Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
krater i fænghætte
#1
Nogen som kan fortælle mig hvad disse kratere kommer fra.

På forhånd tak
[Image: MG-6808.jpg]
Svar
#2
(17-03-2020, 08:24 PM)mopse Skrev: Nogen som kan fortælle mig hvad disse kratere kommer fra.

På forhånd tak
[Image: MG-6808.jpg]
Mit gæt er at der er lidt for stor tolerance mellem slagstift og bundstykke kombineret med en lidt "frisk" ladning !!
"Once upon a time in the West"
Svar
#3
(17-03-2020, 08:36 PM)WSM Skrev:
(17-03-2020, 08:24 PM)mopse Skrev: Nogen som kan fortælle mig hvad disse kratere kommer fra.

På forhånd tak
[Image: MG-6808.jpg]
Mit gæt er at der er lidt for stor tolerance mellem slagstift og bundstykke kombineret med en lidt "frisk" ladning !!
Det med slagstiften gir god mening, men ladningen burde ikke være "frisk" da den er noget under max
Svar
#4
(17-03-2020, 09:14 PM)mopse Skrev:
(17-03-2020, 08:36 PM)WSM Skrev:
(17-03-2020, 08:24 PM)mopse Skrev: Nogen som kan fortælle mig hvad disse kratere kommer fra.

På forhånd tak
[Image: MG-6808.jpg]
Mit gæt er at der er lidt for stor tolerance mellem slagstift og bundstykke kombineret med en lidt "frisk" ladning !!
Det med slagstiften gir god mening, men ladningen burde ikke være "frisk" da den er noget under max
Det med max ladning kan du ikke regne med, hvis der er max afstand mellem hylster og bundstykke dvs. kammeret er til den store side , så kan der også være stort tryk tegn selvom at det er en lille ladning
Svar
#5
Ja, det er helt rigtigt! 
Underladning kan give max tryk på bundstykket da selve hylsteret ikke pakker mod kammervæggen.
For mig så det også ud som om der var lidt flade gænghætter, selvom det selvfølgelig ikke er et egentydig tryktegn
"Once upon a time in the West"
Svar
#6
(17-03-2020, 10:52 PM)WSM Skrev: Ja, det er helt rigtigt! 
Underladning kan give max tryk på bundstykket da selve hylsteret ikke pakker mod kammervæggen.
For mig så det også ud som om der var lidt flade gænghætter, selvom det selvfølgelig ikke er et egentydig tryktegn

Ok jeg prøver at reducere ladningen lidt mere,og hvis kammeret er til den store side må jeg prøve med necksizing only.

Mopse
Svar
#7
(17-03-2020, 11:17 PM)mopse Skrev:
(17-03-2020, 10:52 PM)WSM Skrev: Ja, det er helt rigtigt! 
Underladning kan give max tryk på bundstykket da selve hylsteret ikke pakker mod kammervæggen.
For mig så det også ud som om der var lidt flade gænghætter, selvom det selvfølgelig ikke er et egentydig tryktegn

Ok jeg prøver at reducere ladningen lidt mere,og hvis kammeret er til den store side må jeg prøve med necksizing only.

Mopse

Det kan også være en slap slagfjeder.

Er det kun noget der optræder med denne ladning, eller ses det også med andre, måske også fabriksladede patroner?

Hvad er det for en riffel, og hvad er ladedata?

Venlig hilsen

JCK
Svar
#8
(17-03-2020, 11:17 PM)mopse Skrev:
(17-03-2020, 10:52 PM)WSM Skrev: Ja, det er helt rigtigt! 
Underladning kan give max tryk på bundstykket da selve hylsteret ikke pakker mod kammervæggen.
For mig så det også ud som om der var lidt flade gænghætter, selvom det selvfølgelig ikke er et egentydig tryktegn

Ok jeg prøver at reducere ladningen lidt mere,og hvis kammeret er til den store side må jeg prøve med necksizing only.

Mopse
Vær nu ikke for ukritisk når du reducerer en måske i forvejen svag ladning!!!

En god måde at måle kammertryk, er at måle ø lige over udtræksrillen før og efter affyring. (Med et helt nyt hylster)

Min erfaring er at det er mellem 0.01-0.03mm det rigtige arbejdstryk ligger! (6,5x55 Norma hylstre)
"Once upon a time in the West"
Svar
#9
Havde tilsvarende på min gamle DL97 i 6,5x55 uden at det var friske ladninger. Tror det skyldtes tolerancen mellem slagstift og bundstykke. I hvert fald så kanten der hvor slagstiften kom ud af bundstykket lidt slidt ud. Det udviklede sig aldrig til noget grimt. Prøv en lidt hårdere fænghætte, fx Murom.
9,3*57
Svar
#10
Har bakket ladningen et par grain ned og det ser ud til at hjælpe. Når jeg tænker efter har der faktisk været et par gange bundstykket har været svært at åbne.

Man skal ikke stole blindt på alle tabeller.Når man er vandt til 9,3x62 hvor et grain eller 2 krudt ikke får verden til at bryde sammen, finder man ud af at det betyder alverden i en 223rem.

Tror jeg har styr på det nu og siger mange tak for input.

mvh. Mopse
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)