Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Køb af rangefinder
#1
Jeg søger råd af jer som har erfaring med en rangefinder!
Den skal primært bruges til golf og jagt!
Prisen må max. være ca. 500$

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#2
Jeg har desværre ikke selv en Rangefinder endnu.
da jeg researchede var svaret Leica, deres gamle modeller(LRF 900/1200) var under ALLE forhold mere stabile og præcise en konkurenternes nye modeller(2006), jeg har dog ikke set test af Leica mod de nye fra Leupold.
Selv ville jeg idag kigge efter enten en Leica 1200(ok, er over US$ 500), en Nikon 1200, Leupold RX-III eller RX-IV
Her er den leverandør jeg med success har benyttet til optik fra USA: http://www.bhphotovideo.com

Hvis prisen er ligegyldig, så kommer der til at stå Leica Geovid på min Rangefinder....

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
Her er der en svensk diskussion om Rangefinders. Leica brugerne er "ret" glade for deres udstyr, og der er folk der har skiftet fra andre gode mærker til Leica (ingen nævnt, ingen glemt), uden at se sig tilbage......
http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=10899&st=0

Ud fra denne diskussion må konklussionen være, spar lidt mere sammen, og køb en Leica, DET virker!

Her er endnu en Leica positiv test: http://www.6mmbr.com/rangefinders.html

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#4
Jeg har en Leupold RX-IV og den gør jobbet fint. Den dækker til fulde mit behov og jeg har ikke haft problemer med den, så den kan jeg godt anbefale.
Mvh.

Yeti
Svar
#5
køb den der leica geovid..... har selv en, fed kikkert[Big Grin]

Mvh. Kim
med venlig hilsen
Kim
Svar
#6
Og jeg har en Leupold RX-II, den er jeg også godt tilfreds med, har haft den i lidt over et år og aldrig rigtig kommet i problemer.

Og du skal være mere end velkommen til at prøve/låne den...

Vh
Morten
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#7
Og jeg har denne her http://www.opticsplanet.net/200880.html som du osse kan låne...[Smile]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Jeg har en Leica LRF 900. Jeg er generelt godt tilfreds med den, men jeg synes dog at den er lidt klodset. Hvis der er penge at spare ved at købe 900éren frem for 1200éren er det jo en mulighed med mindre du skyder på længere hold end 900éren rækkevidde [Wink]. Min kan også prøves, hvis du bor i de østlige provinser.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#9
Tak til alle jer søde, med hjertet det rette sted![:X][Big Grin]
Nu tror jeg at jeg kan komme videre!

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#10
De små Leupold er meget handy - kan være i en inderlomme. IV modellen er større men kan lidt mere og frem for alt på afstanden + digitalt kompas.
Har stadig ikke fået min IV

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#11
Jeg har lige købt en Leica CRF900. Aldeles glimrende optik! Bedst i test i en field-testartikel, hvor den blev sammenlignet med bl.a. swarowski og bushnel og flere andre.

Swarowskien havde en anelse bedre optik - men målefeltet var for stort - så det gav upræcise målinger under visse forhold. Leicaen var bare bedre i brug... alt taget i betragtning.

Den koster ca. 4800 ved MacNab. Du kan sikkert få den for 4 af de store, hvis du vifter med sedlerne...[Big Grin]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#12
Hej

Jeg har hygget mig med min Leupold RXB-IV siden sommer, men ikke brugt ret meget på rigtig jagt endnu. Den virker meget lovende og lever fuldt op til mine forventninger om at have en kikkert og afstandsmåler i samme enhed.

Mvh.

Jørgen
Svar
#13
Rigtig god erfaring med Leupold RX III. Kan specielt godt lide, at der er forskellige ballistikker i. Og den er ganske handy. Købt hos Rex for ca. 4K som jeg husker det.
Svar
#14
Købte en bushnell yardage pro 450 af rex, den er uden dikkedarer, men gør det den skal.
Jeg bruger den til jagtfelt, og på mit job. Den er nem og hurtig at bruge og hvis man kan leve med en 1 m+/- så er den rigtig god.
Jeg har testet dens reproducerbarhed mht. ens målinger og den ligger inden for 1m +/- ved gentagne målinger på samme punkt.
Prisen var faktisk også under 500$[Smile].

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#15
Jeg har i øvrigt skrevet lidt om mine erfaringer med min rangefinder her http://web.mac.com/mikkelkroeyer/Helle_o..._jagt.html

Man er vist nødt til at lave copy/paste for at få linket til at virke...
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)