Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
opbevaring af våben i sommerhus
#1
hej , er det tilladt at opbevare sine våben i sommerhus, når de bliver opbevaret i et fastboltet  godkendt sikringsskab  ,
 men man har hjemadresse andet sted,
mvh Basse
Skyd småvildt og fugle med haglbøssen.
skyd klovbærende vildt med riflen 
Svar
#2
Hvis opbevaringsadressen på våbentilladelsen er sommerhuset vil jeg sige ja.
Hvis opbevaringsadressen er hjemmeadressen så nej.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#3
@Basse

Opbevaring af våben skal ske på den adresse der er opgivet på våbentilladelsen.

Men du må gerne medbringe dit våben på en jagttur og opbevare det hvor du sover, du skal hermed altid have opsyn med dit våben Cool 

Men har du et våben skab i sommerhuset, har du sikret det yderligere og så tror jeg ikke at nogen vil lave en stor sag ud af det. Shy 

Men efter loven skal våben sove i våbenskabet på opbevaringsadressen Angel 

Mvh

Santo

PS. fandt lige dette på politiets hjemmeside: https://politi.dk/soeg-om-tilladelse/vaa...ammunition
Svar
#4
@ Santo.

Opbevaring af våben skal ske på den adresse der er opgivet på våbentilladelsen..

Jeg mener, at reglerne er sådan, at det skal opbevares på den adresse, hvor du er tilmeldt folkeregistret.
Hvis andet, skal der søges specifikt.

Det betyder, at du ikke skal søge ny våbentilladelse, hvis du skifter adresse i gyldighedsperioden.

Venlig hilsen

JCK
Svar
#5
hej, jeg har nu fået svar fra våbenkontoret, man må gerne opbevare sine våben permanent i sit sommerhus, i et godkendt sikringsskab
men skal bare oplyse våbenkontoret om den nye opbevaringsadresse,
Det behøves ikke nødvendigvis være sin folkeregister adresse man skal opbevare sin våben på.
tak for jeres svar
mvh basse
Skyd småvildt og fugle med haglbøssen.
skyd klovbærende vildt med riflen 
Svar
#6
(21-04-2020, 11:26 AM)Basse Skrev: hej, jeg har nu fået svar fra våbenkontoret, man må gerne opbevare sine våben permanent i sit sommerhus, i et godkendt sikringsskab
men skal bare oplyse våbenkontoret om den nye opbevaringsadresse,
Det behøves ikke nødvendigvis  være sin folkeregister adresse man skal opbevare sin våben på.
tak for jeres svar
mvh basse

Herligt. Godt svar, der blev jeg klogere. 

Men nu bliver jeg så i tvivl. Jeg har skiftet folkeregisteradresse og har ikke gjort andet end at flytte mine våben og naturligvis mine våbenskabe efter foreskrifterne. Skal våbenkontoret så besværes med at blive informeret om, jeg har flyttet mine våben med mig???
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#7
Hej igen hvis man skifter opbevaringsadresse på sine våben skal våbenkontoret have besked, på deres hjemmeside er der en formular til dette
MVH Basse
Skyd småvildt og fugle med haglbøssen.
skyd klovbærende vildt med riflen 
Svar
#8
Man SKAL opbevare sine våben på den oplyste adresse, det kan være andre steder end hvor du har folkeregisteradresse.

Man må i en kort periode opbevare sine våben andet sted, fra dagen før et skydearrangement/jagttur til dagen efter pågældende arrangement, det kræver konstant opsyn eller et godkendt våbenskab, hvor man er. Og man må ikke dele dette våbenskab med andre med mindre man har tilladelse til alle våben, dette gælder for både riflede og glatløbet våben.

Som bonus info må man f.eks ikke lade naboen låne sit haglgevær til en jagt, da han ikke er registreret som ejer.

Mvh

Santo

(21-04-2020, 12:47 PM)Basse Skrev: Hej igen hvis man skifter opbevaringsadresse på sine våben skal våbenkontoret have besked, på deres hjemmeside er der en formular til dette
MVH Basse

@Basse

Kun hvis opbevaringsadressen er et andet sted end din folkeregisteradresse, ellers sker det automatisk ved flytning.

Mvh

Santo
Svar
#9
(21-04-2020, 12:36 PM)klokker Skrev:
(21-04-2020, 11:26 AM)Basse Skrev: hej, jeg har nu fået svar fra våbenkontoret, man må gerne opbevare sine våben permanent i sit sommerhus, i et godkendt sikringsskab
men skal bare oplyse våbenkontoret om den nye opbevaringsadresse,
Det behøves ikke nødvendigvis  være sin folkeregister adresse man skal opbevare sin våben på.
tak for jeres svar
mvh basse

Herligt. Godt svar, der blev jeg klogere. 

Men nu bliver jeg så i tvivl. Jeg har skiftet folkeregisteradresse og har ikke gjort andet end at flytte mine våben og naturligvis mine våbenskabe efter foreskrifterne. Skal våbenkontoret så besværes med at blive informeret om, jeg har flyttet mine våben med mig???

Da vi flyttede sydpå fra Vendsyssel, ringede jeg og spurgte politiet, selvom jeg er gift med en våbenhandler. 
Nej du skal ikke anmelde til dem du skifter adresse. De får automatisk besked om at du er flyttet og registrerer dine våben på din folkeregisteradresse med mindre andet er anført tidligere på din tilladelse.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)