Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Udskiftning af bagkapper
#21
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen

Må indrømme jeg ikke synes det er spor sjovt at gå til bøssemager med arbejde man selv kan lave. Så ja jeg vil forsøge og mine krav til finiss er ikke særligt store. Det vigtigste for mig er det virker efter hensigten.



Kære elev, nu har du gentagne gange negligeret andres viden, men ovenstående citat slår nu hovedet på sømmet for mig. Du kunne jo have sparet dine spørgsmål helt væk, når nu du skriver at du er ligeglad med finnish og udseende. Hvorfor spørger du så, start dog kædesaven og trim kappen ind for at afslutte med en kniv.

Når folk kommer med gode råd til andre her på siden, plejer det at være baseret på reel erfaring hvorledes et resultat bliver bedst/pænest. Der er faktisk en del fagfolk til stede, og at undervurdere deres gode råd, er for dem det samme for dig at bruge penge på et stykke arbejde - det er nemlig heller ikke spor sjovt, at give dig gode råd.

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#22
Hej til skovfogedelev Christensen.
Ros for at du slider dig flot igennem denne spidsrod af velmente og brugbare erfaringer. Jeg har ikke selv tidligere monteret kapper som de nævnte. Jeg har fulgt med i bl. a. A-bolt´s fine projekt.
Havde du været tæt på Ribe, ville jeg have budt på kaffe og gruppearbejde.
Båndpudseren bliver nævnt flere gange og er en rigtig god maskine til hurtigt at fjerne materiale med.Det er også sådan med den, som det er det med mange andre maskiner, at jo tættere du kommer på dine streger jo mere håndelag kræver den. Jeg ved ikke, hvordan de forskellige, der har nævnt båndpudseren, har betjent den. Der er forskellige muligheder. Skulle jeg have lavet dit projekt ville jeg være gået til rondelpudseren. Den ville sikre, at jeg ikke ville få mange forskellige flader, som kan komme med frihåndskørsel. Du kan faktisk lave en opspænding med en båndpudser spændt fast og liggende på siden, der vil virke, som rondelpudseren. Båndpudserens slibebånd skal så naturligvis være 90 grader i forhold til det plan, du bevæger kappen på.
Jeg ville rigtig gerne have været med ved dit projekt, og du er selvfølgelig velkommen på mine værkstedsfaciliteter.
Måske, på sigt, alle snitbanditterne, i dette forum kunne spare lidt småprojekter op til et fællesarbejdsmøde et eller andet sted i DK. Altså småprojekter, der kræver mange hjerner eller, som kan have stor interesse for de mange.
Jeg kunne godt lægge værksted og overnatning til. På min skole har vi i årenes løb huset ganske mange forskellige "folkeslag".
Mvh Walnut
Svar
#23
Det er da et flot tilbud - som er svært at sige nej til :-)

Vil eleven ud og skyde i morgen aften kl. 19[Smile]
Der er 100 meter skydning på banen lige syd for Lemvig
Du kan sikkert forhandle dig frem til en mærkeskydning så du kan komme med til DM i jagtfeltskydning.

"Det eneste , der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen

Må indrømme jeg ikke synes det er spor sjovt at gå til bøssemager med arbejde man selv kan lave. Så ja jeg vil forsøge og mine krav til finiss er ikke særligt store. Det vigtigste for mig er det virker efter hensigten.



Kære elev, nu har du gentagne gange negligeret andres viden, men ovenstående citat slår nu hovedet på sømmet for mig. Du kunne jo have sparet dine spørgsmål helt væk, når nu du skriver at du er ligeglad med finnish og udseende. Hvorfor spørger du så, start dog kædesaven og trim kappen ind for at afslutte med en kniv.

Når folk kommer med gode råd til andre her på siden, plejer det at være baseret på reel erfaring hvorledes et resultat bliver bedst/pænest. Der er faktisk en del fagfolk til stede, og at undervurdere deres gode råd, er for dem det samme for dig at bruge penge på et stykke arbejde - det er nemlig heller ikke spor sjovt, at give dig gode råd.

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead



Great Dane jeg synes absolut det er sjovt at lave det så godt så muligt. Men argumentationen for skulle gå til bøssemager med det var jeg ville få et flottere job. At jeg vil give det chance og selv lave det hænger sammen med at det ikke er en fin prale riffel det skal sidde på, og derfor er finiss ikke alfa omega. Tilgengæld synes jeg det vil være rigtigt fedt hvis det lykkes og det kommer til at se rigtigt flot ud. Det er derfor jeg spørgs her inde om hvordan man laver det bedst muligt og jeg synes folk har givet en utroligt brugbar hjælp, hvilket jeg er taknemlig for og jeg vil gøre brug af deres råd når jeg går i gang.

Det mener jeg absolut ikke er at neglicere andres viden og deres hjælpe.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Hej til skovfogedelev Christensen.
Ros for at du slider dig flot igennem denne spidsrod af velmente og brugbare erfaringer. Jeg har ikke selv tidligere monteret kapper som de nævnte. Jeg har fulgt med i bl. a. A-bolt´s fine projekt.
Havde du været tæt på Ribe, ville jeg have budt på kaffe og gruppearbejde.
Båndpudseren bliver nævnt flere gange og er en rigtig god maskine til hurtigt at fjerne materiale med.Det er også sådan med den, som det er det med mange andre maskiner, at jo tættere du kommer på dine streger jo mere håndelag kræver den. Jeg ved ikke, hvordan de forskellige, der har nævnt båndpudseren, har betjent den. Der er forskellige muligheder. Skulle jeg have lavet dit projekt ville jeg være gået til rondelpudseren. Den ville sikre, at jeg ikke ville få mange forskellige flader, som kan komme med frihåndskørsel. Du kan faktisk lave en opspænding med en båndpudser spændt fast og liggende på siden, der vil virke, som rondelpudseren. Båndpudserens slibebånd skal så naturligvis være 90 grader i forhold til det plan, du bevæger kappen på.
Jeg ville rigtig gerne have været med ved dit projekt, og du er selvfølgelig velkommen på mine værkstedsfaciliteter.
Måske, på sigt, alle snitbanditterne, i dette forum kunne spare lidt småprojekter op til et fællesarbejdsmøde et eller andet sted i DK. Altså småprojekter, der kræver mange hjerner eller, som kan have stor interesse for de mange.
Jeg kunne godt lægge værksted og overnatning til. På min skole har vi i årenes løb huset ganske mange forskellige "folkeslag".
Mvh Walnut



Hej Walnut

Selv om jeg ikke bor på i nærheden af Ribe vil jeg gerne komme forbi når jeg har fået min bagkappe. Jeg vil være meget taknemlig for al den hjælp jeg kan få og lån af værksteds faciliteter. Det vil være rigtigt spændende at se hvordan vi kan få bagkappen tilpasset ved fælles hjælp.

Halvautomat, jeg rejser til århus i morgen. Min storebrors kone har læst statistik på universitet og jeg tror absolut hun vil være i stand til at hjælpe mig med at forbedre min karakter[^]

Så desværre, eleven ville ellers meget gerne... Skyder i igen på næste mandag? For så er eleven tilbage i struer?

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#26
Det skulle jeg mene - hvis du vil vide det 100% [?]så spørger jeg i morgen..
Citat:quote:

Så desværre, eleven ville ellers meget gerne... Skyder i igen på næste mandag? For så er eleven tilbage i struer?


"Det eneste , der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Det skulle jeg mene - hvis du vil vide det 100% [?]så spørger jeg i morgen..
Citat:quote:

Så desværre, eleven ville ellers meget gerne... Skyder i igen på næste mandag? For så er eleven tilbage i struer?


"Det eneste , der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]



Det vil jeg gerne, for hvis der er, dukker jeg op hvis jeg er velkommen[:I]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#28
Du er velkommen - det er flinke folk her vestpå...

"Det eneste , der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#29
Hej Elev

Du kunne så også købe sådan en, og sy en lomme til den ind i din skydevest.

http://www.midwayusa.com/eproductpage.ex...mid=917712

Den tager det værste smæk og er helt sikkert bedre end våde OTA solgryn.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#30
Angående monteringen af bagkappe, havde jeg et lille projekt liggende til de mørke vinteraftner. Men jeg har ofret det for sagen[^]

[Image: DSCN3652-1.jpg]

Her er kappen blevet skruet på skæftet, og bliver ridset op

[Image: DSCN3653-1.jpg]

Nedslibningen er igang på båndpudseren. Læg mærke til opmærkningen.

[Image: DSCN3654-1.jpg]

Den næsten færdige bagkappe er monteret og mangler nu kun den sidste finpudsning og bøjning inden det er helt færdigt. Dette må dog lige vente til jeg har bedre tid[^]

Bøjning af bagkapper kan foretages med en varmepistol.

Den monterede bagkappe er en Franchi, hvilken er den jeg foretrækker til alle mine våben, da den ikke hænger i.

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#31
Den Franchibagkappe er genial til haglbøsser, men ved liggende skydning med en kraftig riffel, der gør det noller ...

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Den Franchibagkappe er genial til haglbøsser, men ved liggende skydning med en kraftig riffel, der gør det noller ...

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...




Har monteret den på næsten alle mine våben, rifler som haglbøsser og har ingen ubehag ved at skyde med den, uanset kaliber.

Alle haglbøsserne har udover de 25 mm. bagkappen giver, fået et mellemlæg ekstra på 10 mm.

Det er prisen man må betale, når man har hængt forlænge i træerne, inden man blev rystet ned[^][^][Big Grin]

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#33
Mange tak for den fine guide Schönauer

Nu mangler jeg bare at få skaffet bagkappperne så jeg kan komme i gang.

Claxel nu bruger jeg ikke skydevest og plejer at skyde i skjorteærmer når jeg træner om sommeren. Min far foreslog samme løsning men det er ikke rigtigt lige den løsning jeg synes passer til mit behov. Men tak for forslaget [Smile]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#34
Jeg sidder og roddet noget rundt i tommer/inch og og hvor smalle man kan lave en købt grind to fit bagkappe

Jeg har målt min bagkappe til, og brugt 2,54 som omregnings faktor til tommer/inch(rigtigt?)
Bredde 4 cm 1,575"
Længde 14 cm 5,512"
Mellem Skrue huller 8 cm 3,150"

I forhold til de grind to fit bagkapper der sælges, er min meget smal og lang.

fx limbsavers large er i dimensioner
5-9/16X2-1/16 dvs 5,563"x2,063"
hvor den kan slibes ned til
4-7/16x1-19/32 dvs 4,438"x1,594"

Hvilket er 0,02" tomme for lidt

Pachmyers F990
længde= 5.70" bredde=2.05" minimums bredde=1.575"

Pachmyers D750B
Længde= 5.75" Bredde=1.92" Minimums bredde=1.575"

De 2 pachmyars hår lige men Limbsaver kan ikke slibes helt smal nok?

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#35
Kontakt en bøssemager [Wink]
Kommer du ud og skyder [?]
"Det eneste , der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Har monteret den på næsten alle mine våben, rifler som haglbøsser og har ingen ubehag ved at skyde med den, uanset kaliber.

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]



Nu er en bagkappes funktion jo at overføre rekyleenergien til skyttens skulder.

En blød bagkappe forlænger tiden hvori energien overføres og fordeler den over et lidt større areal.

Det formår Franchibagkappen ikke ordentligt ved liggende skydning, da den er masssiv i toppen.

Men kan du tøjle det, så er det OK ...

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Kontakt en bøssemager [Wink]
Kommer du ud og skyder [?]
"Det eneste , der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]



Undskyldning jeg ikke lige fik svaret. Men ja jeg dukker op med min sauer 202 i 6,5x55, stol og skydestok[Smile]

Kommer du også? Kunne være sjovt at få sagt hej Smile

Og nej Bøssemager... Jeg VIL selv, MÅ selv, KAN (måske) selv[^]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#38
jeg kommer derud....
er der stadig bagkappe på :-)

"Det eneste , der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#39
Tak for en hyggelig aften på skydebanen [Smile]

Nu er Limbsavers Grind to Fit bestilt på trods af bedre vidende og råd om det modsatte og bøssemager og alt muligt

Varenr Pris pr. stk Antal Enhed total
---------------------------------------------------------------------- ------------ --------
414930 Limbsaver Recoil Pad Grind to Fit Large 5-9/16" x 2-1/16" Ru 422.00 1 422.00
Her af moms 99.40
Forsendelse 75.00
----------------
Total 497.00

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#40
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen

Nu er Limbsavers Grind to Fit bestilt på trods af bedre vidende og råd om det modsatte og bøssemager og alt muligt

Mvh
Christensen



Jamen du skriver da bare igen, når der er noget du ikke vil have gode råd til [Wink]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)