Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjemmelavet ammobox. Råd søges
#1
Har set disse boxe på Harald Nyborg 

https://www.harald-nyborg.dk/mitsutomo-k...5-x-265-mm

har en skummel plan om, at omdanne dem til patronbox. Jeg mangler dog lidt inspiration til hvordan jeg får lavet huller så patronerne kan stå på rad og række som en alm. patronbox. Jeg kunne også vælge, at smide på den anden sofa af 1000,- på en box fra flightcases (https://flightcases.dk/filter-cases/smal...lapua.html) men hvis nu en formand havde on god metode er det federe at lave den selv.

Man kan jo nok ikke bore hullerne og jeg har ingen laser, så hvis en formand hat er godt bud hører jeg gerne
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#2
En hurtig google siger, brug et hulbor, men Kør baglæns.

Alternativt: Spænd hårdt sammen, mellem to krydsfinerplader, og bor gennem disse.

Jeg ville nok tage metoden, med sammenspænding, men er nok smart at teste, hvis du kan få fat i et stykke tilsvarende skum, først.
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
(24-04-2022, 09:47 PM)Søby Skrev: Har set disse boxe på Harald Nyborg 

https://www.harald-nyborg.dk/mitsutomo-k...5-x-265-mm

har en skummel plan om, at omdanne dem til patronbox. Jeg mangler dog lidt inspiration til hvordan jeg får lavet huller så patronerne kan stå på rad og række som en alm. patronbox. Jeg kunne også vælge, at smide på den anden sofa af 1000,- på en box fra flightcases (https://flightcases.dk/filter-cases/smal...lapua.html) men hvis nu en formand havde on god metode er det federe at lave den selv.

Man kan jo nok ikke bore hullerne og jeg har ingen laser, så hvis en formand hat er godt bud hører jeg gerne

Skriv til mig på 40447323.
Så tager jeg et par billeder.
Efterfælgende må du godt lægge dem op her.

VH

JCK
Svar
#4
Måske du skulle starte med at spørge dig selv hvad formålet er med så stor en boks. Hvis det blot er til opbevaring af patroner er det jo spild af plads.
Hvis den skal med på skydebanen, er der så plads til den ved siden af riflen når du skyder, og hvad med de tomme hylstre? Skal de tilbage i hullerne i skummet igen, og hvis du skyder på tid, er der tid til alt det fumleri. Ideen ser umiddelbart god ud, men er den praktisk 'i det virkelige liv'?
Spørger bare
Hogmeister
Svar
#5
(25-04-2022, 02:41 PM)hogmeister Skrev: Måske du skulle starte med at spørge dig selv hvad formålet er med så stor en boks. Hvis det blot er til opbevaring af patroner er det jo spild af plads.
Hvis den skal med på skydebanen, er der så plads til den ved siden af riflen når du skyder, og hvad med de tomme hylstre? Skal de tilbage i hullerne i skummet igen, og hvis du skyder på tid, er der tid til alt det fumleri. Ideen ser umiddelbart god ud, men er den praktisk 'i det virkelige liv'?
Spørger bare

Så langt er jeg slet ikke nået at tænke. Som udgangspunkt er det tiltænkt transport. Jeg er ikke konkurrence skytte, så det med fumleri bliver ikke et problem…
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#6
@Søby

Du skriver at det kun er til transport, Jeg ville tage de indsatser der er i en alm pakke patroner og bruge den, skær ud i skummet med en skarp hobby kniv til så mange 20 styks der kan være lim alle sammen og du har en boks til transport eller køb en boks til 50/100 stk fra MTN eller plano og gør det nemt.

Jeg bruger selv de grønne fra MTM med stor fornøjelse, det virker.
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#7
Jeg har en sådan hvor jeg med møje og besvær har siddet og pillet ud i skummet.
Er det plukskum som dette der er i, så er en skalpel god til at få 4kanterne ud med.

Jeg har noget lign skum liggende som du evt kan få og teste med. Vi ses jo nok inden alt for længe.. Big Grin

De 2 patroner der sidder i er en 308w og en 270w der er presset helt i bund, så du har en ide om dybt der er. Det er en peli1150 jeg har. 


[Image: 16509907285732573530151866295061.jpg]
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#8
HVIS jeg skulle lave en patron kasse ud af det:
Så alt skum ud, en tyk plade i bunden, og en tynd plade krydsfiner i toppen.
Bor gennem den tynde plade ned i den tykke med et Forstner bor, så hullerne matcher.
Juster dybden af hullerne, så skummet i låget gør at patronerne er fikseret under transport.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)