Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sauer 202 cal. 22 vekselsæt - Nyt 50 m resultat
#1
Hej

i forlængelse af min foregående linksmongol tråd, ville jeg lige høre om der er nogen herinde, der havde erfaring med cal. 22 vekselsæt til Sauer 200 STR. Der kom heldigvis også et svar. Nu har jeg så fået systemet og monteret det. Det måtte der jo komme billeder ud af [8D] Det skal prøveskydes i morgen..

Ja jeg ved godt at kikkerten måske er "overkill" [Big Grin] men den sad jo på min riffel.. Og ja systemet til at holde magasinet stikker noget ud, men det er jo også designet til en baneriffel, MEN det fungerer.

Vh. Tooms

[Image: THO_7019.jpg]

[Image: THO_7022.jpg]

[Image: THO_7018.jpg]

[Image: THO_7023.jpg]

"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
Svar
#2
Nå da der åbenbart ikke er nogen herinde, der kender dette system, må jeg jo hellere beskrive det, når det kommer hjem til mig. Skal nok sende billeder også ;-)

Tooms

"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by tooms

Nå da der åbenbart ikke er nogen herinde, der kender dette system, må jeg jo hellere beskrive det, når det kommer hjem til mig. Skal nok sende billeder også ;-)

Tooms

"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"


Hej "Tooms"
Jeg havde ikke set tråden - sorry.

Jeg kender godt systemet fra sauer 200 STR - har skudt både med 6,5 og cal. .22.
Dejlig riffel hvor præcicionen er som den skal være. Cal. .22 er meget præcis (som anschütz og Feinwerkbaum), så det er ikke noget du skal bekymre dig om.
Jeg har aldrig prøvet, eller set skiftet fra 6,5 pibe til .22, men det er efter sigende meget nemt.

Saur 200 STR er en rigtig lækker baneriffel med mange indstillingsmuligheder. Den står højt på min ønskeliste, men indtil finansdirektøren giver lov må jeg låne den vi har i foreningen.

Hvis du har behovet, så ville jeg ikke tøve med at købe den....[Smile]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#4
Hey Tooms

Fandt lige det her på "skyttens marked":

Da SKV ikke vil lade mig beholde mit vekselsæt fordi jeg ikke ejer en Sauer 6,5mm, må jeg sælge det. Vekselsæt Sauer cal 22 højre. Piben har skudt 4500 skud. incl blindmagasin. 1800kr

Navn: Michael Hansen
Tlf.: 21607402
Email: michaelonline@stofanet.dk
Andet:



Annoncen er fra d. 16/11, men det kan jo være at du er heldig. Nyprisen er 5.000 for vekselsættet.

http://programmer.skytten.dk/marked/skyttensmarked.asp

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#5
Så ankom cal. 22 vekselsæt LINKS med posten her til morgen... Skal hjem og montere i aften GLÆÆÆDER mig.. Skal nok fortælle mere og vise billeder [Big Grin]

Vh. Tooms

"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
Svar
#6
Fin salonriffel! Det bliver spændende at høre om den kan skyde-men mon ikke...?!

Iøvrigt-er ginen på første billede,den der bliver brugt når du skal have syet tøj[?] I så fald forklarer det hvorfor du skal ha´sådan en bette skyder....[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#7
Skal man nu også mobbes, bare fordi man tænker lidt på sin fedtprocent og gerne vil være lidt tjekket i tøjet [Big Grin][Big Grin]

"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
Svar
#8
@tooms, er du rar at reducere billedstørrelsen[Wink]
på forsiden af photobucket er der mulighed for at indstille til automatisk at bringe dem i en given størrelse[^]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks quilty
Svar
#9
Tillykke med den - det ser fedt ud. Jeg har også lige fået et 22 vekselsæt - dog til en Blaser.

Glæder mig godt nok til at komme afsted og prøve det, men venter lige på den kikkert der skal pryde sættet.

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#10
Så har jeg været ude og skyde med "dyret". Billedet viser 20 skud skudt hurtigt med lidt fejl 40 engang imellem ;-) Skudafstand er 50 m. Ammunitionen er det billigste jeg kunne få i Almas.

Vh. Tooms

[Image: THO_7060.jpg]

"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
Svar
#11
Wow det er godt nok overbevisende præcision! Jeg fik testet mit vekselsæt i weekenden, men kun for funktionalitet, da kikkerten ikke er kommet endnu :-( Fungerer dog fuldstændigt upåklageligt.

Jeg har ikke en forventning om helt tilsvarende præcision, da løbsprofilen er som en normal jagtpibe og ikke en matchpibe. Det ville dog ikke gøre noget :-)

Tillykke med dit sæt - det ser super godt ud og fungerer tilsyneladende fremragende.
C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#12
Jeg tror faktisk den kan lave endnu bedre resultater, det gik meget stærkt med at lave denne gruppe. I morgen ser det ud til at blive nogenlunde vindstille, så der vil jeg teste den på 100 m [Big Grin]

Vh. Tooms

"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
Svar
#13
Skydningen i dag var præget af det værste mht jagt og skydning, nemlig tidsmangel. Så det gik meget stærkt med at få 25 skud sendt afsted på 100 m. Setuppet er som på billedet og kunne selvfølgelig sagtens være meget mere stabilt. Jeg synes at på denne afstand kan jeg godt mærke at den billige ammunition engang imellem sender nogle "flyers", som jeg ikke helt kan begrunde med en fejl 40... MEN der er absolut en del fejl 40 med i den gruppe, og en anden dag skal den testes mere grundigt.

På skyttebutikkens hjemmeside under "våben" og "Sauer 200 STR" kan man nederst se et billede af systemet i dele.

Herunder er nogle billeder af dagens setup, hvor patronpungen ikke er monteret. Forskæftet er jo eftermonteret, så det passer ikke helt til bagskæftet, men det går vel. Tilsidst ligger resultatet, som jeg MÅ ku gøre bedre Jeg nåede kun den ene type ammunition..

Tooms

[Image: THO_7077.jpg]

[Image: THO_7067.jpg]

[Image: THO_7073.jpg]

[Image: THO_7070.jpg]

[Image: THO_7084.jpg]

"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
Svar
#14
Hej Thomas!

Det ser godt ud på "6mmBR.com"

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#15
Så blev der tid til at teste piben med en bedre ammunition. Valget faldt på en Lapua Master L. Skydningen foregik i dag i noget af en storm. Heldigvis er der volde omkring banen, men vinden kom næsten lige imod mig. De to første er 5 skuds grupper, og den sidste er en 15 skuds gruppe. På tirsdag, hvor de lover stille flot vejr, skal denne ammunition prøves på 100 m.

Vh. Tooms

[Image: THO_7156.jpg]

[Image: THO_7155.jpg]

[Image: THO_7153.jpg]

"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
Svar
#16
Hej Alle,

Har gået den sidste måneds tid og kigget efter en lækker salonriffel...CZ, Remington, Ruger osv. Gerne med kunststofskæfte og med riffel-feel/look, altså ikke for let eller lille. Ruger 77/22 er kommet tættest på, mærkeligt nok...

Er ikke blevet helt overbevist endnu, og faldt så over dette topic, som har en søsterstreng på NVF. :-)

Dér skriver du Tooms at vekselsættet passer fint til en Sauer 202!?

Det ligner svaret på min salonriffelsøgning hvis nogen kan bekræfte at det vekselsæt som det sælges i skyttebutikken http://www.skyttebutik.dk/product.asp?product=1067 også passer på min "medium kaliber" Sauer 202 Team "Extreme" i 9,3 X 62?

Pft.

TRG22


SAKO TRG22 Stealth .308Win / Nightforce NFX 5,5-22 X 56
Sauer 202 Extreme 9,3 X 62 / Swarovski Z6i 2-12 X 50
Svar
#17
Hej TRG22
Det er lidt sent at svare og jeg håber du har fundet svar på dit spørgsmål ang. om vekselsæt i cal .22 passer på en Sauer 202 medium.
Det kan jeg svare dig på med 99,9% sikkerhed at det gør den. Tag evt en snak med dem i skyttebutikken i Vingsted. Du skal være opmærksom på den tykke pipe, det er ikke sikkert at den kan være i en almindelig forskæfte, ellers er alternativet en match-forskæfte.
Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#18
Hej

Jeg ville høre, om der mon var nogen der fandt ud, om kittet kunne bruges på en 202? For jeg må jo nok indrømme, at jeg kan se mange fordele i at have en 22 lr. i samme riffel som jeg normalt bruger. Og så syntes jeg også det er en rigtig god løsning, med et match forskæfte, som man samtidigt kan "ødelægge" med en en bipod.

@Tooms hvilken størrelse bipod er det du har på sættet, og hvilken type adapter har du brugt?

Mvh

Christian
Svar
#19
Hej CFR.
Den vekselsæt i cal ,22 som tooms har vist billeder af sidder på en Sauer 202 [Smile]
Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#20
Ja det er en Sauer 202 sættet sidder på. Det eneste der som sagt ikke fungerer, er sikringen... Adapteren til fra Harris hedder "HB6" og er til europæiske rails.

Vh. Tooms

"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)