Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Udskiftning af bagkapper
#1
Hej alle sammen

2 af mine rifler har en tendens til at gøre mig øm i skulderen. Begge synes jeg har særdeles hårde bagkapper og jeg har derfor besluttet mig for at prøve at skifte dem ud.

Den ene er min Tikke t3 lite i 7mmRM. Her her jeg tænkt på at få en limbsaver http://www.limbsaver.com/store/product.php?productid=108. Nogen der ved om den er god?

Mit største problem er min Tikka m658 338wm. Der har jeg ikke kunne finde nogle pre-fit til. Hvordan vil i foreslå jeg får skiftet min bagkappe der? Og med hvad? Helst uden bøssemager besøg. Det er nu sjovest at lave det selv.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#2
Prøv en pakke OTA Solgryn.......[8D]
Svar
#3
hej
.1 ja den er god
.2 en båndpudser

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#4
Citat:quote:

Mit største problem er min Tikka m658 338wm. Der har jeg ikke kunne finde nogle pre-fit til. Hvordan vil i foreslå jeg får skiftet min bagkappe der? Og med hvad? Helst uden bøssemager besøg. Det er nu sjovest at lave det selv.


Behold bagkappen, men skift alt foran den ud med en riffel i et kaliber du kan håndtere [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Sorry, kunne ikke lade være.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Citat:quote:

Mit største problem er min Tikka m658 338wm. Der har jeg ikke kunne finde nogle pre-fit til. Hvordan vil i foreslå jeg får skiftet min bagkappe der? Og med hvad? Helst uden bøssemager besøg. Det er nu sjovest at lave det selv.


Behold bagkappen, men skift alt foran den ud med en riffel i et kaliber du kan håndtere [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Sorry, kunne ikke lade være.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.



Eleven er altid glad for konstruktiv kritik[Big Grin]

Til sendersen: Hvordan monteres sådan en pakke ota solgryn? skal det være så forsiden vender ind mod skulder? eller er det bedre hvis det er toppen? Eller måske siden?
Og hvad skal den monteres med? En ske og en ½liter skummet mælk?

Hatting jeg kan godt se du er kommet med løsning til nummer 2, men eleven vil være meget taknemlig for en uddybning. Eleven kommer ud af en familie hvor værktøj er et fremmed ord og færdigheder med disse er en.... Nej vil udelade at poste nogen billeder af min families brug af værktæj... Det er simplethen for hård kost for jer...!

Mvh
Christensen

Ps. Eleven vil lige pointere at han skyder ganske udemærket med hans rifler, på trods af de er lidt ublide ved hans sarte drenge skylder, så han ser ikke nogen pointe i at skifte 2 livtidsprojekter ud med nogen kedelige nogen, som viker uden tilpasning[:I]

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#6
Til sendersen: Hvordan monteres sådan en pakke ota solgryn? skal det være så forsiden vender ind mod skulder? eller er det bedre hvis det er toppen? Eller måske siden?
Og hvad skal den monteres med? En ske og en ½liter skummet mælk?

[/quote]

Du hælder en halv liter vand ned i pakken, og når det hele har udvidet sig til en ulækker slimet substans, sætter du den mellem skulderen og riflen når du skal skyde[Big Grin][Big Grin] Hvis du ikke er linksmongol, anbefales det at vende åbningen til højre, af hensyn til når hele svineriet bliver presset ud af pakken p.g.a. rekylen[^]

Du skruer bagkappen fast på riflen og ridser op på den langs kolben. Herefter går du igang med båndpudseren. Det sidste lille stykke inden du når¨stregen skal du kontrollere en del gange, for ikke at få undermål. Det er ikke så svært som det lyder, men det sviner og lugter ad he..... til.
Seeland er lagerførende på Limbsaver bagkapperne, og de er rigtig gode.

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#7
Mange tak.

Dvs jeg skal have fat i en seeland forhandler?

Jeg har sidder og undersøgt hvilke grind to fit bagkapper der ser interessant ud.

Limbsaver har en(den tykke i large), Pachmayr har nogle forskellige F325, F990, D750B.

Nogen der ved hvilken en der er bedst? Eller er det ligesom når snakken falder på kaliber?

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#8
Kig paa pachmayr.com

Hogmeister
Hogmeister
Svar
#9
der er lidt videoer her du kan kigge efter

http://youtube.com/watch?v=Ak4YeXEN5FI

http://youtube.com/watch?v=b2AqHdEqg4I

Karsten
Karsten
Svar
#10
Hej Skovf C. Pachmayr D 752B kan anbefales , den har jeg på to af mine rifler , nem at bearbejde og særdeles behagelig blød at skyde med [^].Monterings vejledning i pakken bør følges (korn størrelse af slibepapir, og det skal være nyt og skarpt) og slip ind imod skæftet! , ellers for du ikke kanten af det bløde materiale til at blive glat med monterings siden [Wink]. Hilsen A-bolt
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Kig paa pachmayr.com

Hogmeister



Der har jeg læst. Også på limbavers hjemmeside. Er dog lidt skeptisk over for produkt infomation, der siger "vi har verdens bedste produkt" og ikke ret meget andet.

Men det var netop ud fr pachmayr hjemmeside de 3 blev valg da de alle 3 kan håndtere heavy recoil.

Vil smutte ind til min lokale våbenpusher og høre om han kan skaffe mig mig en limbsaver til min t3. Spekulere stadig på hvilken en der skal på m658 påtrods af A-bolts fine anbefaling[:I]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#12
Tag istedet hen til en bøssemager og få ham til at gøre det for dig... Jeg har set mange eksempler på selvmontering af bagkapper og er du 50% bedre end dem så ser det stadig ud af hel.... til
Og for at det ikke skal være løgn har jeg såmænd også se et såkaldt bøssemagerarbejde som ikke var for pænt..

Hver gang du får dine rifler i hånden så vil du blive mindet om dette klamhuggerarbejde..

Og som du selv skriver... så er der ikke de store håndværksmæssige forudsætninger i familien ....

Man skal bare erkende at der er nogen opgaver man med fordel vælger fra ...[Wink]

"Det eneste , der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#13
Mange tak for rådet men jeg tror nu jeg prøver selv alligevel. Hvis det går helt galt skaffer jeg en ny pad og forsøger igen eller finder mig en bøssemager Smile

Synes noget af det sjove i at have våben er man selv kan lave lidt på dem, så det kommer til at være som man selv gerne vil have dem.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#14
Christensen,
Halvautomat har ret. Gaa til en bossemager, og kig endnu en gang paa Pachmayr. De er simpelthen fantastiske, og du kan faa yderligere oplysninger i de Varmint Hunter magazines jeg har sendt dig.
Se hellere at studere statistik til eksamen naste uge og ellers fortal hvad du synes om VHA
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#15
Både Limbsaver og Pachmayer er af god kvalitet men vil man selvinstalere skal man nok have eksperimenteret på et gammelt våben med en billig bagkappe, for det ER ikke så let som det ser ud, Begge er meget "Bløde" så de kan derfor være svære at slibe rigtigt så ptøv på noget andet først inden du gi´r dig igang med at "ødelægge" en temmelig dyr bagkappe.
Mvh.
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#16
@eleven
Jeg fornemmer at du selv går igang på trods af de mange løftede pegefingre[Wink]. Brug en roterende slibeskive eller af mangel på andet en vinkelsliber med flapskiver. Træn først på en pind. Det er vigtigt at hele tiden bevæge klodsen ellers får du kanter i gummiet som er svære at fjerne. Især vinkelsliberen kræver en del øvelse men er meget effektiv.

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#17
Hvis man ikke har det rigtige værktøj , så ladvære med at at lave det selv !!!!!!!! båndpudser , båndpudser , båndpudser hvis det skal blive godt...[Wink]
Svar
#18
Har faktisk lavet en del med disse værktøjer og med et udmærket resultat, men ja man skal ikke have ti tommelfingre. Roterende slibeskive er mindst ligeså god til formålet som en båndpudser[Wink].

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Christensen,
Halvautomat har ret. Gaa til en bossemager, og kig endnu en gang paa Pachmayr. De er simpelthen fantastiske, og du kan faa yderligere oplysninger i de Varmint Hunter magazines jeg har sendt dig.
Se hellere at studere statistik til eksamen naste uge og ellers fortal hvad du synes om VHA
Hogmeister



Jeg skal afstresse lidt fra statistikken af og til også læser jeg og skriver her inde. VHA er med vilje placeret i hillerød mens jeg selv befinder mig i struer så jeg ikke bliver fristet. Mit projekt med bagkapperne går jeg for alvor i gang med efter eksamen her den 3 juli.

Må indrømme jeg ikke synes det er spor sjovt at gå til bøssemager med arbejde man selv kan lave. Så ja jeg vil forsøge og mine krav til finiss er ikke særligt store. Det vigtigste for mig er det virker efter hensigten.

Og hvis man ikke forsøger lære man aldrig noget.

Jeg har sat min lokale våbenpusher til at søge efter limbsaver bagkapper til begge mine rifler. Spændt på om han kan skaffe dem ellers vil jeg til at arbejde i at skaffe dem hjem selv fra USA

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev ChristensenMå indrømme jeg ikke synes det er spor sjovt at gå til bøssemager med arbejde man selv kan lave. Så ja jeg vil forsøge og mine krav til finiss er ikke særligt store. Det vigtigste for mig er det virker efter hensigten.

Og hvis man ikke forsøger lære man aldrig noget.


Jeg ville også selv have forsøgt. Så længe man kun sliber på kappen når den ikke er monteret og gemmer den gamle bagkappe er det eneste man risikerer prisen på bagkappen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)