med nyerhvervelsen.
Svar
#6
Smile 
lidt polering ca 2-3 timer 
en ny sear måske ny disconector en ny sear spring i god kvalitet
tjek hammer/sear hak ( måske ny hane )+ mainspring & mainspring housing 
poler føderampe tjek barrelbushing - kontroler/skift link 


og så køre den som en amerikaner  Big Grin
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#7
Jammen det er jo det jeg har sagt!
H
Hogmeister
Svar
#8
Spar pengene og køb en Amerikaner.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#9
Det er for sent, han har jo allerede købt.  Big Grin

Tillykke med pistolen, og enten, så forsøg selv, efter Hattings råd, eller spring over, hvor gærdet er lavest, og aflever den, til Hatting.
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)