Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Post Danmark - om jeg må be’- spørgsmål til panelet
#1
Forleden skulle jeg, som så ofte før, sende en pakke.
Pakkede den i en papkasse og satte en GLS selvklæbende mærkat på. Afsenderfeltet havde jeg udfyldt med mit stempel og modtagerfeltet havde jeg udfyldt med håndskrift -BLOKBOGSTAVER, som der stod man skulle og så afsted til GLS pakkeshoppen. 
Næ nej, den kunne de skam ikke modtage - “ der skulle en printet mærkat på”
A hwarfor noget ? Ja, det var noget nyt, man skulle gå ind på GLS og bestille “send en pakke”
Jeg kunne dog også gøre det på telefonen her og nu, der ville så blive tilsendt en QR- kode som jeg blot skulle fremvise. Af en eller anden mærkelig grund - sukkermangel måske - skulle jeg fandme ikke til at gå ind på en hjemmeside og bestille en QR-kode. Der stod nok 7 mennesker bag mig og ventede på at indlevere deres pakker, pigen bag disken KUNNE have været en rigtig flot pige, hvis ikke det var fordi hun var fuldstændig “overbroderet” med tatoveringer, kunstigt malede øjenbryn og fuldstændig solarie forbrændt. 
Om hun kendte forskel på de to udsagn: “ en rigtig sminkekrukke” og “Hun har sådan en naturlig skønhed” - og hvilken af de to udsagn hun syntes var det positive udsagn. 
Nå, fik ikke afleveret pakken men fik da fortalt at jeg satme aldrig mere skulle benytte GLS.
Ud i bilen og ringe til GLS hovedkvarter og bede om kunde service.
Spurgte ( meget høfligt og forsigtigt) hvordan man skulle sende en pakke med GLS.
Fik forklaringen men måtte fortælle den søde pige, at jeg ikke ejede en printer.
Kunne så bare få tilsendt en QR kode som jeg så kunne vise i pakkeshoppen.
“Jamen, jeg har jo ingen printer” - så kunne jeg bare vise dem skærmen. 
“Skærmen - vil du have at jeg skal afmontere min 22” skærm og slæbe med ned i pakkeshoppen”
Om jeg ikke havde en telefon - “ jo da” ( tog chancen) det er jo den jeg sidder på kontoret og ringer fra.
Nå, vi fik en længere “snak” om Forbrugerklagenævnet - hendes navn og medarbejdernummer - som hun havde PLIGT til at oplyse (det vidste hun slet ikke, men hun kan garanteret huske det fremover) og en hel masse ting. 


Så er det bare jeg vil spørge ekspertpanelet - kan det virkelig være rigtig at gamle mennesker uden printer og smartphone ikke længere kan benytte GLS, eller er der noget jeg overser
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#2
ja det er hårdt at blive gammel sur mand
men kør i netto og køb en HP blæk printer den koster 320.-
og så kan du printe både GLS label og skydeskiver

tihi er livet ikke skønt
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#3
så så, lille Anders
nu ikke ødelægge Claus's glæde ved at brokke sig lidt ( jeg nyder også en gang imellem at være på tværs  Smile )
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
(09-02-2021, 09:59 AM)STROM Skrev: så så, lille Anders
nu ikke ødelægge Claus's glæde ved at brokke sig lidt ( jeg nyder også en gang imellem at være på tværs  Smile )
Nemlig, jeg er gerne på tværs - bare for at være det. 
Og i det her tilfælde er jeg faktisk ikke sikker på lovligheden af GLS’s metode - bare at trække noget ned over hovedet på mig ( og det er jo det der virkelig bringer mit pis i kog)
Er pakkeservice et fuldstændig frit erhverv - mon ikke der er en del godkendelser/betingelser med, eller kan ALLE slå sig ned som pakkeexpeditør, med deres egne regler - feks “ jeg vil kun køre for de rødhårede” ???
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#5
Har en gammel printer liggende du kan få
Mvh.
Morten
Svar
#6
Hvis det går helt galt så må du komme ud til mig og printe ud, det bliver ikke dyrt
Hilsen Rasmussen45
Svar
#7
jeg har så sent som i torsdags indlevet en pakke i min gls pakkeshop hvor jeg havde påmonteret et klistermærke fra gls og skrevet modtager og afsender på, der var ingen problemer og manden har fået sin pakke?
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#8
jeg har så sent som i torsdags indlevet en pakke i min gls pakkeshop hvor jeg havde påmonteret et klistermærke fra gls og skrevet modtager og afsender på, der var ingen problemer og manden har fået sin pakke?

så er de flinkere i dit pastorat: jeg kunne ikke sende i sidste uge og måtte derfor sende med postnord
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#9
(08-02-2021, 10:50 PM)CP Skrev: Forleden skulle jeg, som så ofte før, sende en pakke.
Pakkede den i en papkasse og satte en GLS selvklæbende mærkat på. Afsenderfeltet havde jeg udfyldt med mit stempel og modtagerfeltet havde jeg udfyldt med håndskrift -BLOKBOGSTAVER, som der stod man skulle og så afsted til GLS pakkeshoppen. 
Næ nej, den kunne de skam ikke modtage - “ der skulle en printet mærkat på”
A hwarfor noget ? Ja, det var noget nyt, man skulle gå ind på GLS og bestille “send en pakke”
Jeg kunne dog også gøre det på telefonen her og nu, der ville så blive tilsendt en QR- kode som jeg blot skulle fremvise. Af en eller anden mærkelig grund - sukkermangel måske - skulle jeg fandme ikke til at gå ind på en hjemmeside og bestille en QR-kode. Der stod nok 7 mennesker bag mig og ventede på at indlevere deres pakker, pigen bag disken KUNNE have været en rigtig flot pige, hvis ikke det var fordi hun var fuldstændig “overbroderet” med tatoveringer, kunstigt malede øjenbryn og fuldstændig solarie forbrændt. 
Om hun kendte forskel på de to udsagn: “ en rigtig sminkekrukke” og “Hun har sådan en naturlig skønhed” - og hvilken af de to udsagn hun syntes var det positive udsagn. 
Nå, fik ikke afleveret pakken men fik da fortalt at jeg satme aldrig mere skulle benytte GLS.
Ud i bilen og ringe til GLS hovedkvarter og bede om kunde service.
Spurgte ( meget høfligt og forsigtigt) hvordan man skulle sende en pakke med GLS.
Fik forklaringen men måtte fortælle den søde pige, at jeg ikke ejede en printer.
Kunne så bare få tilsendt en QR kode som jeg så kunne vise i pakkeshoppen.
“Jamen, jeg har jo ingen printer” - så kunne jeg bare vise dem skærmen. 
“Skærmen - vil du have at jeg skal afmontere min 22” skærm og slæbe med ned i pakkeshoppen”
Om jeg ikke havde en telefon - “ jo da” ( tog chancen) det er jo den jeg sidder på kontoret og ringer fra.
Nå, vi fik en længere “snak” om Forbrugerklagenævnet - hendes navn og medarbejdernummer - som hun havde PLIGT til at oplyse (det vidste hun slet ikke, men hun kan garanteret huske det fremover) og en hel masse ting. 


Så er det bare jeg vil spørge ekspertpanelet - kan det virkelig være rigtig at gamle mennesker uden printer og smartphone ikke længere kan benytte GLS, eller er der noget jeg overser

Hej CP

Du trænger da i høj grad til en opdatering på teknik området...

Hvis din telefon ikke er fra sidste år tusinde, kan den vel tage billeder Cool  så bestil QR koden og tag et billed af den og forevis den i pakkeshoppen. ellers skift til en nyere DORO med stor skrift så kan du både læse det der står på skærmen og tasterne Big Grin 

Mvh

Santo

PS. Hvis du køber en printer så få en kvittering så kan du lave fradrag på den.



What do you want to do ?
New mail
Copy
Svar
#10
Os der af den ene eller anden grund har valgt ikke at eje en mobiltelefon er efterhånden ikke velsete (ironi kan forekomme), hverken ved det offentlige eller private erhvervsliv.
Vi kan ikke engang købe ting på nettet længere, da det kræver en mobilapp, eller modtagelse af en SMS.

Når det er sagt er det jo vores eget valg, vi kan jo "bare" anskaffe os en.

Mit arbejde forlanger at jeg har en, hvorfor de har udstyret mig med en, som jeg så skal betale skat af Angry .
Denne telefon må jeg så godt bruge privat, men af sikkerhedsårsager må jeg ikke have private Apps på den.

Vælger dog som regel at slukke lortet og få ro hver gang jeg har chancen.

Personligt har jeg indtil nu ikke savnet en privat mobil siden jeg droppede den sådan for efterhånden en del år siden.
Men er nu, med den nye regler der gælder fra årsskiftet,  ved at komme til det punkt, hvor jeg nok desværre ikke længere kan komme udenom at anskaffe en privat mobiltelefon, hvis jeg ønsker at handle på nettet.

https://livsstil.tv2.dk/samliv/2019-09-2...martphones
Svar
#11
Oplevede det sammme som CP. Gik til PostNord som ellers ligger lavt hos mig, da de mistede et skæfte og efterfølgende tørrede den af på mig. Overvejer stadig hvor jeg kan klage.
Lidt det samme med bankerne. PENGELØSE!!! Sælger jeg noget kontant, kan jeg ikke aflevere pengene i banken.....
Svar
#12
Growing old is a dirty affair! Jeg har medlidenhed med jer. Jeg har heller ikke nogen mobil telefon. Har ikke haft det siden jeg gik på pension for 13 år siden og måtte aflevere 'tjeneste' mobilen. Jeg er lykkelig for ikke at have en. Jeg vil faeme ikke give folk det indtryk at de bare kan ringe eller SMS'e i tide og utide. Jeg er at træffe på min bopæl og fastnet efter kl 18! Herlig befriet for Facebook, Twitter og hvad det nu end altsammen hedder.
Og de af jer der er 'mobil ramt' skulle prøve at slukke for den i en uge, og opleve hvor dejligt befriende det er!
Prøv det!!
Hogmeister
Svar
#13
(18-02-2021, 09:02 PM)hogmeister Skrev: Growing old is a dirty affair! Jeg har medlidenhed med jer. Jeg har heller ikke nogen mobil telefon. Har ikke haft det siden jeg gik på pension for 13 år siden og måtte aflevere 'tjeneste' mobilen. Jeg er lykkelig for ikke at have en. Jeg vil faeme ikke give folk det indtryk at de bare kan ringe eller SMS'e i tide og utide. Jeg er at træffe på min bopæl og fastnet efter kl 18! Herlig befriet for Facebook, Twitter og hvad det nu end altsammen hedder.
Og de af jer der er 'mobil ramt' skulle prøve at slukke for den i en uge, og opleve hvor dejligt befriende det er!
Prøv det!!

Tøhø, Hogmeister,syntes også du skulle slukke for internettet så Big Grin Big Grin
Jeg knuselsker min telefon og jeg glædes over at være online. Det kaldes udvikling gamle ven. 

Og nu tilbage til emnet.
Ligemeget hvor dårlige erfaringer I har med GLS så har jeg ikke hørt om erfaringer der er så dårlige at i kan overbevise mig om at Pest Danmark nogensinde skulle fortjene at få mine penge igen. Som I ALDRIG... den møgbiks har godtnok brændt sine broer så eftertrykkeligt, at jeg aldrig vender tilbage.
Pro rege et grege 
Plus ultra
Svar
#14
Ja snak du bare Klokker. Jeg betragter sgu heller ikke min computer for andet end en forherliget skrivemaskine, og et elektronisk leksikon, når jeg nu og da skal slå et eller andet op. Udvikling kan også gå den forkerte vej! Folk snakker ikke med hinanden mere. Selv børn i skolegården SMS'er kammerater der går på den anden side af skolegården, og forældre tjekker konstant på deres børn.
Du hører så til den generation der får abstinenser hvis du ikke har adgang til en skærm af den ene eller anden slags. Som jeg sagde:" Prøv at slukke for den, og læg den fra dig bare et par dage"...…………… Du overlever garanteret!
H
Hogmeister
Svar
#15
Jeg har godt nok en mobiltelefon, men den ligger i skuffen og bliver kun hentet frem i ferien, så kan jeg nemlig ringe efter fruen når jeg har været langt ude og fiske. Derude ved Karup er der mobildækning, men ikke her ved min bopæl. Angry Så vi er nødt til at have fastnet - sæt nu jeg havde brug for en øjeblikkelig ambulance. Så jeg hører til de gamle trætte vrisne mænd, som syntes at alt nyt ikke nødvendigvis er godt. Jeg kan heller ikke handle på nettet mere, det var dog en positiv ting i en coronatid. Angry Hvad er der iøvrigt galt med den personlige samtale, den er da meget bedre end en kortfattet upersonlig besked. Så jeg er så glad for mit fastnet.

mvh moas
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)