Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bøssemager hjælp
#21
Citat:quote:

Originally posted by Zoli

Hej ULG,
jeg er ikke nået længere end at have bestemt hvilken kikkert jeg vil have. Da jeg har en backup riffel, har jeg nydt at afsøge kikkert markedet [Big Grin][Big Grin]
På ammunitionssiden har jeg tænkt mig at teste følgende patroner :
Sako 3,2grams spidsskarp, Sako 3,6grams blødnæset (anbefalet af en bøssemager til råvildt) og endelig Norma 4grams.
Jeg skal nok offentliggøre resultaterne.

Mvh

Zoli



Hej Zoli,

Ved godt det er en gammel tråd, men hvad blev resultatet? Hvis du kan huske det? Bare nysgerrighed, da jeg selv har en Vixen .222 Remington.

Mvh.
Finnbear
Svar
#22
Hej Finnbear,
det blev desværre aldrig godt. Præcisionen kunne bruges til bukkejagt, når jeg selv lavede patroner til den, med Lapua 55gr blødnæset.

Nu har den fået en ny Sako pibe i 223Rem med 8" stigning, og en søjlebedding så nu kører det.
Skød 20mm grupper i søndags med 10m/s vind, så jeg klager ikke [Big Grin]

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by Zoli

Hej Finnbear,
det blev desværre aldrig godt. Præcisionen kunne bruges til bukkejagt, når jeg selv lavede patroner til den, med Lapua 55gr blødnæset.

Nu har den fået en ny Sako pibe i 223Rem med 8" stigning, og en søjlebedding så nu kører det.
Skød 20mm grupper i søndags med 10m/s vind, så jeg klager ikke [Big Grin]

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]



Ok. Indtil videre har jeg ikke skudt så meget med min Vixen endnu, men min bedste skydning var til riffelprøven for et lille års tid siden. 4 af de 6 skud sad med overlap over hinanden (i midten!) og så et enkelt der sad lidt højt på omkring kl. 1 på skiven, og et enkelt der sad lidt lavt omkring kl. 6 på skiven. Alle skud sad dog pænt inden for træfzonen. Ammunitionen var Sako 3,56 g blyspids, hvilke jeg også går på jagt med. Jeg har dog ingen erfaring på råvildt endnu, men de virker rigtig fint på ræv og med absolut fornem præcision.

Men tak for dit svar! [Big Grin]

Mvh.
Finnbear
Svar
#24
Kode:
Ammunitionen var Sako 3,56 g blyspids, hvilke jeg også går på jagt med. Jeg har dog ingen erfaring på råvildt endnu, men de virker rigtig fint på ræv og med absolut fornem præcision

Har da skudt en hel del bukke med den kugle i .222R inden jeg begyndte at lade selv. Den er for det meste ok og skal da nok slå en buk ihjel hvis du rammer hvor du skal. Jeg har dog været ude for at der ikke har været gennemskud hvis man har ramt en skulderknogle. Her har jeg kunnet finde en hel udfoldet mantel uden indhold af bly inde i dyret. Men død - det var den da. Jeg har også skudt en der stod spidst på engang. Da fandt jeg aldrig kuglen eller udgangshullet. En tredje gang ramte jeg en kvist jeg ikke kunne se foran bukken. Da var bukken som ramt af et haglskud - altså ikke noget rigtigt indgangshul. Det er jo rent held at sådan en ikke bliver til en grim anskydning.

Selv om jeg har været meget heldig ikke at miste nogen af de bukke der er skudt med den kugle, lader jeg i dag altid med kugler der holder der holder bedre sammem.

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)